HELP:gebeten: wie heeft dit nog meer gehad? (Met jakfoto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valencia2002

Re: HELP:gebeten: wie heeft dit nog meer gehad? (Met jakfoto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:55

Dank jullie overigens voor jullie tips, etc.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:56

Ik weet niet wat het is...
Vind het wel veel op het plaatje van tekenbeet lijken ;(

Ga maar morgen als de donder naar de dokter en eis een onderzoek...

Sterkte :(:)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:58

Dat is het kiezen tussen 2 kwaden en weet dat je voor jezelf moet kiezen, maar door omstandigheden weet ik het even niet.
[LZP] Life is simply too short...

Of mag je ook in een ander ziekenhuis je laten behandelen wanneer je toevallig daar bent?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:58

Ik heb er ook een keer zoeen gehad de dokter raade me aan zoon koelings elemant op te leggen en ik kreeg een zalfje toen verdween die wel gauw

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 23:00

shilady schreef:
Ik heb er ook een keer zoeen gehad de dokter raade me aan zoon koelings elemant op te leggen en ik kreeg een zalfje toen verdween die wel gauw

Had je ook allemaal blaasjes?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:05

Ja

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:06

M_D_H schreef:
euhm...
ik ben allergisch voor dazen beten...
maar zelfs ik heb dit nog nooit gehad :n

ik vind het er idd eerder uit zien als een tekenbeet

Ja hier ook allergisch voor teken beten, maar afgezien van een megabult op de knie en na een dag ook mijn hele onderbeen dik, geen roodheid en blaasjes zo als jij.
Ik denk ook een teken beet. En koorts? dat hoeft helemaal niet! Klachten als vermoeidheid (en evt griepverschijnselen) e.d. treden na een teken beet vaak pas na enkele weken/maanden op.

Advies Morgen naar je eigen HA en meteen vragen om een bloed test voor ziekte van Lyme!
Heb begrepen dat je penicille kuur hebt gehad? Dit werkt namelijk niet bij een teken beet. Meestal gebruiken ze dan doxycycline of oxytetrecycline of een ander AB uit de tetracycline groep en geen AB uit de penicilline groep meen ik. Is ook heel belangrijk om zo snel mogelijk hiermee te beginnen als t een teken beet is. Vaak duurt zo'n doxy/oxy kuur een week of 4.
Beterschap!
Laatst bijgewerkt door Famke160301 op 01-08-10 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:07

Heb je geen anti-histamine gekregen dan?
Dat geven ze toch in zo'n geval?

Anders zou je misschien kunnen proberen om Apis te nemen, een homeopatisch middel dat tegen roodheid en allergische zwelling werkt (zoals bij een dazensteek).

PS en het kan geen kwaad jezelf idd even op Lyme te laten checken.
Overigens, kan de extra zwelling niet veroorzaakt zijn door juist de penicilline (dus dat je daar OOK allergisch voor bent?)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:14

Mijn zus heeft volgens mij ook wel eens zo iets gehad toen ze door een (franse) mug was gestoken. Was geen allergische reactie oid was 'gewoon' gaan ontsteken. Die kreeg toen ook peniceline (en nog tig andere pillen want het was wel een franse arts) En het advies om te koelen. Is toen daarmee wel gewoon over gegaan.

TS heb je een teek gezien want het zit toch op je onderbeen als je hem daar niet gezien hebt lijkt de kans me klein dat er daar een een paar uur heeft gezeten en als een teek er maar heel kort zit is de kans op besmetting met lyme relatief klein (Tenzij de teek slecht is verwijderd).

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 23:14

Ik ben allergisch door doxycilline, maar heb amoxicilline gekregen waar ik niet allergisch voor ben. Echter is de foto een uur voordat ik de kamer van de huisartsenpost binnenliep genomen, dus kan daar geen allergische reactie op hebben gekregen.

Ben gisterenavond gelijk beonnen met die kuur, dus heb vanavond mijn 4de tablet al gehad. De jeuk neemt ietwat af, maar de blaasjes vermeerderen zich als konijnen of muizen :roll:

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:14

Persoonlijk vnd ik dit niet typerend voor een tekenbeet. Bij een teek kan er idd een rode cirkel te zien zijn, maar zo'n grote rode plek op je been, fvolgens mij niet.
Ik heb nog nooit zo'n lek gehad na een tekenbeet en er helaas al erg veel gehad.
Wel heb ik zo'n plek gehad incl blaasjes door een ander insectenbeet, welke is helaas onbekend.
Ik kreeg van de SEH tabletten tegen overgevoeligheid en binnen een paar dagen was het over.

