Extreem haaruitval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:04

Ik denk dat je nu moet wachten op de resultaten van je bloedonderzoek, en daarna verder kunt met eventueel stappen ondernemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:40

Mocht er niets uit het bloedonderzoek komen, zou ik toch overwegen een stuk van je haar te halen. Dat kan soms ook een heleboel schelen en heeft het weer even de tijd om wat voller en gezonder te worden.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:48

Heb je al eens gezocht op alopecia areata?
Dat is een veel voorkomende vorm van haaruitval.
Ik heb dit zelf ook, soms gaat het maanden/jaren goed en dan inneens gaat mijn haar uitvallen (vaak ronde plekken) , het blijft dan een tijdje kaal en dan gaat het inneens groeien..
Mocht je meer willen weten mag je ook een pbtje sturen...

Ik zou persoonlijk niet zo snel mijn haar korter maken, met wat langere haren kun je de boel nog een beetje camoufleren.. en voor mijn gevoel, je haar zit vast of niet, kort of lang, maakt denk weinig uit..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:53

Ik zou het ook niet zo snel korter maken.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:56

Meld zich! Heb ongeveer sinds 2 weken redelijk dezelfde haaruitval als TS. Mijn haar is behoorlijk lang (halverwege rug) en klitte nooit en had wel altijd wat haar als ik het uitkamde, maar nu heb ik een kluw zo groot als mijn hand als ik het uitkam. Zitten ook vreselijke klitten in en dat pluis ik eigenlijk haar voor haar uit omdat ik bang ben haren te verliezen. Bij mij komen ze er ook vrijwel allemaal uit met wortel en al. Geen kale plekken, maar gewoon overal uit het haar. Begin ook heel bang te worden(dacht steeds het zal wel snel over zijn) en ga morgenochtend naar de dokter.
Mijn haar is ook merkbaar dunner, spelden blijven vooral met paardrijden echt niet meer in mijn haar zitten.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:03

Ik merk bij mezelf dat het op komt zetten vlak na een periode met meer sress dan normaal, is dat voor jullie herkenbaar?
Ben erg benieuwd naar wat de dokter er over zegt..
Voor zover ik weer zijn er geen middelen bekend die echt werken..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:06

Hangt er helemaal vanaf waardoor het komt of er wel wat aan te doen is.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:15

Dat is waar, vanuit alopecia lijkt er niks bewezen te werken voor zover ik weet, ben erg benieuwd wat het bij de ts is..

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:38

Hier heb ik ook ontzettende last van, ik ga binnenkort dan ook maar eens naar de HA, ik slik al wel een tijdje B vitamines.
Ben dus ook benieuwd wat de TS voor een uitslag gekregen heeft!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:43

Ik heb ook last van redelijk wat haaruitval, al een hele tijd eigenlijk, zeker 3 jaar. (Ik ben 17) En de kapper heeft het misschien zelfs nog vroeger al eens opgemerkt. Maar er is wel goed nieuws, ik ben nog steeds niet kaal hoor! Ik krijg soms ook heel wat haar mee als ik er eens met mijn hand door ga, mijn moeder klaagt dat het doucheputje verstopt van al mijn haar dat uitvalt in de douche, ... Misschien kan ik je al wat geruststellen door te zeggen dat vrouwen slechts zelden kaal worden. (Nochtans ook één van mijn grootste angsten hoor)

Ik ben hiervoor reeds bij de dermatoloog geweest (ongeveer 2 jaar geleden schat ik?) en sindsdien zit ik aan de pil, omdat zij vertelde dat ik last heb van (mannelijke) hormonale haaruitval (alopecia androgenetica). Ja, dat komt ook bij vrouwen voor, regelmatig zelfs. Dit is ook erfelijk bepaald. En zowel mijn vader, als mijn moeder hebben er last van. Vader in de vorm van kale plekken, moeder in de vorm van "inhammetjes". Even is mijn haaruitval toen verbeterd, maar het is teruggekomen. Ik heb al vitaminen geslikt, kuren geprobeerd, minoxidil (maar dit heb ik niet lang volgehouden, wat wel nodig is, omdat je anders geen effect ziet), maar ik zit er nog steeds mee. Mijn moeder vindt het niet nodig om opnieuw naar de dermatoloog te gaan. "Zij kan er toch niets aan doen". Onlangs zat ik bij de kapper en die zei dat ik eigenlijk wel heel veel haar had. Daar schrok ik van (zo ziet het er namelijk echt niet uit). Ik heb gewoon heel dun haar, en ik dat is altijd zo geweest. Maar nu is mijn haar lang, vroeger had ik korter haar en dan viel dat niet zo op (ik heb nu nog lichte krullen, maar als mijn haar korter is, gaat dat heel sterk krullen en krijg ik automatisch veel meer volume). Ook al heb ik nu een dunner staartje dan vroeger, toch heb ik nog heel wat haar.

