Wie traint nog meer de buikspieren als vrouw zijnde?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:55

Deze oefeningen doe ik al een jaar of 2 en ze werken heel goed.ik heb een heel strak buikje al een tijdje.

voor de bovenste buikspieren, crunches.
Op de grond liggen,handen gekruist over de borst of als je wat verder bent achter het hoofd, buikspieren heel hard aanspannen zodat de schouders los van de grond komen, een tel vasthouden en weer ontspannen. Meer dan tien centimeter beweging zit er niet in.

Omgekeerde crunches
Doe zo vier series van 10 tot 15 herhalingen. Dan de onderste buikspieren, daarvoor doe je omgekeerde crunches. Ga weer op je rug liggen, knieën gebogen en bovenbenen loodrecht ten opzichte van de vloer. Til je heupen van de vloer door langzaam je knieën naar je borst te brengen en laat ze dan weer langzaam zakken. Ook weer 4 series van 10 tot 15.

Schuine buikspieren
Tenslotte de schuine buikspieren. Ga op je rechterzij liggen met de benen op elkaar en de knieën licht gebogen. Houd je linkerhand losjes achter je hoofd. Kom nu zijwaarts omhoog, zo ver je kunt. Doe dat tien keer en ga verder met de andere kant. Iedere kant vier keer. Dat is alles om je buikspieren te verstevigen.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:55

Ik heb een hoepel gekocht voor mijn buikspieren. Het duurde even voor ik het kon ;-) Maar nu gaat het prima. Merk wel dat je stiekem heeeel lang moet hoepelen voor ik iets ga voelen :S Je kunt het wel makkelijk voor de tv doen :D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:58

millennium schreef:
Ik wil er aan beginnen! Woog altijd 58 kilo bij 1.75 m, maar ben in 1,5 jaar tijd 4 - 5 kilo aangekomen, schommel nou tussen de 62 en 63 kilo. Een prima gewicht, maar mijn buik is niet strak meer; mijn extra 'gewicht' heeft zich rondom mijn heupen en buik gevestigd. Hoe zou ik dat eraf kunnen werken zonder af te vallen? Want wil graag weer een strak buikje, maar dat zal dan betekenen dat het buikvet er ook deels af moet. Dat terwijl ik niet wil afvallen.

Als je conditie- en krachttraining combineert zul je in hoeveelheid vet afvallen, maar aankomen in hoeveelheid spier.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:59

Ik heb het ooit gedaan. Elke avond 3x 20 sit ups. Maar ben nu vaak zo moe dat ik het niet meer doe... dan maar een minder gespierde buik. Het hielp mijn nl wel heel goed!

Van paardrijden krijg je idd ook buikspieren :j Ik kan nu een tijd niet rijden ivm een gebroken rib. Maar mijn buikspieren zijn direct weg...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:02

SixBar, ik kan me nooit voor dat soort dingen motiveren maar dit zijn dingen die ik toch wel even ga proberen vanavond. Ik bedank voor je bericht :D.

Al heb ik helemaaaal geen dikke buik, maar sinds ik niet meer paardrijd zijn mn spieren helemaal weg!

debsoleino

Re: Wie traint nog meer de buikspieren als vrouw zijnde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:03

Ik train ook mijn buikje! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:04

Ik vind het ook knap waar iedereen de motivatie vandaan haalt. Ook mensen die dagelijks rijden, maar ook nog naar de sportschool gaan.

Als ik om 6 uur uit mijn werk kom, moet ik nog 2 paarden rijden. En daarna (9 uur half 10) heb ik geen tijd en zin meer om naar de sportschool te gaan :n

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:04

Natasja91 schreef:
millennium schreef:
Ik wil er aan beginnen! Woog altijd 58 kilo bij 1.75 m, maar ben in 1,5 jaar tijd 4 - 5 kilo aangekomen, schommel nou tussen de 62 en 63 kilo. Een prima gewicht, maar mijn buik is niet strak meer; mijn extra 'gewicht' heeft zich rondom mijn heupen en buik gevestigd. Hoe zou ik dat eraf kunnen werken zonder af te vallen? Want wil graag weer een strak buikje, maar dat zal dan betekenen dat het buikvet er ook deels af moet. Dat terwijl ik niet wil afvallen.

