LynnDenise schreef:Zoiezo als je al langer de pil slikt kan hij tot een paar maanden nog doorwerken.
Kán ja, er zijn ook genoeg mensen die zwanger worden na een antibioticakuurtje of na het 1 keer vergeten te slikken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heino schreef:LynnDenise schreef:Zoiezo als je al langer de pil slikt kan hij tot een paar maanden nog doorwerken.
Kán ja, er zijn ook genoeg mensen die zwanger worden na een antibioticakuurtje of na het 1 keer vergeten te slikken
Vandaar dat ik even wilde benadrukken dat dat dus niet zo handig is. Zwitsal schreef:Knoffer schreef:Toen ik nog de pil (door)slikte, hield ik helemaal niet bij wanneer ik eigelijk een stopweek had moeten hebben. Ik nam gewoon een stopweek wanneer het nodig was (doorbraak bloedingen of vaak buikpijn). Naar mijn weten ben je dan gewoon veilig. Net als in een gewone stopweek.
@Heino
Volgens mij stel je die cyclus gewoon uit en is dus zo'n uitgestelde stopweek in principe hetzelfde als een gewone stopweek.
Edit: oh, allemaal dezelfde reacties alweer boven mij
zo deed ik t ook..net wanneer het mij uitkomt.. ik hou al eeuwen niet meer bij wanneer ik in week 1/2/3 oid zit..

En ik neem aan dat je niet gaat seksen terwijl je aan het bloeden bent, als je dan gewoon netjes na een week weer met je pil begint, ben je gewoon beschermd.
Heino schreef:Wuis, afhankelijk van je soort pil en tijd sinds je laatste pil kan het ook zijn dat je het beste nu nog een pil kan nemen (even in je bijsluiter kijken). Kans bestaat in elk geval dat je nu niet volledig beschermd bent de komende dagen, dus zou sowieso geen onbeschermde seks hebben
Wuis schreef:Mag ik dan ook nog even wat vragen..
Als je vandaag (dinsdag) je laatste pil hebt genomen, maar ongeveer een uur daarna hebt overgegeven, is het dan verstandiger om maandag met een nieuwe strip te beginnen? I.p.v dinsdag, wat eigenlijk zou moeten?
En stel dat de pil toch goed opgenomen is (heel veel heb ik niet overgegeven, maargoed het kan zijn dat er niet zo veel in mn maag zat, sorry voor de ranzige details), is het dan dus schadelijk als je een stopweek van 6 dagen hebt? En hoe zit het dan met zwangerschap?

Dus het komt helemaal niet goed uit eigenlijk. *Zoekt een wondermiddel dat er voor zorgt dat het sneller weer over is*