Wel of geen borstverkleining???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Re: Wel of geen borstverkleining???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 12:18

Oh maar ik draag ook de 'oma-bh's 'hoor, gewoon omdat het niet anders kan. Maar die lichte kleuren zorgen er ook weer voor dat aan het eind van de dag die dingen alweer zwart zijn en dat vind ik er weer vies uitzien.
Daarnaast zou ik ook graag mn vriend es 'verleiden' in een sexy setje.... en niet (zoals ik numoet ivm zwangerschap) een gigantische oma bh en tent.......... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:23

Ik zou je zwangerschap afwachten en de borstvoeding. Als je daarna weer afslankt (95 kg, is dat je gewone gewicht of alleen nu je zwanger bent?) dan worden je borsten ook weer een paar maten kleiner.
En zoniet, dan kan je er altijd nog voor kiezen om te laten verkleinen.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:34

Ik heb ook een borstverkleining gehad en zou het iedereen aanraden..............maar bij jouw is de angst door verschillende voorbeelden erg groot om deze stap te wagen, die knop moet bij jouw gewoon om.
Zelf draag je zoveel situaties voor waarin blijkt dat een verkleining veel problemen zouden verhelpen maar zolang jij die knop niet om hebt blijf jouw angst en twijfel hangen.
Maar het is wel heel begrijpelijk want het is en blijft een operatie en iedere operatie heeft zijn risico's, mijn zus heeft dezelfde dilemma en heeft ooit een afspraak gemaakt maar heeft het uit eindelijk afgezegd en loopt nog steeds met twijfels ondanks dat ze ziet hoeveel voordelen het mij heeft opgeleverd.
Dus op jouw vraag wel of geen borstverkleining dat ligt aan jouw meis ...........ik en veel anderen zullen zeggen doen, maar het is jij die deze stap moet zetten.

Succes meis

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:23

JessAndHope schreef:
Oh maar ik draag ook de 'oma-bh's 'hoor, gewoon omdat het niet anders kan. Maar die lichte kleuren zorgen er ook weer voor dat aan het eind van de dag die dingen alweer zwart zijn en dat vind ik er weer vies uitzien.
Daarnaast zou ik ook graag mn vriend es 'verleiden' in een sexy setje.... en niet (zoals ik numoet ivm zwangerschap) een gigantische oma bh en tent.......... :(

De mijne zijn ook in zwart verkrijgbaar ;). Ik ben fan van de RosaFaia van Anita en dan ik meen het model Twin. Absoluut niks opwindends aan :Y) Je kan op hun website zoeken naar verkoopadressen.
Helaas is hier alles in de trand geblokkeert dus ik kan niet voor je kijken. Als ik eraan denk zal ik vanavond thuis wel eens kijken of ik wat verkoopadresjes bij je in de buurt kan vinden voor zowel die tenten als die romantische setjes.
Helaas wonen we niet echt bij elkaar in de buurt dus aan mijn adresje zal je niet veel hebben. Of je moet bereid zijn af en toe eens naar Eindhoven te rijden om flink te shoppen, maar er zal bij jou in de buurt vast ook wel een goede zaak zitten waar je kan vinden wat je zoekt.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:29

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik ga in oktober geopereerd worden.. Ik heb 70G en heb nog niet zo onwijs veel last als jou. Maar ook ik ben zat van de pijn en noem maar op. Dus ik heb na lang denken voor mezelf besloten dat ik me gewoon laat opereren.. Risico's zijn er altijd, maar die neem ik dan voor lief :o

Sterkte met je beslissing en natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap :D

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:48

Ik heb maatje 75F en weeg 65 kilo heb wel vaak hoofdpijn en ze zitten me ook in de weg zo maar te zeggen. Ik loop ook altijd zo dat mensen het niet goed zien dat het zo groot is.
Mijn ouders roepen al veel langer om ermee naar de HA te gaan maar heb het lef nog niet.
Ik vind het ook vervelend dat ik nooit leuke kleren kan kopen en koop altijd een maat groter omdat het te strak zit anders koop voor boven kleren maatje L. Heb ook een hekel aan shoppen.
Hoe lang moet je herstellen van een operatie en word het nog verzekerd?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:51

Sietske, vaak word het wel verzekerd. Je moet aan een aantal eisen voldoen, maar als je er last van hebt en geloof groter als een D cup hebt, word het (in mijn ervaring) altijd vergoed.

En mij is gezegd 6 weken voor het herstel. Maar dat is gemiddeld geloof ik.. De een zal er wat langer last van hebben als de ander..

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:54

Oke dan valt me het hestellen nog mee.
Nu moet ik nog lef vinden om naar de Ha te gaan.

