Ogen laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:38

Citaat:
Wat is dit nu voor een onzin ??
Denk dat dit ondertussen net zo,n standaard o.p geworden is als een blindedarm o.p .
Mocht toch de o.p mislukken , moet je in het ergste geval toch nog een bril op .

Mijn opticien heeft me er toen ook van afgeraden ...natuurlijk , hij heeft liever dat ik zijn portemonnee blijf spekken . :D

Ik heb het ook maar gehoord van mijn arts, dat heb ik er ook bijgetypt hoor ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 05:27

Mando schreef:
Ik heb mijn ogen ook 5 jaar geleden (op mijn 38ste) laten laseren bij CARE Vision Rotterdam en nooit 1 seconde spijt ervan gehad.

Zelf zou ik het nooit in het buiteland laten doen.
Ik moest de volgende dag, 1 week later, 1 maand later en 1 jaar later nog op controle komen.

Wel werd ik gewaarschuwd dat gezien mijn leeftijd ik misschien wel zo rond mijn 45ste een leebrilletje nodig zou hebben. Nouja als dat alles was. (dat leesbrilletje toevallig vorige week gekocht.... :o )

Als ik het jaren eerder en op een jongere leeftijd had kunnen doen had ik het gedaan.
Zo heerlijk, geen brilletje meer, gewoon een leuke zonnebril kunnen kopen. Geweldig.

Lees je post nu pas goed _/-\o_ , helemaal me eens .

Dezelfde kliniek alleen andere plek .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:31

ik wil volgend jaar (als mijn vakantiegeld is gestort :D ) ook mijn ogen laten laseren... ik wil het bij deze laten doen: http://www.hanzevision.nl/
Dit omdat ze op het terrein van het UMCG zitten... is iemand bekend met Hanzevision?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:21

ditano schreef:
Pijn deed het niet , alleen die oogklem erop was ff naar , het laseren zelf voel je niets van .
Het duurde c.a een half uur , en je ziet meteen het verschil . :D
Je hebt na de behandeling c.a. een uurtje brandende /tranende ogen , precies zoals ze hadden
gezegd .Daarna heb ik tv gekeken :o , ha ha
De eerste tijd ben je gevoeliger voor licht , maar dat gaat allemaal weg .

Idem dito alleen ik ben bijna 2 maandjes terug geholpen bij visionclinics, behandeling is in utrecht vooronderzoeken en nacontroles in Amsterdam. ;)
Had min 1,5 met cilinder, had de dag erna al bijna 150% zicht.
Helemaal heerlijk. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 13:27

Hoor hier toch nog best veel dat mensen direct goed of zelfs meer dan 100% zicht hebben :) Terwijl ik ook verhalen hoor van mensen bij wie het goede zicht steeds beter wordt zegmaar. Hoe kan dat??

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:35

Ik wil ook!! Mijn opticien heeft me aangeraden het in Turkije te laten doen. Het probleem is alleen dat je 3 jaar stabiele ogen moet hebben... dat heb ik niet.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:38

ik zit er zelf ook sterk aan te denken. zouden de mensen zowel positief als negatef misschien de kliniek erbij willen zetten waar ze zijn geweest ?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:44

Mijn vriend is gelaserd in Utrecht de eerste keer ging het goed van min of plus 9 naar 0 deze was goed gegaan en toen wilden ze het vanuit Utrecht zijn cilinder ook weg laten laseren dus na 1 jaar rust heeft hij de 2e behadeling ook laten laseren, echter sinds hij de 2e keer heeft laten laseren gaan zijn ogen hard achteruit elke maand gaat hij - 1,5 achteruit en zit nu op de -3 weer en hij is 1 maand geleden terug geweest met deze klacht en ze kunnen er niks meer aan doen, mijn vriend heeft spijt dat hij de 2e laserbehandeling heeft laten doen, nu zit hij dagelijks weer met lenzen , en hopelijk gaan zijn ogen niet verder achteruit. En dus voor hem weggegooit geld zonder resultaat, stoepgarantie dus!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:34

Heino schreef:
Hoor hier toch nog best veel dat mensen direct goed of zelfs meer dan 100% zicht hebben :) Terwijl ik ook verhalen hoor van mensen bij wie het goede zicht steeds beter wordt zegmaar. Hoe kan dat??