Lang verhaal, het komt hierop neer: ik heb nog steeds heel wat haarverlies, maar ik ben niet kalend. En nee, ik ben ook niet gezegend met een volle bos haar. Maar dat ligt ook aan de structuur. Ik maak me er nu minder druk om als vroeger. Er zijn trouwens ook gewoon periodes waarin je meer haar verliest dan anders, dit kan zelfs 3 maanden duren. Als je hetzelfde hebt als ik, kan dit wel verminderd worden, in sommige gevallen gestopt, maar in mijn geval denk ik dat ik haarverlies zal bljiven hebben. Nu is het voor jou dus gewoon even wachten op de uitslag, en eventueel een doorverwijzing naar dermatoloog.

Eet je trouwens ongezond? Want ik heb al gehoord van personen die door extreem gezond te gaan eten en leven hun haarverlies hebben kunnen doen stoppen. (Moet je er natuurlijk wel voor over hebben, en dit moet je toch wel een maand of 2 volhouden om te zien of het effect heeft)

Dit vind ik overigens wel een duidelijke site http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... &art_id=65 .

Er bestaat inderdaad wel een vorm waar je als vrouw kaal van kunt worden. Geloof dat dat een vorm is van pleksgewijze kaalheid (niet alle vormen hiervan dus, vaak groeit het haar ook gewoon terug!), en niet van diffuus haarverlies zoals jij hebt.

[MW] Meer mensen met alopecia androgenetica?! kaalheid
[MW] Haar verlies door stress ?
[MW] Haar steeds dunner/minder, help!
[MW] Haaruitval
[MW] HELP!! maar haar valt langzaam uit
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 05-08-10 13:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:44

ben je aan de pil?
dat kan ook een oorzaak zijn..
ik heb ook extreem veel haaruitval,ik heb dan wel heel dik haar dus bij mij valt het niet zo op..
maar bij kwam het van de prikpil,ga nu ook over naar een andere pil.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:03

Hoe is de conditie van je nagels? Als het een tekort/overschot aan een bepaald stofje is, zie je dat over het algemeen ook aan je nagels...

Wel heel rot iig! Van t verven zal t dan idd niet komen, na 1,5 jaar kan dat niet echt invloed meer hebben nee...

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:59

wat jammer zeg van je haren! :oo.

Maar het kan indd door:
stress
Bepaalde situatie's
vitamine te kort
Slapen met elastikjes in of alle dagen je haren vast!
je hele haarbos verven.

@ amyz: Dat kan wel! :), mijn zus heeft een kapsalon en daar is ook al het een en ander met verven meegemaakt! ;). Ook door het product veranderen bijv van keüne naar bijv goldwell en daar kan veel verschil in zitten! @ TS is de kapsalon waar je het laat doen niet over gestapt naar een ander merk! ;). Mijn zus heeft dat bij klanten ook gehad waardoor of de kleur niet goed pakte of ze haar uitval kregen en het erg dood ging worden! :), je kapsalon kan hier niks aan doen dat ligt aan jou haar en misschien kan die niet tegen de verf die of vernieuwd is of een ander stofje in is gegaan! :).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:03

Mijn haar reageert altijd heel heftig op verven, dus dat dit een oorzaak zou kunnen zijn, geloof ik meteen!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:08

Cayenne schreef:
Mijn haar reageert altijd heel heftig op verven
Gelukkig heb ik daar geen last van, aangezien ik mijn haar al 10 jaar pikzwart verf :o
Ik reageer dan wel weer uitermate heftig op cremespoeling, daar trek ik ook echt hele plukken mee uit! Dat gebruik ik dus ook nooit!

@Nympfie: ik had trouwens wel gelezen op Wikipedia dat die 'kaalwordtziekte' NIET gepaard gaat met jeuk op je hoofd! En dat had jij wel heel erg toch? Dus dat zou zoveel willen zeggen als dat je niet die ziekte hebt (waarvan ik het woord niet kan onthouden).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:44

Dan heb jij vast erg sterk haar :D
De laatste keer dat ik mijn haar verfde, liet het tijdens het uitspoelen al massaal los en heb ik dagenlang iedere dag huilend hele bossen haar eruit moeten kammen. Echt heel vervelend was dat!
Ik verf mijn haar dus niet meer :D Het heeft overigens nog wel een hele tijd geduurd voordat m'n haar er weer een beetje overheen was.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:54

Noten eten schijnt ook te helpen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:28

Esgaroth schreef:
Cayenne schreef:
Mijn haar reageert altijd heel heftig op verven
Gelukkig heb ik daar geen last van, aangezien ik mijn haar al 10 jaar pikzwart verf :o
Ik reageer dan wel weer uitermate heftig op cremespoeling, daar trek ik ook echt hele plukken mee uit! Dat gebruik ik dus ook nooit!

