Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:30

Ik ben sinds kort weer begonnen met hardlopen. Heb een tijdje start2run gedaan, maar ik kon met moeite 20 minuten hardlopen volhouden (zelfs op het einde) en toen de winter er aan kwam ben ik er mee gestopt.
Ik doe het nu gewoon zonder programma maar probeer elke keer dat ik loop een minuutje langer te lopen. Zit nu op 10 minuten. Ik loop wel op een loopband, anders vind ik het helemaal niet uit te houden, haha.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:44

Zo lesje 9 zit erop, eitje :D

Caravan staat voor de deur, dus inpakken maaaarrrrr..... *\o/*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:25

ik wil vandaag lesje 4 gaan lopen, maar het regent momenteel :Y)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:17

Ik moet zo 75 minuten aan de bak, maar ik hoef niemand te zeggen dat ik daar een beetje van onder de indruk ben? :')

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:31

Roane schreef:
Ik moet zo 75 minuten aan de bak, maar ik hoef niemand te zeggen dat ik daar een beetje van onder de indruk ben? :')

is het gelukt? ik was al blij met 30 minuten :+ knap van je!

ik barst nog steeds van de spierpijn,heb willem gisteren avond nog wel gereden.en hij was lief voor me. <3 haha
moet eigenlijk vandaag lesje 11 lopen,hopelijk vanavond.

wanneer ga je hetbommeke?
fanneke@fijne weekend,en maandag maar weer lekker lopen :D

ik zie hier kilo's voorbij komen om jalours op te worden :o ....ik zit nog steeds niet onder die 80 kilo :o

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:35

met welke lengte zit jij dan op dat gewicht amazone?

Ik heb net les 4 gelopen. Merk dat ook ik een diesel ben :') was 7x 2 minuten hl afgewisseld met telkens 2 minuten lopen. Bij de eerste 3x 2 minuten dacht ik echt dat ik dood ging :+ daarna liep het wel weer lekker weg :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:51

Ach ik kan ook wel wat kilootjes missen, maar merk dat ik wel wat aan het afvallen ben. Ik ben niet zo'n weegschaaltype, ik kijk gewoon naar mijn lijf en mijn kleren.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:56

Nikka schreef:
Ach ik kan ook wel wat kilootjes missen, maar merk dat ik wel wat aan het afvallen ben. Ik ben niet zo'n weegschaaltype, ik kijk gewoon naar mijn lijf en mijn kleren.

ja het wekelijks op de weegschaal staan doe ik ook al niet meer. Ik heb nu gewoon een aantal broeken waar ik momenteel net niet lekker meer in pas en daar wil ik gewoon weer goed inpassen haha

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:38

en roane, leef je nog???? :D

hier ook nog steeds kilootjes over, 1.64 en 71 kilo, iets te veel :o na de vakantie gaat de knop weer om :j

we gaan a.s. zaterdag weg, naar overijssel, camping de zandstuve. gisteravond toch maar gereserveerd. zeer veel te doen voor de kids, dus paps en mams hebben dan ook vakantie 8-) hardloopschoenen gaan mee, laatste week van de vakantie loop ik als het goed is mijn laatste training met renate *\o/*

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:57

Ik meld me hier ook maar weer in het nieuwe topic! Fijn dat het zo hard gaat! Ik volg geen schema of plannetje meer, daar loop ik alleen blessures mee jammer genoeg. Ik luister vooral heel goed naar mijn lichaam en ga ook gewoon lopen wanneer ik er echt zin in heb.. Geen vaste dagen oid. Gevolg is dat het met momenten echt wel niet vooruit gaat :+. Maargoed, een half uur uitlopen lukt ondertussen wel, hoewel dat vaak ook nog moeite kost (het wordt echt niet makkelijk :D). Mijn tempo is wel omhoog aan het gaan, ik ben gestart aan iets van 7/7,5 per uur, en lange stukken loop ik nu toch tegen 9/uur. Als ik ertussen wandel, loop ik tegen 10/uur. Vorige week voor de eerste keer een langere afstand gedaan: 8,5/9km op 59minuten! Dat doe ik wel nog met wandelminuten tussen, in totaal 7minuten geloof ik....