Dat hangt van de methode af die ze gebruiken .

Bij de LASIK behandeling snijden ze een flapje in je hoornvlies , klappen het weg .
Na het laseren word het terug geklapt en je hebt meteen resultaat .

Bij LASEK (die heb ik gehad) halen ze een laagje van je hoornvlies weg , er word gelasert , daarna komt
er een bescherm lens op .De herstel periode is daardoor langer .

Hier kun je eigenlijk het verschil goed zien .Je kunt de verschillende methodes aanklikken .

http://www.care-vision.nl/behandelingen/
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 03-08-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:35

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:37

Daphna schreef:
Ik wil ook!! Het probleem is alleen dat je 3 jaar stabiele ogen moet hebben... dat heb ik niet.

Juist ...en dat is heel belangrijk , je ogen moeten die 3 jaar stabiel blijven anders heeft het geen zin , dan is het idd weg gegooid geld .
Hoe graag je ook wilt , dit is echt belangrijk :D

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:56

ja dat probleem heb ik ook, mijn ogen gaan ieder half jaar nog ongeveer met een kwart achteruit! dus kan ik ze nog niet laten laseren

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 19:20

Bedankt ditano, zal me eens in gaan lezen :)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:30

Ik lees even mee als je het niet erg vindt :-)
Na een foutje met mijn nachtlenzen zijn mijn ogen zo gevoelig geworden dat ik nauwelijks nog lenzen kan dragen. Nu overweeg ik dus ook om mijn ogen te laten laseren.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:48

Wat voor foutje als ik vragen mag? Nachtlenzen overweeg ik namelijk.. lenzen waren niet zo'n succes, draag daarom nu een bril.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:09

Ik lees even mee, want ik zit er ook aan te denken om mijn ogen te laseren.

Ik ben wel een apart geval. Ik heb een lens voor 1 oog, omdat ik 1 slecht oog heb (-5). Het andere oog is goed. Ik heb de laatste tijd mijn lens niet in. Mijn andere oog compenseert een hele hoop. Bij mij is het puur als ik achter de pc zit dat ik ietsje meer moeite heb met lezen, en bijvoorbeeld ondertiteling als ik op de bank zit. Ik zou eigenlijk een leesbril willen maar omdat het verschil tussen mijn ogen te groot is kan dat niet (volgens mijn oogarts).
Ik wilde mijn ogen al laten laseren toen ik 16 was (maar dat mocht nog niet), want toen kreeg ik pas mijn lens maar het werkt voor mij nog steeds voor geen meter (ik ben nu 19). Ik heb 'm de laatste tijd dus helemaal niet meer in want ik krijg dan ontzettende 'stijve ogen', ik weet niet hoe ik het anders kan beschrijven, sorry :+
Ik moet daarvoor ook nog steeds langs mijn oogarts maar door tijdgebrek en er niet altijd om denken blijft het er steeds bij.

Laseren lijkt mij dus ideaal. Van het gezeur van mijn lens af, en de berichten die je er over hoort/leest zijn positief. Ik denk dat ik binnenkort maar eens even langs mijn oogarts moet gaan en het bespreken.

Ben dus alvast benieuwd naar verhalen/ervaringen zodat ik kan bespreken wat mij het meest prettig lijkt :)

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:29

Heino schreef:
Nevada: begrijp ik het goed dat die lenzen pas vanaf -5 mogelijk zijn?

Niet mijn naam, maar ik zal toch even antwoord geven. ;)
Die lenzen zijn ook met lagere strektes mogelijk, maar het is een stukkie duurder dan laseren, dus de meeste mensen die voor laseren in aanmerking komen kiezen daar ook voor.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:33

Ik hoor hier alleen maar hele positieve dingen over laseren. Natuurlijk is het een top oplossing om van je contactlenzen af te komen of van je bril af te komen. Zelf studeer ik Optometrie en daar zijn we allemaal toch een stukje minder enthousiast over het laseren. Je moet het zo zien, als je bijvoorbeeld -9 hebt dan is de kans dat het helemaal goed weg gelaserd wordt echt geen 100%. Daarbij komt dat als je straks 40+ er bent en je hebt nu een bril van ongeveer -2 dan zal je pas veel later een leesbril nodig hebben, en wanneer je jezelf laat laseren zit je vanaf je 40e echt gegarandeerd vast aan een leesbril. Waar je ook rekening mee moet houden is dat het toch best een operatie is, het zijn je ogen en die zijn toch heel gevoelig. Wat natuurlijk wel heel fijn is, is dat je na de operatie meteen goed kunt zien :d
Ik zou alleen maar tegen iedereen willen zeggen, laat je heel goed informeren door je optometrist en als je dan toch gaat laseren, zou ik kiezen voor:
- Visionclinics
- Care Vision
- Eyescan

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:18

Dan heb ik toen qua kliniek een goede keus gemaakt O:) .