@Nympfie: ik had trouwens wel gelezen op Wikipedia dat die 'kaalwordtziekte' NIET gepaard gaat met jeuk op je hoofd! En dat had jij wel heel erg toch? Dus dat zou zoveel willen zeggen als dat je niet die ziekte hebt (waarvan ik het woord niet kan onthouden).

Is niet waar, AGA gaat wel gepaard met een jeuk-branderig gevoel van de hoofdhuid. Maar goed seborroisch eczeem geeft ook jeuk op het hoofd.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:11

Zo ben ik idd met blonderen een kwart kwijtgeraakt (nou is blonderen ook niet echt lekker voor je haar hihi). Maar wist niet dat t ook met verandering van merk mis kon gaan? Typisch..

Edit; ik lees net op internet dat haaruitval en jeuk veroorzaakt kunnen worden door een soort verzuring in het lichaam? Schijnen thee'tjes enzo tegen te zijn, miss ook iets?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:31

Ik kreeg altijd hele erge haaruitval van H&S...

Sinds ik die shampoo neit meer gebruik gaat t beter..
Misschien dat je van een shampoo veranderd bent recent?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:40

Welke shampoo('s) gebruik je?
Shampoo's met watervaste siliconen (en dat zijn er nogal wat..) kunnen na lang gebruik ook haaruitval in de hand werken. De een is er gevoeliger voor dan de ander.
De siliconen gaan bij de aanzet zitten en verstoppen de hele aanzet en komen ook in de buurt van het haarzakje/de wortel. Als reactie hierop kan de haar gaan loslaten.

Controleer de ingredienten lijst maar eens op de volgende ingredienten
-Dimethicone
-Dimethiconol
-Cyclopentasiloxane
-Amodimethicone
-Cetearyl methicone
-Cetyl Dimethicone
-Stearyl Dimethicone
-Cyclomethicone
-Trimethylsilylamodimethicone

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 20:11

Wat een reacties, bedankt! Ik zal de meeste even proberen te beantwoorden

Cayenne, ik ben al zo ontzettend lang bezig met het behalen van deze lengte. Heb het een aantal jaar geleden ook een keer afgeknipt omdat ik dacht dat dat beter zou zijn voor mijn haar (was toen erg dood van het verven destijds). Hielp niets en heb er tot op de dag van vandaag spijt van gehad.
Dus afknippen ga ik het zeker niet.

Fiekhe, wat vervelend! Maar wel positief dat je 'veel' haar hebt, ondanks dat het dun is.
Ik eet niet extreem gezond maar ook niet extreem ongezond. Gewoon normaal. Groentes, wat minder fruit (gewoon omdat ik het echt niet lekker vind := ) en afwisselend genoeg.

Ellen, nee ik slik al ruim 4 jaar geen pil meer. :n

Amyz, conditie van mijn nagels is prima. Geen witte vlekjes, groeien goed en geen veranderingen met hoe het 'vroeger' was eigenlijk.

Melissa, ik verf mijn haren niet meer. Al een hele tijd niet meer ;) Dus daar kan het niet van komen.

Ik gebruik geen vaste shampoo, ik wissel steeds omdat ik in het begin dacht dat het van de shampoo en/of cremespoeling kwam. Maar inmiddels zit dat er zo ingebakken dat ik steeds andere shampoo neem.
Ik zal eens gaan letten op wat erin zit, dat kan nooit geen kwaad!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:12

Wat je ook kan doen * tenminste als je dat nog weet* de shampoo pakken die je voor je haaruitval gebruikte toen het dus nog niet was! ;), als het dat is dan weet je het ook gelijk! :+

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 20:14

Dat zou betekenen dat ik voor meer als 10 soorten shampoo spontaan allergisch ben geworden als dat zo zou zijn. Dat zou wel heel raar zijn ;)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:17

Het kan wel! ;), door het verschil van vitamine's en de poedertjes die er allemaal inzitten! :) Elke shampoo is anders! ;). Ik kan ook niet tegen de shampoo van me zus uit de kapsalon maar wel die van uit de jumbo ''nívea''