help!! afvallen maar het lukt niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: help!! afvallen maar het lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:52

Mijn ervaring is dat je beter niet kan letten op calorieen maar op wat je eet. Stop bv met suikers en andere snelle koolhydraten (liga's ed. zijn heel slecht!) en eet alleen onverzadigde vetten. Eet op vaste tijden iedere dag, liever 6x een klein beetje dan 3x een hele maaltijd waar je 2 uur lang vol van zit :+

Daarbij heel veel water drinken, minimaal 1,5 liter per dag.

Daarbij sport ik veel meer.. Ik fiets iedere dag een uur, zit 3 keer per week in de fitness voor extra krachttraining en ga iedere dag met mn paard wandelen. MEt 3x per week een uurtje sporten ga je het niet redden hoor...

Wat trouwens de beste tip is die ik ooit heb gehad: neem voedingssuplementen erbij! De kans dat je lichaam op noodrandsoen staat omdat je vitamine tekort hebt is heel groot, veel mensen zijn dik door ondervoedig.. Dus haal een potje Centrum of zoiets bij de drogist en neem die iedere dag trouw. scheelt echt!

Succes ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:56

Beste dan wel natuurlijke vitaminen nemen van bv Orthica of Solgar.

Ben het wel met Romyv eens wat beweging betreft :j Je zult echt iedere dag iets moeten doen. Kan al in kleine dingen zitten. Als je bv een hond hebt, wandel dan 3 keer per dag 10 minuten langer dan je normaal doet. Neem de trap ipv de lift/roltrap. Stap een halte eerder uit bij de bus. Ga je huis van onder tot boven eens goed poetsen. Bouw dat bewegen gewoon meer in in je levensstijl.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:15

het bewegen zit wel goed .. ik heb alleen niet alles op genoemt , ik ga ook op de fiets naar de bus halte 8 km(vakantiewerk) we hebben 4 paarden bij huis jullie weten ook wel dat je dan niet heel de dag stil zit , wandel met de hond een half uur per dag ga met hem spelen op de wei .. ( de honden lopen hier los op het erf) en nu heb ik vakantie anders ga ik op de fiets naar school + stage .. zomers dan :+
met de tips en de info die ik krijg ga ik zeker wat doen meer bewegen is altijd goed . is alleen moelijk om via de computer uit te legen wat ik allemaal doe op een dag :D

ik probeer nu ook 6x per dag te eten en drinken kom ik zoizo aan de 1,5 a 2 liter en ik drink alleen maar water dus daar kan ik niet verkeerd aan doen

en nogmaals bedank voor de tips ..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:19

Klinkt alsof je iig wel goed bezig bent!

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:26

Misschien moet je eens kijken op: http://eetmeter.voedingscentrum.nl/ daar kan je invullen wat je per dag eet en kijken of je genoeg stoffen binnenkrijgt. Bij mij is bijvoorbeeld vaak het geval dat ik te weinig zuivelprodukten }:0 binnenkrijg. Dan zit ik bijvoorbeeld met zuivel in het rood (= te weinig) en met de vetten in het geel (= niet te veel/niet te weinig) en ik voeg een glas optimel toe, dan verandert de verhouding tot het vet meteen. Vraag me verder niet hoe het werkt, maar dat is iets wat me opviel.

Ikzelf beweeg me ook een slag in de rondte, doe op eetgebied echt geen schokkende dingen, maar ga toch langzaam maar gestaag omhoog qua gewicht. :( Op het moment hou ik de eetmeter niet bij, want ik heb vakantie, maar na de vakantie ga ik weer braaf beginnen met invullen en hoop dat ik de boel op deze manier onder controle krijg!
In ieder geval succes!

groeten Ellen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:31

Het enige wat ik fout zie in je dieet, is cornflakes (is bij paarden ook een dikmaker, bij mensen niet anders, komt door de moleculaire structuur van mais) en iets te veel brood.

Ik ben twee cm kleiner dan jij, maar bij mij is 1600 kcal echt de max hoor. En dan alleen op de dagen dat ik intensief beginnertjes lesgeef. Op andere dagen eet ik 1400 kcal (als ik braaf ben).

