Zwart stipje dat wegzweeft voor oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:04

Ik denk niet dat het echt iets ergs is.
Ik heb ook al heel m'n leven een 'wormpje' in m'n rechteroog. Zie het alleen als ik moe ben of zware hoofdpijn heb en alleen als ik staar (of dus op het wormpje focus :P ). Het mormel laat zich ook niet vangen maar heb het wel al zodanig getraind dat het altijd van linksonder naar rechtsboven floebert :+ .
Nu heb ik ook wel slechte ogen (astigmatisme, bijziend etc) en als ik blik op oneindig zet zie je mijn linkeroog (slechtste oog) geniepig naar links glijden en weer snel terugschieten als ik terug focus. Het wormpje zit echter in m'n goede oog.
Ach zolang ik nog kan zien en nergens tegen knal (en ja met balsporten wil dat niet zo lukken) stoor ik mij er niet aan.

Macs

Re: Zwart stipje dat wegzweeft voor oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:06

Ik heb het ook! Ik schrok echt toen ik al die berichten las dat het een of andere afwijking was. :P

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:18

Thioro schreef:
Ik denk niet dat het echt iets ergs is.
Ik heb ook al heel m'n leven een 'wormpje' in m'n rechteroog. Zie het alleen als ik moe ben of zware hoofdpijn heb en alleen als ik staar (of dus op het wormpje focus :P ). Het mormel laat zich ook niet vangen maar heb het wel al zodanig getraind dat het altijd van linksonder naar rechtsboven floebert :+ .
Nu heb ik ook wel slechte ogen (astigmatisme, bijziend etc) en als ik blik op oneindig zet zie je mijn linkeroog (slechtste oog) geniepig naar links glijden en weer snel terugschieten als ik terug focus. Het wormpje zit echter in m'n goede oog.
Ach zolang ik nog kan zien en nergens tegen knal (en ja met balsporten wil dat niet zo lukken) stoor ik mij er niet aan.

Wormpje ja! Dat lijkt er nog het meest op, haha. Soms wel met 3 vertakkingen! :')
Ik maak me verder geen zorgen dat het staar oid is, staar zie je ook in je oog (van buiten af) en schijnen echte vlekken te zijn.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:21

Ik heb dit s'ochtends altijd als ik naar de witte WCdeur zit te staren... iemand een idee?
Maar ik zie dan meerdere 'bolletjes' die door elkaar krioelen....
Ennee... das geen duizeligheid :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:31

Als het van die 'kriebeltjes' zijn, zijn dat gewoon littekentjes op je netvlies. Dit komt vaak door het kijken (perongeluk) naar zonweerkaatsingen, op auto's bijvoorbeeld.

Toen ik wat jonger was dacht ik dat het bacterieen op m'n ogen waren en dat ze zo dichtbij zaten dat ik ze kon zien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:45

Zooist schreef:
Diagnose van oogziekenhuis Rotterdam. Ben ervoor behandeld maar dat heeft geen baat gehad.

Hmm ok, interessant... Heb exact hetzelfde, maar heb dat altijd al normaal gevonden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:52

Ik heb hier sinds kort ook last van, bij 1 oog en het lijkt een beetje of ik naar een vuiltje zit te kijken, maar dat is het niet.
Gelukkig dat het niks is, ik wilde het ook binnenkort eens op gaan zoeken :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:56

Ik heb het ook al heel lang, zo lang ik me kan herinneren :)
Heb het vooral met lezen, dan 'leest' het vlekje mee :+ soms best irritant. Het is vooral als ik moe ben idd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:15

Ohw ja die krioelende dingen zie ik ook .

Dacht nu zelfs dat dat bacterien oid waren , en ik ben al over de 30 hahaha

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:19

even langs een oogarts gaan? is de rest van het zicht nog gewoon goed? zijn er geen lichtflitsen? beweegt het stipje mee of staat het stil? zit het 1 oog of in 2?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:52

Als ik me heel erg concentreer en er echt oplet heb ik het ook.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:55

Ik heb dat ook in periodes dat ik moe ben.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:00

Ik heb dat ook in mijn beide ogen, ik zie dat pas als ik ga zoeken en ik heb er wel meerdere zwevende celachtige bolletjes.

Bij normale blik zie ik ze overigens niet!

