Het is genoeg nu.. Echt, het is genoeg.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 15:10

Ik zie zoveel verschillende soorten therapie.

Zelf zit ik te denken aan cognitieve gedragstherapie of RET-therapie.
Maar hoe maak ik mezelf hier wegwijs in?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:14

Ragnaaa schreef:
Ik zie zoveel verschillende soorten therapie.

Zelf zit ik te denken aan cognitieve gedragstherapie of RET-therapie.
Maar hoe maak ik mezelf hier wegwijs in?

Ik denk dat het niet aan jou is om de therapie te bepalen, dat bekijkt de psych naar alle waarschijnlijkheid :) Even langs de HA voor een doorverwijzing.

juline

Re: Het is genoeg nu.. Echt, het is genoeg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:20

Heb helaas geen goude tip maar snap je gevoel heel goed ook wat je blog betreft. Ik ben precies het zelfde wil heel graag mensen helpen altijd klaar staan en krijg daar ook een super fijn gevoel van. Heb veel mensen om me heen maar ondertussen heel eenzaam. Kan er super gelukkig uit zien maar stiekem heel bang om alles kwijt te raken. Ik geniet gewoon met de dag en koester wat ik wel heb en pink af en toe een traantje weg.

Veel succes met het overwinnen van jezelf

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:25

Meid, ik heb nu al zoveel topics van jou voorbij zien komen waarin je je hele ziel en zaligheid bloot geeft en je eigenlijk gewoon om hulp schreeuwt......
Ik denk dat een bezoek bij een psycholoog je heel veel zou helpen, want zeg nou zelf, alles op Bokt gooien is toch ook geen oplossing?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 15:26

Liezel1 schreef:
Meid, ik heb nu al zoveel topics van jou voorbij zien komen waarin je je hele ziel en zaligheid bloot geeft en je eigenlijk gewoon om hulp schreeuwt......
Ik denk dat een bezoek bij een psycholoog je heel veel zou helpen, want zeg nou zelf, alles op Bokt gooien is toch ook geen oplossing?

Ik heb heel lang gedacht dat ik het allemaal zelf wel kon oplossen.
Dat ik het alleen kon 'dragen'.

Nu is het punt daar, dat ik besef dat het niet erg is om hulp in te schakelen.
Dat het mag, dat het 'goed' is.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:29

ik heb het in je vorige topics ook wel eens gezegd en vind het super dat je nu de stap maakt om hulp te zoeken en er echt iets aan te gaan doen!

you go girl

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:45

ik heb erg goeie ervaringen met ""grip op je dip" therapie, misschien ook wat voor jou?

T klinkt er kinderachtig maar dat is het zeker niet, ik heb ook cognitieve gedragstherapie gehad maar dat vond ik stukken minder.

Iig erg veel sterkte en succes gewenst!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:56

He meid, wat goed dat je stappen gaat ondernemen! Normaal reageer ik niet zo snel in topics maar ik kan me zo storen aan ontopic reacties. Ooit heb ik ook eens een topic geopend omdat mijn relatie helemaal klem liep, dan hoop je op opbeurende woorden maar helaas was het het tegendeel, en heb ik het topic niet meer geopend en gelezen.

Ik ben ook ontzettend jaloers geweest. Dit is gekomen omdat ik me erg bedrogen voelde door mijn man, ik was nog nooit jaloers geweest, maar hij heeft zo tegen me gelogen dat ik niks en niemand meer vertrouwde, en wat voelt dat ontzettend **PIEP** zeg!
Ook ik was het zat en ben naar een maatschappelijk werkster gegaan, maar die kon niet veel met mij beginnen omdat het mijn man was die de fout ingegaan was. Er is een tijdje overheen gegaan en toen is mijn man in therapie gegaan en dat heeft wonderen verricht!! Nu besefte hij pwas wat hij mij aangedaan heeft en is erg veranderd in positieve zin.

Dus ik zeg, ga echt hulp zoeken!Je hebt het niet verdient om op deze manier te moeten leven. Ik hoop dat jou familie achter je staat, dat help enorm. Ga ervoor meid, het heeft tijd nodig maar dan kun je zoooo veel fijner door het leven.
Heel veel sterkte!!
Liefs, Risje

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:06

Dat je met jezelf in de knoop zit is inderdaad duidelijk.

