Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ragnaaa schreef:Ik zie zoveel verschillende soorten therapie.
Zelf zit ik te denken aan cognitieve gedragstherapie of RET-therapie.
Maar hoe maak ik mezelf hier wegwijs in?
Even langs de HA voor een doorverwijzing. 
Liezel1 schreef:Meid, ik heb nu al zoveel topics van jou voorbij zien komen waarin je je hele ziel en zaligheid bloot geeft en je eigenlijk gewoon om hulp schreeuwt......
Ik denk dat een bezoek bij een psycholoog je heel veel zou helpen, want zeg nou zelf, alles op Bokt gooien is toch ook geen oplossing?
Siets schreef:Dat je met jezelf in de knoop zit is inderdaad duidelijk.
Maar dat je beschrijft dat je jezelf er naar door voelt als bokkers je niet begrijpen, vind ik wel wat ver gaan eerlijk gezegd. Bokt is virtueel, wij kunnen jouw gesteldheid echt niet zo goed zien als iemand die tegenover je staat. Trek je van bokt niet zoveel aan in die zin, probeer eens wat minder 'opbeurende' reacties te verwachten hier.
Die hoor je namelijk voornamelijk te krijgen van je directe omgeving. Zij kunnen je veel beter motiveren om hulp te zoeken, en kunnen je daarbij steunen.
Succes!
Dagmar_1995 schreef:ik heb erg goeie ervaringen met ""grip op je dip" therapie, misschien ook wat voor jou?
T klinkt er kinderachtig maar dat is het zeker niet, ik heb ook cognitieve gedragstherapie gehad maar dat vond ik stukken minder.
Iig erg veel sterkte en succes gewenst!

Ragnaaa schreef:Siets schreef:Dat je met jezelf in de knoop zit is inderdaad duidelijk.
Maar dat je beschrijft dat je jezelf er naar door voelt als bokkers je niet begrijpen, vind ik wel wat ver gaan eerlijk gezegd. Bokt is virtueel, wij kunnen jouw gesteldheid echt niet zo goed zien als iemand die tegenover je staat. Trek je van bokt niet zoveel aan in die zin, probeer eens wat minder 'opbeurende' reacties te verwachten hier.
Die hoor je namelijk voornamelijk te krijgen van je directe omgeving. Zij kunnen je veel beter motiveren om hulp te zoeken, en kunnen je daarbij steunen.
Succes!
Zou eigenlijk wel zo moeten zijn, he?
Jammer dat ik die niet zoveel krijg..
Angelita schreef:Nogmaals: niet anderen de schuld geven van je ellende..... Het is ook jammer als je weinig steun krijgt, maar als je bij je familie/vrienden je problemen aankaart dan zullen ze je absoluut steunen (mits het echte vrienden zijn).
Angelita schreef:Ragnaaa schreef:Zou eigenlijk wel zo moeten zijn, he?
Jammer dat ik die niet zoveel krijg..
Dit komt wel over alsof jij anderen de ''schuld'' geeft dat je niet gesteund wordt.
Liezel1 schreef:Meid, ik heb nu al zoveel topics van jou voorbij zien komen waarin je je hele ziel en zaligheid bloot geeft en je eigenlijk gewoon om hulp schreeuwt......
Ik denk dat een bezoek bij een psycholoog je heel veel zou helpen, want zeg nou zelf, alles op Bokt gooien is toch ook geen oplossing?
dwaallicht schreef:Ragna, probeer het idee eens los te laten dat je "moet" genieten van het leven. Ik zie je elke keer weer een verdrietig verhaal opschrijven waarna je eindigt met een aantal zinnetjes die rechtstreeks uit een cadeauboekje van de boekhandel kunnen komen. Met die zinnetjes, meestal afgesloten door een positieve smiley, houd je eigenlijk de schijn op.
Je mág verdrietig zijn als het niet loopt zoals je wilt, laat het "creeëren van geluksmomentjes" gewoon even los! Als je je niet happy
voelt, kun je dat ook niet afdwingen door mooie volzinnen op te schrijven.