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:01

Ik heb niet alle reacties gelezen.
Maar mijn zus had ook ineens een vlekje voor haar ogen, zij is naar de huisarts geweest en heeft er iets voor gekregen. Heb je toevallig katten en verschoon je de kattenbak vaak? Want bij haar zei de huisarts dat het kan komen door de urine van katten. Klinkt raar, maar nu heeft ze er geen last, dus zou even langs de huisarts gaan, kan natuurlijk ook iets heel anders zijn.

(zie trouwens in je profiel dat ja katten hebt ;) )

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:05

Ik heb 2 katten thuis maar we hebben geen kattenbak.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:04

Ik heb ook van die friemels in mijn ogen. Ben naar mijn opticien geweest. Hij heeft het bekeken en zij dat ik er wel erg veel had. Hij verklaarde het als volgt: door harde stoten op/tegen het hoofd kan er IN de oog bol kleine bloedingen ontstaan die na verloop van tijd als "korstjes" loslaten en dus zweven in de oog gelei. Uiteindelijk zakken ze helemaal naar beneden. Ik heb stoten en klappen genoeg gehad op mijn hoofd, dus kan ik me in de uitleg wel in vinden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:31

Hmm ik heb ook minimaal 6 keer een hersenschudding gehad, en ik heb 7 katten en dus veel kattenbakken ...

Kan dus beide zijn :P

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:40

Mijn vader heeft het ook. Bij hem komt het doordat het netvlies lichtjes begint los te laten. Hij kan hier wel voor behandeld worden maar dat is een operatie en daar zitten veel risico's aan. Dus zolang het nog gaat, wordt er niks aan gedaan ;)

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:19

nimbletje schreef:
Ik heb het ook al jaren. Maar bij 1 oog. Nog nooit last van gehad. Het wordt ook niet erger en ik heb het ook niet elke dag. Als ik ga staren dan kan ik het stipje wel ''opzoeken'' zeg maar.

Hier hetzelfde
Verder geen last van

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:23

Jeetje interessant..ik heb dit ook al jaren bij mijn linkeroog, maar nooit echt last van gehad.
Inderdaad met staren kan ik het oproepen, probeer ik het stipje altijd te pakken maar glijdt altijd weg naar mijn ooghoek.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:59

Hier ook iemand met "glasvochttroebeling". Ineens was het er, een klein wormpje, en iets daaronder een iets grotere. Net of je 2 hele dunnen haartjes op je netvlies ziet.

Ik heb het alleen in mijn linkeroog, maar wel continu. Het is niet zo dat het de ene dag weg is, of juist bij hoofdpijn ed. erger is.

Ze zitten er nu zo'n 8 jaar, ben inmiddels ook de 30 gepasseerd, maar volgens de huisarts kan het geen kwaad. Volgens hem kon je alleen je glasvocht laten 'vervangen' (operatief) als je een ernstig oogtrauma hebt.

Ik zie ze dus altijd, vooral tegen een lichte achtergrond of helblauwe lucht. Maar storen er aan? Dat doe ik al heel lang niet meer....

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:16

Ik heb het ook al jaren, precies zelfde 'afwijkingen' als hierboven.. :P Ene keer zie ik het wel (zoals nu) licht aan achtergrond, andere keer moet ik hem zoeken :+
Me zus heeft het sinds kort ook en die vertrouwde het niet is naar ha geweest, en naar oogopticien en beiden zeiden dat het niks was, dat het er bij kan horen.. Geen kwaad dus ofzo..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:23

Ik heb veel van die dingen en zie ze de hele dag door. Ik loop vaak met een meekleurende zonnebril op, dan zie ik ze niet, dat is voor mij rustiger om te kijken.

Het operatie gebeuren was mij voorgesteld, maar....... dan moet om de zoveel jaar weer "opgevuld" worden. De oogdruk word na verloop van tijd te zacht.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:04

Ik heb dat ook :D vond ze altijd op chromosomen lijken. :') vond het toen al vreemd dat ik mn eigen chromsomen kon zien :7 maar weet nu beter gelukkig. Zie ze idd alleen als ik moe ben.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:24

Ik heb er ook last van (in beide ogen). Maar niet van stopjes maar wormpjes of sliertjes :') Ik kan er zelfs mee 'spelen'. Klinkt zo gek :') Als ik naar boven kijken trekken ze naar boven, dan snel naar beneden kijken en whoop! :=
Beschadigd hoornvlies is mij altijd verteld. Ik ben er zo aan gewend maar heb wel andere oogklachten dus de dokter weet er wel van.