Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
millennium schreef:Ik wil er aan beginnen! Woog altijd 58 kilo bij 1.75 m, maar ben in 1,5 jaar tijd 4 - 5 kilo aangekomen, schommel nou tussen de 62 en 63 kilo. Een prima gewicht, maar mijn buik is niet strak meer; mijn extra 'gewicht' heeft zich rondom mijn heupen en buik gevestigd. Hoe zou ik dat eraf kunnen werken zonder af te vallen? Want wil graag weer een strak buikje, maar dat zal dan betekenen dat het buikvet er ook deels af moet. Dat terwijl ik niet wil afvallen.

Ik kan nu een tijd niet rijden ivm een gebroken rib. Maar mijn buikspieren zijn direct weg...

Natasja91 schreef:millennium schreef:Ik wil er aan beginnen! Woog altijd 58 kilo bij 1.75 m, maar ben in 1,5 jaar tijd 4 - 5 kilo aangekomen, schommel nou tussen de 62 en 63 kilo. Een prima gewicht, maar mijn buik is niet strak meer; mijn extra 'gewicht' heeft zich rondom mijn heupen en buik gevestigd. Hoe zou ik dat eraf kunnen werken zonder af te vallen? Want wil graag weer een strak buikje, maar dat zal dan betekenen dat het buikvet er ook deels af moet. Dat terwijl ik niet wil afvallen.
Als je conditie- en krachttraining combineert zul je in hoeveelheid vet afvallen, maar aankomen in hoeveelheid spier.
Zo'n 3/4 keer per week trouwens. Gucci_ schreef:Ik heb een hele tijd lang elke dag 100 buikspieroefeningen gedaan (en ik ging niet minder eten), maar zonder resultaat![]()
Laatste tijd heb ik het niet meer gedaan, omdat het zo warm was. Ik eet gewoon veel, dan maar een dikke buik.

Als ik er een tijd niet op zit gaat de boel meteen weer zwabberen.

Ligt ook een beetje aan de persoon wat het beste helpt denk ik. Equidea schreef:Ik heb al jaren de ambitie om een strakke buik te trainen, deels vanwege cosmetische redenen en deels vanwege mijn rug (niet zo heel sterk).
Nu ben ik benieuwd naar anderen die daar ook mee bezig zijn.
En doe je dat dan thuis, of in de sportschool? Hoe lang ben je al bezig? Hoe train je? Hoe is het resultaat? Als je het bij jou duidelijk kunt zien, wat is dan jouw vetpercentage? Steek je extra energie in je onderste buikspieren?
Etc. Etc.

3x20 rechte sit ups op een bal, 3x8 recht op deze http://www.healthstylesexercise.com/cat ... KR-Dip.jpg (met gebogen knieën), 6x8 op deze voor de schuine buikspieren http://www.luc.edu/campusrec/images/TorsoRotation.jpg (rotary torso) en voor mijn schuine buikspieren pak ik ook nog een dumbell van 9 kg in mijn hand en laat me schuin zakken 
Staan ook schema's in
[MW] Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?