Maar dat je beschrijft dat je jezelf er naar door voelt als bokkers je niet begrijpen, vind ik wel wat ver gaan eerlijk gezegd. Bokt is virtueel, wij kunnen jouw gesteldheid echt niet zo goed zien als iemand die tegenover je staat. Trek je van bokt niet zoveel aan in die zin, probeer eens wat minder 'opbeurende' reacties te verwachten hier.

Die hoor je namelijk voornamelijk te krijgen van je directe omgeving. Zij kunnen je veel beter motiveren om hulp te zoeken, en kunnen je daarbij steunen.

Succes!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 16:13

Siets schreef:

Maar dat je beschrijft dat je jezelf er naar door voelt als bokkers je niet begrijpen, vind ik wel wat ver gaan eerlijk gezegd. Bokt is virtueel, wij kunnen jouw gesteldheid echt niet zo goed zien als iemand die tegenover je staat. Trek je van bokt niet zoveel aan in die zin, probeer eens wat minder 'opbeurende' reacties te verwachten hier.

Die hoor je namelijk voornamelijk te krijgen van je directe omgeving. Zij kunnen je veel beter motiveren om hulp te zoeken, en kunnen je daarbij steunen.

Succes!

Zou eigenlijk wel zo moeten zijn, he?

Jammer dat ik die niet zoveel krijg..

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:14

Dagmar_1995 schreef:
ik heb erg goeie ervaringen met ""grip op je dip" therapie, misschien ook wat voor jou?

T klinkt er kinderachtig maar dat is het zeker niet, ik heb ook cognitieve gedragstherapie gehad maar dat vond ik stukken minder.

Iig erg veel sterkte en succes gewenst!

Grip op je dip is gebaseerd op cognitieve gedragstherapie. ;)

Zo zijn er veel diverse vormen waarop CGT aangeboden wordt.
Een methode gestoeld op de CGT lijkt mij hier zeker geïndiceerd. :)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:15

Ragnaaa schreef:
Siets schreef:

Succes!

Dat is inderdaad erg jammer, want juist díe steun is zo belangrijk als het even niet zo lekker gaat. Is er dan echt helemaal niemand waar je goed mee kunt praten?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:15

Ragna; Ook RET (rationeel emotieve therapie) is een techniek vanuit de cognitieve gedragstherapie. :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 18:43

.. En de tranen stromen weer over mijn wangen.

Ik voel me reddeloos verloren.
Ik voel me eenzaam, en het voelt alsof ik er alleen voor sta.

Op praktisch alle gebieden gaat het momenteel slecht.
Ik sta op het punt om voor mijn gevoel een 'mental breakdown' te krijgen.

Ik vecht zo hard, ik doe zo mijn best om alles in goede banen te laten lopen.
Maar ik zie er niets van terug..

Enkel nog meer ellende..

Zonnetje, wanneer kom je weer in mijn leven terug? ;(

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:50

Nogmaals: niet anderen de schuld geven van je ellende..... Het is ook jammer als je weinig steun krijgt, maar als je bij je familie/vrienden je problemen aankaart dan zullen ze je absoluut steunen (mits het echte vrienden zijn). ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 18:52

Angelita schreef:
Nogmaals: niet anderen de schuld geven van je ellende..... Het is ook jammer als je weinig steun krijgt, maar als je bij je familie/vrienden je problemen aankaart dan zullen ze je absoluut steunen (mits het echte vrienden zijn). ;)

Schrijf ik dan dat ik anderen de schuld geef van mijn verdriet en pijn?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:56

Ragnaaa schreef:

Dit komt wel over alsof jij anderen de ''schuld'' geeft dat je niet gesteund wordt.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 18:59

Angelita schreef:
Ragnaaa schreef:

Dit komt wel over alsof jij anderen de ''schuld'' geeft dat je niet gesteund wordt.

Ik vind het jammer dat ik daarin niet veel steun en begrip hoef te verwachten.
Maar daarin schrijf ik niet direct dat ik anderen mensen de schuld geeft.

Niets meer, niets minder.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:59

Meid, je moet er even doorheen. Waarschijnlijk glij je nu in een diep en diep dal omdat je altijd je hoofd omhoog hebt gehouden en steeds gevochten hebt.

Uiteindelijk breekt dat je op en dan ga je vallen...en vallen..en vallen.
Op een dag bereik je de bodem en dat is heel erg heftig...dieper kan je niet zinken en dieper kan je niet gaan.