Ik weet natuurlijk niet hoe dit voor jou zal zijn, maar als je van meer eten niet afvalt, dan ben ik bang dat je lichaam minder nodig heeft :)

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:44

Vooral NIET stoppen met eten, dit werkte bij mij ook averechts. Mijn lichaam ging alles opslaan als 'reserve'. Ik bedoel natuurlijk niet dat je je de hele dag moet volstoppen nu, maar een goed ontbijt (om je spijsvertering op gang te helpen) een gezonde lunch (denk aan een volkorenbol gezond bijvoorbeeld) en avondeten met mager vlees (kip) en gevarieerde groenten en eventueel gekookte aardappeltjes. Tussen deze maaltijden door kan je het beste fruit nemen(je zou bijvoorbeeld smoothies kunnen maken). erg lekker! :) En uiteraard voldoende water drinken.

Elke dag naar de WC gaan werkt ook goed. En dan heb ik het niet over plassen, ook niet over laxeerpillen trouwens. ;) Gevarieerd eten en gezond eten zijn natuurlijk hartstikke belangrijk. Beter een volkoren boterham dan zo'n 'caloriearme' cracker om een voorbeeld te noemen.

Verder hielp bij mij jezelf lekker dingen ontzeggen juist absoluut niet. af en toe kan je best eens toegeven aan dat stukje chocolade.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:40

Wat doe je precies die anderhalf uur in de sportschool dan?
Want wat is intensief? Misschien kun je met een hartslagmeter gaan trainen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:49

Hmm en ik maar denken dat ik gezond eet. Als ik die eetwijzer mag geloven zit ik voor ongeveer alles in het rood (hoe betrouwbaar is dat ding?). Meer eten klinkt wel mooi en ik wil best geloven dat een lichaam in noodrantsoenstand kan gaan maar ik zou niet weten hoe je zoveel eten binnenkrijgt.
Daarbuiten is mijn beweging momenteel ook niet zo uitgebreid (vakantie). Ik ga ook wel 3x/week naar de sportschool (kracht en cardio), rijd dan af en toe nog paard en ga met de hond wandelen. Voor kleine afstanden neem ik wel de fiets maar eigenlijk doe ik de meeste dagen lamlendig niets.
Wat mij wel begint op te vallen is dat ik moe ben. Voorlopig noem ik het lui omdat je van niets doen nu ook eenmaal lui wordt en bovendien ben ik een avondmens dus de nachten zijn soms kort. Maar in het begin bvb kreeg ik echt energie van dat sporten terwijl de laatste paar keren ik eerder bekaf was en simpel de trap oplopen bij thuiskomst al vermoeiend was.
Misschien toch meer proberen eten?

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 14:15

bedankt voor de reacties .. eerst at ik ook maar 1400 kcal soms wel minder onbewust , maar nu ik wat meer eet heb ik ook weinig tot geen honger meer dat voelt ook wel prettig ..

O:cornflakes + alpro soja + een boterham met kaas en water
L: 2 crackers met kaas en met salade + boterham + water
T: een peer en water ga ik zo eten ..

nu pas heb ik zoiets ik heb wel trek maar voor dat ik met dit begon had ik om voor 10 uur veel honger daarna ruim voor 12e ook weer dus ik was constant met eten bezig ..
maar nu net nog een half uur gefietst dus vind ik het wel logies dat honger heb :+ haha ik mag nu een peer

cornflakes geven wel weer een vol gevoel ik kijk even of ik dat door iets anders kan vervangen

in de sportschool doe ik cardio + kracht ( 15min fietsen op hoog tempo dan fiets is ongeveer 7 km daarna crosstrainer 15 min ook een goed tempo ) daarna begin ik met kracht ( borst,armen , rug , buik , benen ) ongeveer uit mijn hoofd 11 toestellen

roeien komt er ook straks bij. het moet allemaal we geleidelijk opgebouwd worden want zit met een knie blessure ( heel lang verhaal half jaar rolstoel daar komen de extra kilo’s ook van daarna revalidatie therapie van bijna een jaar vanaf januari goed keuring van mijn arts gehad om echt weer te beginnen met sporten maar op voor waarde dat ik het heel langzaam op zou pakken dit heb ik gedaan samen met mijn fysiotherapeut die heeft voor mij contact gezocht met deze sport school . en vanaf april zit ik daar nu ook ( vanaf april mocht ik daar pas heen ik wou natuurlijk gelijk de kilos er af hebben _)