Hebben jullie het ook met de kleren altijd groter nemen en moeite met shoppen?
Kan je ook ergens vinden aan welke eisen je moet voldoen?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:58

Sietske, staan de eisen daarvoor niet op internet? En anders kunnen ze je ook bij de HA of chirurg wel voorlichten.
Je kunt ja eerst ook een informatief gesprek aan gaan met een chirurg.. En kijken hoe je je er dan bij voelt :)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:00

Ik word al zenuwachtig als ik er aan denk.
Maar als ik echt iets niet mooi vind aan mezelf zijn het echt de borsten en de lasten die je ervan hebt.

Heb gekeken op Menzis en UMCG daar staat wel in dat er een kans is dat je het zel moet vergoeden zal dan wel navraag gaan doen als ik wel naar de Ha ga.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:32

JessAndHope schreef:
@odetteke: Helaas helaas, ging het maar zo makkelijk met afvallen. Ben ooit eens 15 kilo afgevallen, maar mn borsten bleven zo groot. Ik heb ze nml al vanaf mn 11de heah ;) en toen was ik echt nog niet zo zwaar als nu!

:j Ik kan je de hand schudden, ook ik had op mijn 11/12 de al enorm boobies. Ik had zelf een heel normaal postuur. Toen ik een jaar of 19 was en behoorlijk zwaar was, heb ik besloten naar de huisarts te gaan voor een verwijzing voor bvk. De HA raadde mij aan om af te vallen, hij geloofde mijn niet dat ik die boobies al had op mijn 12de, ik moest mijn moeder meenemen om hem te overtuigen. Ook ik had enorme last van schouders, nek en hoofd en ik voelde me heel onzeker. Ik ben rond 1997 geopereerd, helaas verkeerd gegaan, 3 maand met open wonden aan de onderkant gelopen, moest 2x per week dichtgebrand worden ZONDER verdoving, tepels zaten te hoog en had rare deuken en ze waren enorm ongelijk. Ongeveer in 2002 hersteloperatie gehad, deze was behoorlijk pittig, maar resultaat mag er wezen naar 1ste keer. Ik ben na de eerste operatie op 90c/d uitgekomen, na 2de operatie was ik ook afgevallen naar 80b en zit nu op 75 b/c. Ik kan je vertellen dat ik enorme pijn heb gehad na de eerste operatie, maar als ik het over mocht doen en weet de pijn van na de operatie vooraf, zou ik het 200% ZEKER weer doen. Daarnaast zijn ze nu alweer veel verder dan 13 jaar geleden en elke operatie kan verkeerd gaan, ik had gewoon dikke pech. Maar ben nu zo blij met mijn kleinere cup en ja, aandacht van het andere geslacht heb ik nu veel meer omdat ik veel zekerder ben en dit ook zeker uitstraal.

TS lekker je zwangerschap uitzitten, daarna borstvoeding geven en dan pas beslissen wat je wilt, nu kan het nog, als je de operatie heb gehad, kun je niet meer kiezen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 08:58

Nogmaals: bedankt voor de tips over zwangerschap uitzitten en bv geven, maar dat bén ik al van plan!!! Ik doe het ook niet eerder dan dat die kleine van de bv af is.
Daarnaast zijn het dus de 'horrorverhalen' die me aan het twijfelen brengen. Ik vind ze nu niet lelijk ofzo, en ben bang dat ik dat met een operatie misschien verkl**t.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat ik zo niet eeuwig door kan blijven lopen.
Heb het net weer even geprobeerd om bewust met mijn schouders naar achteren te lopen, nog voordat de vorige zin af was zat ik alweer in mn vertrouwde houding.
Puur door het gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:01

Ik denk dat je niet teveel moet kijken naar de horrorverhalen.. Ik denk dat er tegenover ieder horroverhaal zeker 100 succesverhalen staan :j
Op straat lopen brengt ook risico's met zich mee, net als een operatie.. Maar de kans dat het goed gaat en je er veel baat bij zal hebben is zoveel malen groter :j

Ik denk niet dat de risico's opwegen tegen de klachten die je nu hebt :n

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:13

Nou ik heb geen horrorverhaal maar logica

Of ze nu mooi zijn
En of ze zometeen lelijk KUNNEN worden door de PC

Zou mij er niet van weerhouden om te verkleinen doodsimpel het woordje pijn.
Pijn is niet fijn en helemaal niet goed voor je dus ik zou het wel weten

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:16

TS: het is zeker NIET mijn bedoeling dat mijn verhaal als HORROR overkomt. Maar juist mijn ervaring en dat de pijn van na de operatie het zeker waard was. Overigens heb ik na de 2de operatie veel en veel minder pijn gehad en GEEN complicaties!!!!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 09:24

Neenee, dat begreep ik Maykie, maar die vriendin van mij heeft dus wel heel veel last (al was dit een borstvergróting) maar tis en blijft een operatie.
En ja, op straat lopen heeft ook risico's, maar bewust een operatie willen vind ik het opzoeken van de risico's.
Daarnaast ben ik al zoown medisch blunder figuur. Alles wat er tot nu toe is gedaan/gedaan moest worden, is mee geblunderd.
Vandaar dat ik toch al 24 uur per dag met pijn zit/loop/leg en ik resistent ben voor pijnstilling.
Dus qua pijn.... tsja... kan dit er ook nog wel even bij ;)

