Spoed, anticonceptie pil, stoppen met doorslikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:22

LynnDenise schreef:
Zoiezo als je al langer de pil slikt kan hij tot een paar maanden nog doorwerken.

Kán ja, er zijn ook genoeg mensen die zwanger worden na een antibioticakuurtje of na het 1 keer vergeten te slikken :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:25

Heino schreef:
LynnDenise schreef:
Zoiezo als je al langer de pil slikt kan hij tot een paar maanden nog doorwerken.

Kán ja, er zijn ook genoeg mensen die zwanger worden na een antibioticakuurtje of na het 1 keer vergeten te slikken :)

Duh, antibiotica heeft heel veel invloed op de werking van de pil. Dus mensen die denken dat ze nog beschermd zijn nadat ze antibiotica hebben geslikt, zijn gewoon dom.

En met de pil heb je nooit 100% bescherming.

RoodZonnetje

Re: Spoed, anticonceptie pil, stoppen met doorslikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:29

LynnDenise lijkt anders te beweren dat je prima een paar dagen zonder pil kan, omdat hij toch nog een tijd door kan blijven werken wanneer je hem al langer slikt :) Vandaar dat ik even wilde benadrukken dat dat dus niet zo handig is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:31

Onder gewone omstandigheden heeft LynnDenise gewoon gelijk, en ze zei er ook bij KAN. Dat is de nuancering.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:33

Pfff wat doe je aanvallend, rustig maar hoor. Ik probeer alleen mee te denken en vind dat je bij dit soort dingen geen enkel risico mag nemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:37

Ik ben niet aanvallend? Sorry dat je dat zo opvat.

Het zou fijn zijn als er meer mensen zijn zoals jij, die vinden dat je geen enkel risico mag nemen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:40

Sorry mijn fout, je kwam zo kortaf over en dat in combi met geen smileys oid deed het op mij aanvallend overkomen ;)

Tja je hebt wel over een mogelijk mensenleven. Niet dat ik tegen abortus ben oid, maar denk dat het vaak voorkomen kan worden wanneer mensen heel voorzichtig met anticonceptie zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:41

Ik typ in serieuze gevallen (bijna) altijd zonder smileys :)

En inderdaad. Je hebt volkomen gelijk, maar een 'foutje' maken is gewoon erg makkelijk, gezien alle mogelijkheden die je achter de hand hebt (abortus het uitzonderlijkste geval zijnde).

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:47

Zwitsal schreef:
Knoffer schreef:
Toen ik nog de pil (door)slikte, hield ik helemaal niet bij wanneer ik eigelijk een stopweek had moeten hebben. Ik nam gewoon een stopweek wanneer het nodig was (doorbraak bloedingen of vaak buikpijn). Naar mijn weten ben je dan gewoon veilig. Net als in een gewone stopweek.

@Heino
Volgens mij stel je die cyclus gewoon uit en is dus zo'n uitgestelde stopweek in principe hetzelfde als een gewone stopweek.

Edit: oh, allemaal dezelfde reacties alweer boven mij :+

zo deed ik t ook..net wanneer het mij uitkomt.. ik hou al eeuwen niet meer bij wanneer ik in week 1/2/3 oid zit..

zo doe ik het dus ook. Maar mijn ex en ik gebruikten naast de pil zowiezo altijd een condoom omdat ik allergisch ben voor sperma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:52

Mag ik dan ook nog even wat vragen.. :o

Als je vandaag (dinsdag) je laatste pil hebt genomen, maar ongeveer een uur daarna hebt overgegeven, is het dan verstandiger om maandag met een nieuwe strip te beginnen? I.p.v dinsdag, wat eigenlijk zou moeten?

En stel dat de pil toch goed opgenomen is (heel veel heb ik niet overgegeven, maargoed het kan zijn dat er niet zo veel in mn maag zat, sorry voor de ranzige details), is het dan dus schadelijk als je een stopweek van 6 dagen hebt? En hoe zit het dan met zwangerschap?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:54

Dan werkt de pil die je vandaag hebt ingenomen waarschijnlijk niet. Het verstandigste is om dan de stopweek vanaf maandag in te laten gaan ipv dinsdag.