Ik was 37 toen ik me liet laseren ,na bijna 30 jaar bril en contactlenzen ( -8,25) .
Nu zit ik op een zicht van 110 % ,en wat een levens kwaliteit zeg , geen gerommel meer met de lenzen .
Het" risico" lees bril , na ja dat duurt hoop ik nog een beetje .
Mij was de o.p het geld dubbel en dwars waard ,en ik geniet van alle lens/bril vrije jaren (ik hoop nog veel) .

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:22

Ik heb net een aanvraag voor een afspraak gedaan bij Vision Care. Ik heb het vermoeden dat ik niet in aanmerking kom, maar tjeetje het zou super zijn als het wel zou kunnen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 17:57

Samantha, is de kans op leesbril groter op elke leeftijd dat je je ogen laat laseren of met name wanneer je je ogen op latere leeftijd laat laseren? Dat laatste lees en hoor ik namelijk overal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:02

Uit een oud topic:
Lia_ schreef:
Lia_ schreef:
Ik heb het vorig jaar laten doen (6 januari 2006) bij http://www.excimerlasercentrum.nl en het bevalt mij echt super :j
De eerste 2 dagen waren best erg pijnlijk, ogen wilde echt niet open, super gevoelig voor licht en een erg branderig gevoel maar daarna werd het vlug beter.
Heb de eerste tijd bij fel zonlicht consequent een goede zonnenbril gedragen en had daarmee nergens last van.
Heb verder helemaal geen "bijwerkingen" gehad als halo's of andere vervorming van het licht.
Ik heb voor deze kliniek gekozen omdat ze veel samenwerken met het Radboudziekenhuis in Nijmegen en de behandelend artsen ook in het Radboud werken als oogarts.
Ik vond het een fijn idee om gewoon een goed ziekenhuis als "achterwacht"te hebben :j

Ik heb mijn ogen dus gewoon in NL laten doen, behandeling kostte 4000 euro en is incl. 2 jaar "garantie", dat wil zeggen als ze weer achteruit gaan wordt ik gratis weer behandeld.
Prijs was voor mij niet van belang omdat het via mijn werk werd vergoed.
Maar als ik het wel zelf had moeten betalen was ik ook naar deze kliniek gegaan, het is een hoop geld maar er staat wel een academisch ziekenhuis achter.
Moet er niet aan denken dat als er terug in NL wat mis gaat je eerst weer helemaal naar Turkije moet vliegen.....

Het is nu dus ruim 4,5 jaar geleden en ik ben er nog steeds heel erg blij mee :j

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:00

Heino schreef:
Samantha, is de kans op leesbril groter op elke leeftijd dat je je ogen laat laseren of met name wanneer je je ogen op latere leeftijd laat laseren? Dat laatste lees en hoor ik namelijk overal.

Met name op latere leeftijd, aangezien het accommodatievermogen (vermogen om scherp te stellen) dan al is afgenomen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:46

Ok, vanaf welke leeftijd is dat dan?
En wat zijn jouw ervaringen met Almacare/Turkije?

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:05

Ik heb vorig jaar mijn ogen in Turkije laten laseren. Het was pijnlijk, tijdens de operatie vond ik het ook heel moeilijk om gericht te blijven kijken. Mijn ogen bleven de rest van de dag heel erg tranen. Ik had van te voren een donkere zonnebril gekocht maar kon mijn ogen niet open houden. Zo'n 3 a 4 uur na de behandeling werd het wat beter. De dag erna liep ik binnen nog wel met een zonnebril op. Moet wel zeggen dat ik voordat ik mijn ogen liet laseren ook al snel last van de zon had. Ben superblij dat ik het gedaan heb. Het laseren heeft mij nog geen 400 euro gekost.