Maar na die bodem kan je niet meer verder vallen! Dan kan je alleen maar weer omhoog en omhoog en omhoog!

Laat het even gebeuren, voel je zoals je je voelt. Probeer echter wel diep in jezelf je vuurtje aan te houden en daarna aan te wakkeren zodat je weer die berg op kan klimmen op een dag.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 19:01

@ Laetitia;

Pff, ik lees je post, en ik begin direct weer te huilen..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:03

Oke prima. Zoek in ieder geval hulp, want dit schiet niet op zo. ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:13

Liezel1 schreef:

Kan er niet meer eens mee zijn.

TS, het lijkt net alsof je hard probeert tegen de stroming in te zwemmen en je steeds verder wegzakt.

Ik vind het erg verstandig van je dat je eindelijk proffesionele hulp zoekt want ik in elk nieuw zie ik jouw weer beloftes/uitspraken doen om vervolgens twee weken later weer een nieuw topic te openen dat het je het niet ziet zitten. Op schoolvlak, relatie,...

Nu is bokt ook maar internet en aan internet hoef je helemaal geen beloftes na te komen, maar het lijkt me vreselijk teleurstellend als je die beloftes ook telkens aan jezelf maakt en dus zo ook jezelf in de put werkt.

Ik hoop van harte dat je een therapie of hulp vind die je echt kan helpen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:35

Ragna, probeer het idee eens los te laten dat je "moet" genieten van het leven. Ik zie je elke keer weer een verdrietig verhaal opschrijven waarna je eindigt met een aantal zinnetjes die rechtstreeks uit een cadeauboekje van de boekhandel kunnen komen. Met die zinnetjes, meestal afgesloten door een positieve smiley, houd je eigenlijk de schijn op.

Je mág verdrietig zijn als het niet loopt zoals je wilt, laat het "creeëren van geluksmomentjes" gewoon even los! Als je je niet happy
voelt, kun je dat ook niet afdwingen door mooie volzinnen op te schrijven.

Ik denk ook dat het goed zou zijn om in therapie te gaan. En misschien, op een dag, terwijl je er niet bij stilstond, denk je dan ineens van "hee ik ben gelukkig" zonder dat je je er krampachtig mee bezig hebt gehouden. Je hoeft het ook allemaal niet alleen te doen. Ongelukkig zijn is niet raar of vreemd, en ook niet altijd iets wat je in je eentje op kunt lossen. (denk ik in elk geval..)

Wat moet ik er verder nog over zeggen, de rest hier heeft wel een beetje gelijk, je moet naar het doen toe inplaats van erin te blijven zitten, en professionele hulp lijkt me daarin wel een goeie. Ik bedoel dit alles overigens goed, het is niet bedoeld om je omlaag te halen. Sterkte!!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:20

dwaallicht schreef:
Ragna, probeer het idee eens los te laten dat je "moet" genieten van het leven. Ik zie je elke keer weer een verdrietig verhaal opschrijven waarna je eindigt met een aantal zinnetjes die rechtstreeks uit een cadeauboekje van de boekhandel kunnen komen. Met die zinnetjes, meestal afgesloten door een positieve smiley, houd je eigenlijk de schijn op.

Je mág verdrietig zijn als het niet loopt zoals je wilt, laat het "creeëren van geluksmomentjes" gewoon even los! Als je je niet happy
voelt, kun je dat ook niet afdwingen door mooie volzinnen op te schrijven.

Het cadeauboekje uit de boekhandel, práchtig geformuleerd dwaallicht. Zou het niet beter kunnen bedenken.

Net als als je andere trouwe volgers; doe iets, zoek hulp! Morgen bellen, alleen al het feit dat je nu daadwerkelijk hulp gaat zoeken zal je (denk ik) beter doen voelen.
Succes!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 08:56

Ik heb veel last van 'telefoonangst', maar ik heb dan eindelijk toch de stap gezet!

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dermatoloog, voor komende vrijdag.
En ik heb net ook gebeld om een afspraak te maken bij de huisarts, om een doorverwijzing naar de psycholoog te vragen, en ik kan over drie kwartier al meteen terecht!

Pff, de eerste stap is gezet..
Ik ben bloednerveus, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, en ben stiekem ook al trots op mezelf..