Als je conditie- en krachttraining combineert zul je in hoeveelheid vet afvallen, maar aankomen in hoeveelheid spier.

Oke, dus conditietraining is zeker van belang, want daarmee werk ik mijn vet 'weg'. Joggen doe ik 2 maal per week, 3 kwartier. Wanneer ik dit dan ga combineren met krachttraining (buikspieroefeningen) zal dat gaan werken, toch?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:05

Ik train ook, voor het moment elke dag 100 pushups.
niet omdat ik een strakke buik wil, die heb ik al door mijn bouw en te gaan lopen, maar omdat mijn bekken aan een kant verkeerd staat en mijn benen alles verkeerd trokken. Mijn buikspieren moet het boeltje dus op zijn plaats houden, daarvoor moet ik trainen van de kine, dus respect voor mensen die het uit vrije wil doen!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:06

@ millennium: Ik heb precies hetzelfde als jou!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:13

ik train ze in de sportschool, als ik ga fitnessen probeer ik er in totaal minstens 200 te halen, meestal in setjes van 20. Als ik les heb, steps of bodyshape, dan doen we aan het eind van de les ook altijd wel buikspieroefeningen maar niet zoveel. Wil wel snel gaan opbouwen, steeds met 20 erbij, schiet het lekker op :) Zo'n 3/4 keer per week trouwens.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:41

Ik heb een hele tijd lang elke dag 100 buikspieroefeningen gedaan (en ik ging niet minder eten), maar zonder resultaat :n
Laatste tijd heb ik het niet meer gedaan, omdat het zo warm was. Ik eet gewoon veel, dan maar een dikke buik.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:48

Gucci_ schreef:
Ik heb een hele tijd lang elke dag 100 buikspieroefeningen gedaan (en ik ging niet minder eten), maar zonder resultaat :n
Laatste tijd heb ik het niet meer gedaan, omdat het zo warm was. Ik eet gewoon veel, dan maar een dikke buik.

klopt, het werkt alleen in combinatie met heel veel cardio en een goed dieet :+

Ik train mn buikspieren ook.. Om de 2dagen doe ik 3 sets van 100 recht, 3 sets van 100 schuin (links en rechts) en 3 sets van 50 voor mn onderbuik (liggen op je rug, 1 been in de lucht en die ander laten zakken met een gestrekt been tot je bijna met je hak de grond raakt en dan weer terug!).. Dat is mn cardio set, daarnaast heb ik ook een krachttraining om de spieren meer volume te geven zodat de vetverbranding tijdens de cardio omhoog gaat. Die bestaat uit 3 sets van 20x schuin met een dumble van 14 KG, 3 sets van 15 op zn buikspierapparaat op 46 KG en 3 sets rugspieren op 36 kg, 15x.

Verder de standaard cardio als steppen, zumba, fietsen, (hard)lopen ed. Ik ben ik gewicht in een jaar tijd 5 KG aangekomen, maar 8 cm kwijt op mn buik en mn vetpercentage is met 6% gedaald! Kortom, veel strakker :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:59

Het klopt wat Romyv zegt. Het werkt alleen in combinatie met heel veel cardio, krachttraining en een goed dieet. Ik hoor veel vrouwen die een aantal weken oefeningen doen en dan toch weer stoppen omdat ze geen resulataat zien. Voor ons vrouwen is het lastig om een goede buik te krijgen, maar door regelmaat in je training te hebben met goede voeding zal je zien dat er na verloop van tijd iets gaat veranderen!

