Ik weet niet of hij een nieuwe tijd of indigo of weet ik veel wat kind is. Dat boeit me niet. Wat ik wel weet is dat hij anders is dan alle anderen en dan niet 'gewoon' anders, maar echt buitenaards. Ach, je moet het mee maken om het te geloven
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ragdollcat schreef:Wat een onzin, mensen zijn mensen en kinderen zijn kinderen.
Alleen: die kinderen worden tegenwoordig heel anders grootgebracht en opgevoed dan vroeger, nu zijn ze zwak en gevoelig door overdreven hygiene en ook zwaarder en ze worden helemaal volgestopt met al dat snoep, daar krijgen ze ADHD van.
Buurjongen kreeg zoooveel snoep van mammie en dat kind is heeeeel erg actief, tegen het abnormale aan, toen het snoep geven op advies van huisarts gestopt moet worden is ie weer langzaamaan in een paar weken tijd normaal.
Tja mammie en pappie werken tegelijkertijd en dus makkelijke snelle happen en of afhaalmaaltijden en kilo's snoep om kindje zoet en tevreden te houden.
Tegenwoordig is er veel info te verkrijgen via internet/boeken/tijdschriften etc. en gaan de mensen er ook naar leven zoals hippie of modepoppen dat soort dingen en daarmee worden deze kinderen ook grootgebracht.
Er zijn kinderen die niet meer buitenspelen maar alleen achte de pc of laptop zitten.
Het is maar net hoe je met de kinderen omgaat en opvoed.
rachel_j schreef:mijn beide kinderen zijn wel gediagnostiseerd met adhd , ikzelf ook, maar helemaal geen enkel aspect van het autisme!
wat hier omschreven wordt mbt gevoeligheid en oppikken van emoties, zijn juist de dingen die een autist niet heeft.
een autist kan zich juist NIET inleven in de gevoelens/emoties van anderen.
rachel_j schreef:wij zijn wel gediagnostiseerd met adhd, maar ik zeg heel eerlijk ; ik doe er eigenlijk niks aan.
naar mijn mening functioneren wij nu prima zoals we zijn, met osn gaat het goed , en wie moeite met ons heeft? toedeledokie dr mee.......
verdom het om medicatie in mn kinderen te stoppen omdat "de maatschappij" schijnt te denken dat ze daar beter van worden.
ja wij zijn gevoelig, ja wij pikken emoties op , etc etc etc
SO WHAT??? zo lang wij er zelf geen last van hebben zijn wij gewoon wij en zijn mn kinderen gewoon kinderen en worden z eook als zodanig behandelt.
GEWOON dus.
@monster_tos ; wij zijn ook erg sterk in wat jij opnoemt, maar passen absoluut niet binnen de groep autisme, het zal zeker voorkomen, maar niet iedereen valt binnen de groep autisme.
ADHD en autisme zijn 2 heel verschillende dingen, die overigens wel bij dezelfde persoon kan voorkomen, maar dat terzijde. rachel_j schreef:mijn beide kinderen zijn wel gediagnostiseerd met adhd , ikzelf ook, maar helemaal geen enkel aspect van het autisme!
wat hier omschreven wordt mbt gevoeligheid en oppikken van emoties, zijn juist de dingen die een autist niet heeft.

rachel_j schreef:wat hier omschreven wordt mbt gevoeligheid en oppikken van emoties, zijn juist de dingen die een autist niet heeft.