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:19

ik heb dr frank gedaan www.eenkiloperweek.nl
en dat heeft enorm geholpen. ben in 10 weken 15 kg afgevallen en dat is zo gebleven!
in combinatie met dagelijske lichaamsbeweging ( dit deed ik al 0 ene dag sportschool andere dag rijles, de derde dag op de fiets naar stal. etc

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:58

kler schreef:
Rena100 schreef:
Ik zit ook in zo'n situatie. Ik zit momenteel niet goed in me vel en kan mij dan ook erg moeilijk op zoiets als diëten richten. Ik wil graag 10 kg afvallen want dat ben ik het laatste jaar ook aangekomen. Heeft iemand nog tips hoe ik mijn concentratie erbij kan houden? Ook wanneer ik hele dagen thuis zit? (die rustige momenten alleen thuis zijn voor mij het moeilijkst...)
Verder wíl ik uiteraard graag meer bewegen, maar heb niet voldoende energie om erg veel te sporten en daarbij ook niet 'de schop onder de kont' zeg maar om ook echt wat te gaan doen. Iemand ook tips voor mij?.

In jouw geval zou ik idd echt proberen meer te bewegen, echt sporten hoeft niet. Ga gewoon een rondje fietsen, elke dag een wandelingetje maken. Iemands hond uitlaten een idee? Dan heb je een stok achter de deur. Vraag een vriendin mee, ga bij een klasje (hardlopen, of bij de sportschool, wat dan ook), ga bij een team (hockey, volleybal, voetbal, wat jou leuk lijkt), vrijwilligerswerk bij een bejaardenhuis waar je met mensen in een rolstoel gaat wandelen e.d. Wees creatief en maak het leuk. Je kan ook muziek luisteren onderweg. Wissel dingen af, dan wordt het niet saai. Ga de ene dag zwemmen, de volgende wandelen, daarna skaten enz. Bewegen is moeilijk als je al niet lekker in je vel zit, maar probeer jezelf te motiveren anders lukt het nooit. Als je meer beweegt krijg je vanzelf meer energie en voel je je beter over jezelf. Dit kan zeker ook helpen met je depressie.

Ik hoop dat je hulp hebt bij je depressie, een psycholoog bijvoorbeeld, die kan je ook helpen met meer motivatie krijgen. Als je dit niet hebt: zorg dan dat je het krijgt. Je bent echt niet zwak als je steun zoekt.

Probeer jezelf steeds weer makkelijk haalbare doelen te stellen. Bijvoorbeeld: na het avondeten ga ik een kwartier wandelen. En hou je daar aan. Wees trots op jezelf als het lukt en ga niet sippen als je een dagje het niet voor elkaar krijgt. Maar gebruik dit niet als excuus om dan maar helemaal te stoppen. Regen is ook geen excuus :Y) en flauwvallen doe je echt niet als je gewoon een gezond eetpatroon hebt hoor, daar moet je je even overheen zetten.

In het dagelijks leven: ga overal op de fiets/lopend heen, neem een mandje ipv een karretje bij de supermarkt. Loop trappen ipv de lift (ook bij 6 verdiepingen). Houd je huis spik en span, huishoudelijk werk verbrand je ook veel mee ;). Naja je snapt mijn punt, wees actief bij alles wat je doet.

Voor de snaaimomenten thuis: zorg gewoon dat je geen ongezonde troep en snacks in huis hebt. Wat je niet hebt kan je niet eten. Ga een rondje fietsen zodra je je zo verveeld dat je aan snaaien gaat denken. Neem als je weer thuis bent een gezond alternatief, een appel ofzo.
Succes!

p.s. mocht je het financieel ruim hebben: wii (+ wii fit) misschien een idee? Kom je tenminste van je kont af :+

pff, dit is precies wat ik WIL, maar tot nu toe wil het nog niet zo lukken! Ik heb ook hulp gezocht, daar ben ik zeker niet huiverig voor, alleen ik wil gewoon snel, snel snel door deze periode heen, maar dat lukt dus gewoon niet. Het kost gewoon tijd om me weer goed te voelen zonder dat ik ook maar iets opkrop (dat doe ik dus al mijn hele leven)
Bedankt voor de tips, ik ga proberen om elke dag een wandeling te maken...en anders een rondje fietsen...

Wii +wii fit heb ik wel, maar doe er niets mee en staat op 't moment bij mijn moeder.

Nogmaals bedankt! Voel me al ietsje beter :)