Ik heb vroeger veel aan turnen gedaan en daardoor een echte blokjesbuik! Na het turnen ben ik gaan fitnessen en ben alles goed gaan trainen en onderhouden, op de sportschool met goede schema's. Voor mij is sport een verslaving geworden, ik kan altijd wel trainen en je krijgt er veel voor terug! Op de sportschool doe ik veel crunches (met en zonder gewicht), legraises, enz enz (er zich tig oefeningen voor de buik) en daarnaast de nodige cardio zoals hardlopen, roeien, spinning, enz.. Thuis doe ik nog wel eens de oefeningen die ik met turnen deed, die werken altijd!

Vooral de onderste buikspieren zijn de lastigste, omdat daar bij ons het meeste vet zit. Deze krijg je beter door natuurlijk de oefeningen, maar veel belangrijker veel cardio.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:18

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:19

Ik ben ook weer aan het trainen geslagen. 4/5 jaar terug lag ik elke dag fanatiek buikspier oefeningen te doen. Later ( naee gebroken been ) is mijn motivatie erg gedaald. maar ga nu 1 x in de week naar de sportschool en doe elke dag buikspier oefeningen ! :)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:22

Ik roei veel (in een boot & krachttrainingen op een ergometer) en heb daarna nooit meer last gehad van m'n rug en mn buikspieren zijn een stuk strakker geworden! Een aanrader. :j

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:26

Ik zit de hele dag achter mn pc op zo'n grote bal en merk dat dat ook al heel veel doet voor je buikspieren :-) Als ik er een tijd niet op zit gaat de boel meteen weer zwabberen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:27

De hele dag?? krijg je dan geen last van je rug en nek? :+

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:47

nope, en ik zit ook vooral lekker mee te hoppen als er leuke muziek is op de radio :D

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:01

Haha ik zie je al zitten :+

En dat filmpje, ga ik sowieso uitproberen! :j
Handig op het zwembad enzo :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:07

Poeh zeg, ik word al moe als ik dit lees ;)
Ik doe niks extra's voor de buikspieren behalve paardrijden en het is allemaal aardig strak :) Ligt ook een beetje aan de persoon wat het beste helpt denk ik.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:09

Equidea schreef:
Ik heb al jaren de ambitie om een strakke buik te trainen, deels vanwege cosmetische redenen en deels vanwege mijn rug (niet zo heel sterk).

Nu ben ik benieuwd naar anderen die daar ook mee bezig zijn.
En doe je dat dan thuis, of in de sportschool? Hoe lang ben je al bezig? Hoe train je? Hoe is het resultaat? Als je het bij jou duidelijk kunt zien, wat is dan jouw vetpercentage? Steek je extra energie in je onderste buikspieren?

Etc. Etc.

Het beste is om dan en je rug en je buikspieren te trainen. Niet alleen je buik, want je lichaam is dan niet in evenwicht.
Een goeie voor je rugspieren is om je paard te masseren met een massage borstel. Wel een goede houding erbij natuurlijk.

Ik heb ook slappe rugspieren en ik krijg er ook last van met Situps.

Op je buik liggen en dan je benen iets van de vloer en je hoofd iets omhoog. Dat vind ik echt zwaar.

Je kunt een elastiek ergens omheen binden en die naar je toetrekken. Ook in een goede houding!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:23

Ik in de sportschool :j 3x20 rechte sit ups op een bal, 3x8 recht op deze http://www.healthstylesexercise.com/cat ... KR-Dip.jpg (met gebogen knieën), 6x8 op deze voor de schuine buikspieren http://www.luc.edu/campusrec/images/TorsoRotation.jpg (rotary torso) en voor mijn schuine buikspieren pak ik ook nog een dumbell van 9 kg in mijn hand en laat me schuin zakken :)

Overigens, misschien is dit ook nog een leuk topic voor sommigen :) Staan ook schema's in :) [MW] Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:57

Ik heb een vraagje, is buikspieren trainen in combinatie met veel rennen (hockey, 3x per week) ook effectief? Ik wil namelijk mijn buik eindelijk eens strakker, ik ben niet echt heel dik, maar wel echt een propje en daar wil ik wel eens van af, eigenlijk. :')