'korstjes' op hoofd huid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:40

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:41

xxxdonja schreef:
Horse_ schreef:
Weet iemand een goede milde shampoo die gewoon bij de drogist of supermarkt te verkrijgen is?

Palmolive! Zitten geen siliconen enzo in als je gewoon de basic shampoo neemt. Ruikt lekker, gewoon lekkere milde shampoo. :)

Dank je voor de tip. Lijkt mij wel fijn als die werkt. Is ook niet zo duur tenminste.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:41

roxiie schreef:
@ Horse_, het lijkt mij sowieso niet verstandig om een beschadigde hoofdhuid te wassen met H&S, die shampoo's zijn zoo ontzettend agressief.
Ik gebruik op het moment ( naast de shampoo van de dokter die ik na het wassen met de gewone shampoo moet gebruiken) milde shampoo voor de gevoelige en geirriteerde huid van fructise :)

Dank je. Ga ik ook eens voor kijken!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:45

roxiie schreef:
@ Horse_, het lijkt mij sowieso niet verstandig om een beschadigde hoofdhuid te wassen met H&S, die shampoo's zijn zoo ontzettend agressief.
Ik gebruik op het moment ( naast de shampoo van de dokter die ik na het wassen met de gewone shampoo moet gebruiken) milde shampoo voor de gevoelige en geirriteerde huid van fructise :)

Fructis is ook agressief, siliconen, alcohol, fruitzuren... :P

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:45

ik heb het ook, ik heb sowieso over mn hele lichaam last van psoriasis, maar alleen de bultjes op mn hoofd met schilfertjes (en als ik ze wegkrab korstjes) blijven terug komen. Bij mij is het een samenspel van heel veel stress (bij mij normaal) en zweten. Vooral dat zweten maakt het erger, en ik heb ook nog eens een paar uur per dag een helm op = cap, scooterhelm, waardoor het niet goed door kan luchten. Bij warm en vochtig weer heb ik nog meer last, en het jeukt ontzettend zodra ik ga zweten onder mn cap tijdens trainen.
Ik probeer mn haar zo vaak mogelijk los te dragen, en het lossig te houden, icm met speciale shampoo (teer shampoo) en het zo min mogelijk wassen van mn haar, en uit te kijken met andere spullen. Helaas ben ik echt een zweterik, en zweet ik om het minste of geringste best heftig, dus ik blijf lekker door dokteren, en kom ik toch wel uit op het minimaal om de dag wassen.

roxii: hoe heet dat spul van jou?

Die medicinale shampoo van sanex ga ik ook eens voor een periode proberen.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:48

Kan ook psoriasis zijn, heb ik al jaren last van.
Moet je een goede teershampoo halen (Denorex).
Al moet je dan wel eerst naar de dokter, want deze is alleen op recept verkrijgbaar.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:54

xxxdonja schreef:
roxiie schreef:

Fructis is ook agressief, siliconen, alcohol, fruitzuren... :P

In de fructise die ik hier boven noem, zitten geen parfum, alcohol en siliconen.
Dus met de agressie valt t wel wat mee ;)
maar ind wel fruitzuren, waar sommige hoofdhuiden ook weer gevoelig op reageren. Gelukkig heb ik daar tot nu toe nog geen last van :)

Edit: maar jij hebt dus die gele fles van palmolive???

xxxdonja

Re: 'korstjes' op hoofd huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:09

Ow, sorry dan. :o

Ja, ik heb die een tijdje gebruikt en ook anderen, anti klit enzo. :)

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:14

Horse_ schreef:
Ik heb hier ook last van zo lang als ik leef zo ver als ik weet. Een heleboel jaar terug bleek dat ik ook psoriasis (hoe je dat ook schrijft? :o )heb. Maar merk er verder op de rest van mijn lijf niets van. Heb jarenlang head & shoulders gebruikt kreeg zo ook geen roos tenminste en kon zwarte kleding aan.

Nu heb ik sinds een tijdje shampoo van de kapper want dat was volgens hen beter omdat die milder zou zijn. Heb heel droog en pluizig haar normaal gesproken.
Was het om de ene dag want draag het altijd los. Anders word het vet achter de oren en vind ik het ook gaan ruiken naar de paarden.

Echter nu met de shampoo van de kapper ziet mijn haar er weer beter uit maar allemaal korstjes. Dus blijkbaar is het kiezen of delen?