Hoop voor jou ook, succes

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 23:17

@hannah: Nee, geen anti-histamine gekregen
@Liedje: Nou, ik heb dus ook geen teek gezien en ik denk dat je zoiets wel voelt, maar dat weet ik niet zeker. Heb er wel eens eentje weg gehaald bij een van mijn paarden of honden, maar nooit zelf een gehad bij mijn weten. Heb overigens wel overal een tekentang liggen, dus weet hoe ik ze op een juiste wijze kan verwijderen. Tenminste zoals mij dat geleerd is, als dat de juiste wijze is. B-)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:17

Ik heb ook zoiets gehad. Pas na een week of twee kwam er om de beet een enorme rode jeukende plek. Mijn huid ging kapot, maar meer door het krabbelen. Ik had geen blaren, wel liep mijn enkel vol met vocht (beet zat er net boven) en de plek was warm. Duurde ruim een week voor het minder werd. Het wondje zelf was net zo groot als bij jou, dat plekje zit er nu nog steeds.
Ik weet niet 100% zeker dat het een dazenbeet was, maar een tekenbeet heb ik eigenlijk ook nog nooit gehad.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:18

Een tekenbeet voel je eigenlijk niet :o

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:18

Dat is typisch iets wat ik krijg bij een beet van een daas. Kort geleden ook nog gehad. Moest er van m'n ouders mee naar de dokter toen we hem hebben doorgeprikt, ik vond het overbodig en schijnbaar was dat het ook. :+ Zag er goed uit volgens de dokter en inmiddels is het dus ook een korst. Loop er nu wel al 3 weken mee, waarvan 6 dagen met enorme blaar zijn geweest.

Zo was die van mij anderhalve dag na de beet.

http://i945.photobucket.com/albums/ad30 ... AG0069.jpg

Anti histamine tabletjes helpen bij mij in deze gevallen niet.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 23:19

Nou, ja in eerste instantie allemaal hartelijk dank. Ik maak mijn naald weer heet, prik alles weer kapot en ga dan een paar uurtjes slapen. Anders schuur ik het namelijk kapot en dan is de kans op viezigheid groter. (denk ik...ben geen arts)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 23:20

Muzefee schreef:
Dat is typisch iets wat ik krijg bij een beet van een daas. Kort geleden ook nog gehad. Moest er van m'n ouders mee naar de dokter toen we hem hebben doorgeprikt, ik vond het overbodig en schijnbaar was dat het ook. :+ Zag er goed uit volgens de dokter en inmiddels is het dus ook een korst. Loop er nu wel al 3 weken mee, waarvan 6 dagen met enorme blaar zijn geweest.

Zo was die van mij anderhalve dag na de beet.

http://i945.photobucket.com/albums/ad30 ... AG0069.jpg

Anti histamine tabletjes helpen bij mij in deze gevallen niet.

Dat lijkt wel op die van mij afgezien dat jij 1 blaas heb en ik er op dit moment precies welgeteld 16 heb waaronder 1 hele grote net als jij |o

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:22

Succes! Die blaasjes zullen geen pretje zijn :\

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:25

Succes idd. En het leegprikken met een steriele naam kan denk ik idd minder kwaad dan openschuren en vuil en stofjes in laten komen.
Plak je de blaasjes af als je gaat slapen? Zo kn er geen vuil in komen, mochten ze open springen vannacht

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:31

Ik krijg ook altijd van dieze grote plekken van dazen of ander vliegend en prikkend ongedierte. De plekken zijn rood en rond en voelen hard en warm aan. Het grootste plek dat ik ooit heb gehad was ter grootte van een etensbord en zo'n anderhalve cm dik. Het is even vervelend maar de plekken trekken na enkele dagen vanzelf weer weg :j

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:32

*edit* mijn lek was over mijn hele bovenbeen en idd ook erg stugge huid

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:42

Sterkte morgen i.v.m. je andere topic en eventueel dinsdag naar de HA kan ook nog als je er nog steeds zoveel last van hebt. Als die rode kring nog groter wordt, moet je dinsdag ook gaan, dan zou ik toch echt laten testen op Lyme.
Mijn moeder kreeg van dazen ook altijd onwijs grote plekken, 10 cm. in doorsnede was niets, maar niet echt rood en geen blazen. Wel dat witte harde over de hele zwelling. Ik heb er niet zoveel last van, ik loop ze overigens ook bijna nooit op...

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 07:30

Aangezien je nu al antibiotica slikt heeft het prikken op lyme geen zin....nu nog niet want door de ab is een eventuele lyme besmetting niet meer zichtbaar in je bloed.
Ik raad je wel aan om over een maand of 4 na de ab alsnog even je bloed te laten prikken op lyme.....

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:17

LZP --> MW

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:38

TS ik zou dan eerst maar eens een flinke antihistamine spuit aan de arts vragen, want dit ziet er echt uit als een mega-allergische reactie.