Een stopweek van zes dagen is geen ramp, een week heeft namelijk zeven dagen ;) En ik neem aan dat je niet gaat seksen terwijl je aan het bloeden bent, als je dan gewoon netjes na een week weer met je pil begint, ben je gewoon beschermd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:56

Nee precies, dus als ik hem maandag gewoon weer neem is het veilig.. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:59

Als je je pil gewoon volgens schema hebt geslikt, is er niks aan de hand :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:59

Je mag je stopweek gewoon verkorten.
Alleen gezien je de laatste pil mist, zou ik niet durven uitgaan dat het goed is en dus 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken.

Ik slik altijd door, tot mijn lichaam doorbraakbloedingen geeft, dan las ik de stopweek in.
Als je doorslikt met een eenfasepil zit je altijd aan het einde van je week 3 en kun je stoppen wanneer je wilt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:00

Wuis, afhankelijk van je soort pil en tijd sinds je laatste pil kan het ook zijn dat je het beste nu nog een pil kan nemen (even in je bijsluiter kijken). Kans bestaat in elk geval dat je nu niet volledig beschermd bent de komende dagen, dus zou sowieso geen onbeschermde seks hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 06:42

Heino schreef:
Wuis, afhankelijk van je soort pil en tijd sinds je laatste pil kan het ook zijn dat je het beste nu nog een pil kan nemen (even in je bijsluiter kijken). Kans bestaat in elk geval dat je nu niet volledig beschermd bent de komende dagen, dus zou sowieso geen onbeschermde seks hebben :)

Ja, maar ik zit al in de derde strip he. Ik zit nu gewoon in een stopweek, die in principe gewoon 1 dag vervroegd is.

Als ik nu maandag weer met een nieuwe strip begin (ipv dinsdag, met het overgeven), dan is het de rest van de tijd wel veilig toch?
Ik ging sowieso al stoppen namelijk.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 06:46

Wuis schreef:
Mag ik dan ook nog even wat vragen.. :o

Als je vandaag (dinsdag) je laatste pil hebt genomen, maar ongeveer een uur daarna hebt overgegeven, is het dan verstandiger om maandag met een nieuwe strip te beginnen? I.p.v dinsdag, wat eigenlijk zou moeten?

En stel dat de pil toch goed opgenomen is (heel veel heb ik niet overgegeven, maargoed het kan zijn dat er niet zo veel in mn maag zat, sorry voor de ranzige details), is het dan dus schadelijk als je een stopweek van 6 dagen hebt? En hoe zit het dan met zwangerschap?

Ik zou dan of gister nog een extra pil geslikt hebben, of inderdaad maandag weer opnieuw beginnen met slikken :j

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 06:47

je kan nu gewoon stoppen, en dan in je stopweek is het ook gewoon veilig. En dan na je stopweek gewoon weer beginnen.

Ze zeggen wel dat je in je stopweek minder beschermd bent ja. Maar na meer dan 2jaar met mijn vriend heb ik nog nergens last van gehad. Houden zo dus :=
Laatst bijgewerkt door Tineke90 op 28-07-10 06:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 06:49

Dan begin ik gewoon voor de zekerheid maandag weer. :)

Heb ook nooit problemen gehad met veiligheid in de stopweek... Maar ach, ik zie m'n vriend nu toch niet in de stopweek dus dat komt dan wel goed. :D

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 06:51

dan komt het wel goed ja :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 06:53

Nu maar hopen dat het wel zo snel mogelijk weer over is, ik ga volgende week op vakantie. := Dus het komt helemaal niet goed uit eigenlijk. *Zoekt een wondermiddel dat er voor zorgt dat het sneller weer over is* :Y)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 06:54

oh oh dat is geen goede timing. Maar zodra je weer begint met de pil stopt het wel weer of de dag erna. Wondermiddel is er helaas niet. Dacht ik zo

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:09

Ik slik me pil altijd door en als het me een x uitkomt hou ik een stop week en heb na 3 jaar nog steeds geen baby dus denk dat het wel goed zit als je nu stopt anders even je huisarts bellen!

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:22

Je kunt het ook even navragen bij je apotheker. Die weet er alles van. De eerder gesuggereerde Mirena is trouwens geen slecht idee. Als je die er uit haalt ben je waarschijnlijk eerder weer vruchtbaar dan wanneer je na jaren stopt met slikken van de pil. Bovendien stopt ne enige tijd je menstruatie compleet inclusief alle bijbehorende klachten. Voor mij nooit meer iets anders.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:37

Ik begrijp niet goed waarom je met zulke belangrijke dingen risico's gaat lopen. Bel toch gewoon even je huisarts op. Die vinden dit soort vragen echt niet gek hoor en dan weet je precies hoe het zit :)