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:43

Ik heb het al 2x laten doen,de eerste keer was ik net 18, woog 48 kilo met een hele cupmaat verschil tussen links en rechts.
Moest toen naar een ziekenfondsarts,die al binnen 2 minuten zei dat het nodig was en binnen 6 maanden werd ik geopereerd.
Niet zo fraai,vreselijke littekens,10 dagen ziekenhuis en 10 jaar later (en 10 kilo verder ;) ) kreeg ik er weer last van,maar ja niets aan te doen dacht ik.
Vorig jaar was de maat vol,ik had weer een F cup,voortdurend nekpijn en kreeg de tip om naar de Bergman kliniek te gaan.
De beste tip ooit!
Dr de Blécourt heeft een wonder verricht,mijn oude lelijke littekens zijn weg,ze zijn verkleind,gelift,en ik ben de beste man zeer dankbaar!
De Bergman kliniek werkt met de beste chirurgen,en alles wordt vergoed door de verzekering,je kan als je ontzwangerd bent gewoon een afspraak maken,hoeft geen huisarts aan te pas te komen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:46

En hoe zit het dan met de vergoeding door het ziekenfond?

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:55

Alles is vergoed,behalve de speciale BH die door de kliniek word voorgeschreven,die kost 50 euro,is een soort strak hesje en daar kan ik zelfs mee hardlopen.
Moest 1 nacht in de kliniek verblijven,geweldig!je wordt verwend en de verzorging is veel beter dan in een ziekenhuis,na 6 weken was ik weer aan het werk en ik ben hondentrimster,zwaar werk dus.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:03

Ik was 15 , woog geen 40 kilo , en had maat F/G .
Normaal doen ze het niet zo vroeg , maar ik was een uitzondering .

Ben nu 36 en heb nog steeds geen spijt gehad .

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:10

toevallig ken ik 1 iemand die een borstverkleining heeft ondergaan. Zij is van cup G naar cup C gegaan, maar die is ondertussen al weer gegroeid naar cup D-E.
Zij heeft in het begin wel last van stijfheid gehad, dus dat ze haar rug moeilijk kon ontspannen maar verder ging het allemaal goed volgens mij.

Een vriendin van mij heeft cup F en die zit er nu ook over na te denken. Zij durft het niet aan. Ik zou het denk ik ook niet durven..

als jij zoveel pijn en last eraan hebt, dan zou ik het wel laten doen! Je moet er nog je hele leven mee doen!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:14

Ik heb er overna gedacht en ga dinsdag een afspraak maken met mijn huisarts. (denk al jaren)
We gaan eerst verzekering even bellen hoe het zit met vergoeden omdat ik er zekerheid over wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:16

sietske83 schreef:
Ik heb er overna gedacht en ga dinsdag een afspraak maken met mijn huisarts. (denk al jaren)
We gaan eerst verzekering even bellen hoe het zit met vergoeden omdat ik er zekerheid over wil hebben.

Zodra het medisch noodzakelijk is wordt het in principe gewoon vergoed door iedere verzekeraar.

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:26

Ik had vroeger ook veel te grote borsten.
Ik was 15 jaar toen ik ze liet verkleinen, ik woog nog geen 50 kilo, was 1.60 groot en had cup 70 F ..
Omdat ik zo ontzettend veel last had, ontstekingen in mn schouders en nek, waardoor ik constant migraine had omdat alles 'vast' zat. Ik was ontzettend jong maar ik heb er heel veel plezier van gehad.
Nu heb ik een nette C cup waar ik heel blij mee ben. Mijn operatie is super verlopen, ik heb niet eens pijn gehad.
Het resultaat is super mooi en ik voel mij helemaal happy.
En tegenwoordig opereren ze zo dat je toch nog borstvoeding kunt geven hoor ! Bij mij hebben ze alles intact gelaten zodat ik dat later gewoon nog kan..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:35

Ik heb zelf een hele bescheiden cupmaat, maar wel twee vriendinnen die ook 'gezegend' waren met een flinke cupmaat. Beiden hadden last van hun rug, schouders, nek... Beiden hebben ook een borstverkleining onder gaan. En beiden zijn er ontzettend blij mee. Heb van beiden 'voor' en 'na' gezien, en hoewel het even schrikken is na de operatie zijn beiden er zo op vooruit gegaan. Geen pijn meer, makkelijker bh's kunnen kopen en ook kleding kopen werd een stuk leuker.

Ik zou je dus ook zeker erin gaan verdiepen :j want ze kunnen wel mooi zijn, maar als je huilend moet afwassen door de pijn die je er door krijgt.. Is dat het allemaal waard? Laat je gewoon goed voorlichten, doe zelf ook de nodige research en als je het bij chirurg A niet vertrouwd dan zéker een second opinion aanvragen.