Allergisch voor Labello, Purol etc. Welke nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Re: Allergisch voor Labello, Purol etc. Welke nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:13

@ts het is wel duur €9,95 een potje, maar blijft heerlijk lang vet en is niet verslavend zoals vele balsems

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:43

Bij het kruidvat hebben ze ook kleine vaseline potjes met een druk kantje in de deksel. Dat druk je in en je dekseltje is direct los. Gewoon waar de grote vaseline potten ook staan in de schappen. Heb ik toen gekocht voor mijn tattoo om in te vetten na het zetten. Wilde niet zo'n onwijze grote pot in mijn tas omdat mijn tattoo ook niet heel groot is ;) en vond deze heel erg handig.

Mijn broer trouwens ook want die heeft hem gepikt ;(

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:10

Ik gebruik altijd gewoon uierzalf, Ik smeer het bij paardlief ook altijd op haar neus en soms op haar mondhoeken omdat haar huid daar altijd zo droog is en anders ben ik bang dat het bit haar pijn gaat doen (ik weet het het is normaal maar beter te vroeg overbezorgt zijn dan dat het te laat is :) ).
En bij mij werkt die labello niet dus ik heb een klein (soort van) blikje uierzalf werkt prima :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:56

Het wonderpotje van Oriflame.
Wel duur € 9,95 voor een potje, maar er zijn vaak genoeg aanbiedingen van 2 voor € 10,-
Ik zweer er bij.

Afbeelding

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:00

Ik heb bij de apotheker addax cica b5 gekregen.
Was het enige dat hielp (en vaseline, maar dat is niet altijd handig) en het ruikt ook nog eens heerlijk.
Je kan er misschien eens naar vragen!

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:30

Ik heb zelf ook eczeem en helaas ook op mijn lippen, net als jij vaak rood, met schilfertjes, en wondjes. Ik heb nu iets van koelzalf ofzo van de huisarts. Als ik te vaak smeer word het trouwens ook weer erger.
Kun je niet een tube cetomacrogol creme bij de apotheek halen, misschien dat wat voor je is?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:24

Citaat:
Esther: Waar kan je dat kopen? Gewoon bij een normale drogist?

Online bij www.lush.nl of bij een van hun winkels. Voor de vestigingen kun je het beste even op de net genoemde site kijken :)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:26

Wonderpotje of gewoon vaseline zou ik proberen.. geen gekleurd of geparfumeerd spul in ieder geval. Als je lippen gezond zijn kan je ook 's avonds voor het slapen gaan iets olijfolie op je lippen doen om het zo te houden.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:06

annastasia schreef:
Het wonderpotje van Oriflame.
Wel duur € 9,95 voor een potje, maar er zijn vaak genoeg aanbiedingen van 2 voor € 10,-
Ik zweer er bij.

Afbeelding

Ik zweeer hier ook bij :+: !

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:13

Ik smeer soms calendula zalf op mijn lippen. Helpt ook als je eventueel schilfertjes of irritaties hebt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:16

Zoek bij de drogist eens naar lege miniverpakkingen. Die worden verkocht zodat je er zelf vloeistoffen in kunt doen als je die in je handbagage wilt meenemen in het vliegtuig.

Ik gebruik zo'n potje voor mijn haarspul, maar je kunt er natuurlijk ook heel makkelijk vaseline in doen. Als je wel tegen vaseline uit zo'n grote pot kunt, dan zou je eigenlijk niet verder hoeven zoeken.