Doelstelling: 10km uitlopen tegen eind september!

Eleionomae schreef:
Ik heb net les 4 gelopen. Merk dat ook ik een diesel ben :') was 7x 2 minuten hl afgewisseld met telkens 2 minuten lopen. Bij de eerste 3x 2 minuten dacht ik echt dat ik dood ging :+ daarna liep het wel weer lekker weg :D

Heb ik ook héél erg. Mijn eerste tien minuten heb ik het altijd super zwaar, vooral op mijn adem. Dan moet ik constant denken "komaan tatiane, doorbijten, ademen!". Daarna slaat dat om, en als ik mijn gewoon toertje doe (5km) denk ik op het einde (35/36minuten) "ooh, ben ik er nu al? Kon makkelijk nog tien minuten extra"!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:59

ja dat heb ik ook! Ik ben helemaal niet moe aan het einde, dat is wel lekker, maar die eerste 3x 2 minuten liep ik echt met mn tong op mn schoenen :') Zwaar buiten adem, alles deed me zeer :Y)
Moet wel zeggen dat ik vandaag aan het einde wel weer wat last had van mn knieen, merk echt dat die niets meer gewend zijn.

wbt mn snelheid, ik heb geen idee hoe hard ik ga, hoe meten jullie dat?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:40

Eleionomae schreef:
wbt mn snelheid, ik heb geen idee hoe hard ik ga, hoe meten jullie dat?

Ik heb een uitgestippelde route van 5km, dus ik kan met mijn tijd op die 5km perfect zien hoe snel ik loop :)...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:49

*hobbelt rond op één been terwijl ze veters probeert te strikken* ik moet nog :=

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:58

haha, dacht al dat we je van de straat moesten opvegen _O- Suc6!

El, je kunt op www.afstandmeten.nl je rondje invoeren en dan je tijd bijhouden. Weet je direct hoeveel je per uur loopt.

Verder heb je ook nog diverse apps voor je foon om zo je rondje bij te houden. Helaas kan dat bij mijn niet, foon is daarvoor niet geschikt. iPhone of Android schijn je te moeten hebben. Kijk maar eens op runkeeper of sportstrack

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:10

Hehe hup Roane, succes!

Nikka heb ik ook hoor, merk snel als ik me niet meer lekker voel (opgezette buik ed). Kilo's zijn voor mij meer een richtlijn, ook dat moet ik redelijk constant houden.

Blegh heb nu ook nog eens blaasontsteking, vanochtend bij de spoed antibiotica opgehaald. Wordt niet zo lekker lopen denk ik.. Misschien van de week nog even een keer lopen, en dan na m'n vakantie weer :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:20

Ik wacht ff tot na het avondeten :) heb ik meer powerrrr 8-)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:21

misschien wat spinazie eten :9

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:13

hetbommeke schreef:
Zo, ik ben ook weer "aangesloten" op het 4e topic.

En zojuist de vakantie geboekt naar.... Camping de Zandstuve in Reeze, bij Ommen, ben benieuwd :j

Haha wat grappig!! Daar heb ik nog gewerkt, is hier echt ongeveer om de hoek :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:30

bokt meeting op de camping :))

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:44

Rosa, is 't wat die camping? En jullie zijn allemaal van harte welkom :j gesjellie, wel allemaal in camping-outfit graag _O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:57

@ hetbommeke & tantjeuh: thanx :) moet ik eerst mn rondje maar eens opmeten, want ik loop over bosweggetjes en die krijg ik nooit op een routeplanner gevonden :')

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:05

Ik ga, wish me luck :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:06

Succes! Komt vast helemaal goed!

Ik heb gewoon nog steeds last van mn knieeen... hoop echt dat dat morgen beter wordt, ander weet ik niet of ik nog wel ga lopen voor ik op vakantie ga...

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:35

Hier stortregent het, hoop dat 't bij jullie beter is.. :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:37

Yep, 75 minuten droog weer gehad }:0