Weet iemand een goede milde shampoo die gewoon bij de drogist of supermarkt te verkrijgen is?

Balance Shampoo van Earth Line, te koop bij Etos, zonder enige kunstmatige middelen of schuimversterkers. Heeft mij reuze geholpen ik had ook altijd ontstoken korstjes.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:19

Ik heb ook psoriasis :j
Inderdaad korstjes (korsten in mijn geval :+ ) op je hoofdhuid.
Ik heb helaas nog niets gevonden wat werkt voor mij, zwarte kleding kan ik ook echt niet aan, zit binnen no-time onder de schilfertjes op m'n schouders, en charmant ziet het er niet uit. :7
Sinds kort begint het ook op mijn benen te komen, maar kan het wel steeds beter accepteren.
Draag nu ook gerust een staart in mijn haren en loop in korte broeken/rokjes. Eerder had ik dat nooit van m'n leven gedaan. :=

Als ik jou was zal ik het even bij de huisarts na laten kijken, wie weet zijn het wel gewoon stressplekjes. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:01

Aardbeitje, heb je als een in een bad gezeten met zout uit de dode zee? Ik ken mensen die psoriasis hebben en daar erg veel baat bij hebben!! :)
Laatst bijgewerkt door roxiie op 05-08-10 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:12

Nee nog niet geprobeert! Bedankt voor de tip! :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:00

Horse_ schreef:
Abeltje77 schreef:
Wat bij mij ENORM goed helpt is de medicinale antiroosshampoo van Sanex (dus niet de gewone antiroos van sanex!)

Deze hebben ze oa bij kruitvat, zit in een witte doos, de fles is doorzichtig. Paar keer wassen hiermee en er is geen korstje meer te bekennen.

http://www.sanex.nl/Ontdek/Normalehuid/Pages/Sanex-Anti-Roos-Behandelshampoo.aspx
Deze denk ik?

Yep, dat is hem. Ik zweer erbij. Staat niet bij de gewone shampoo's maar bij de 'betere' anti-roosshampoos. Kost iets van 4,95 en werkt ontzettend goed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:44

dit heb ik ook al jaren, altijd op dezelfde plekken op m'n hoofd en bij stress en/of nattig weer wordt het erger.
Ik heb van de dokter ooit shampoo en lotion gekregen, hielp niets, nu was ik m'n haar met shampoo voor grijs haar en nu is het beheersbaar . Het gaat helaas nooit helemaal over.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:55

Ik heb er ook last van. Merk ook dat met stress het veel erger wordt. Soms is het net of het sneeuwt als ik mijn hoofd beweeg :o
Soms zitten die korsten heel erg vast en dan opeens valt mijn haar heel erg uit en wordt het weer even minder. Weg is het nooit helemaal. Ben al wel is bij de huisarts geweest en die heeft me naar een dermatholoog gestuurd. Die had denk ik echter haar dag niet. Met een "dat komt van stress "(nee je meent het, was ik zelf nog niet achter :)* ) en "jammer maar helaas niks aan te doen" kon ik weer vertrekken. Ik heb ook vaak heel erg jeuk erdoor en schaam me voor het krabben soms. Zou ook wel willen weten wat het nou precies is en wat er goed tegen helpt. Soms heb ik ook wel is het idee dat voeding er invloed op heeft.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:00

ik heb sowieso huidproblemen: heb regelmatig gordelroos (dat je maar eens in je leven kan krijgen *not*) en heb ook longproblemen, COPD noemen ze dat tegenwoordig.
Dat heeft dus wel met elkaar te maken, huid- en longproblemen is hetzelfde gen.

Ik vermijd melkprodukten, dat lijkt wel wat te helpen.

Verder ben ik al over de 50, dus je kan er gewoon oud mee worden :+

Ik schaam me eigenlijk alleen bij de kapper,vandaar dat ik m'n haar maar heb laten groeien.......

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:12

Bij de kapper zullen ze er niet vreemd van opkijken hoor! :)
Gewoon even van te voren aangeven zodat ze niet voor verassingen komen te staan.
Sterker, een kapster vermoedde bij mij psoriasis en ze had nog gelijk ook. :))

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:14

Idd misschien een droge hoofdhuid door de shampoo? dat wil ook nog wel eens wat korstjes maken.