luizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

owens-mama

Re: luizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:28

Toen mijn zoon terug kwam van school met luizen, heb ik ook alle middeltjes geprobeerd. Nu heb ik een electrische luizenkam en head en shoulders geprobeerd. Hij was er met drie dagen vanaf!!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:27

bnalover schreef:
xXGRIETJEXx schreef:
Als je geen tips van de huisarts krijgt dan kun je altijd contact opnemen met het GGZ, die kunnen je helpen om weer luisvrij door het leven te gaan.
Mijn zusje heeft het een hele tijd gehad die konden we er ook maar niet vanaf krijgen, wij hebben toen een coach van het GGZ gekregen en speciale lotion, dit hebben we in totaal 2x gebruikt en ze waren allemaal weg.

Alles goed heet wassen (liefst 90 graden) en dingen die je niet kan wassen (zoals beren) die doe je in een vuilniszak en laat je 24 uur in de vriezer liggen.

Succes

ik was mijn haar op min 40°
is dat voldoende of moet het nóg heter?

40 graden je haar wassen???
Damn dan kan je hoofdhuid wel gewoon verbranden.
Maar ik doelde meer met die 90graden op machine was (kleren/beddengoed/jassen en dat soort dingen)
Ik zou het niet aandurven dat ik mijn haar met meer dan 40 graden was, 37 is mij meer als genoeg.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:34

wat veel mensen vergeten is dat je ook de auto, cap enz. moet wassen, niet alleen kleding en beddengoed, maar echt alles, anders kan je steeds opnieuw aan die krengen komen...

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:45

ik weet het wel :j
bij de apotheek hebben ze speciale shampoo!
dan vraag je gewoon: 'mag ik luizenshampoo?' en dan krijg je dat gewoon mee.

Ook komen luizen op schoon haar af :=

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:49

pure alcohol kopen, erin doen, even laten zitten, uitkammen en uitspoelen, nog eens uitkammen. ( misschien nog een keer herhalen )
Daarna wel je haar met lekker ruikende shampoo wassen want het stinkt echt heel erg,
Dat hebben we bij mijn zusje gedaan die had er ook ernstig lang last van, na dit geprobeerd te hebben, nooit meer last gehad.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:50

Ik vind eigenlijk dat TS'er eerst moet laten bevestigen of ze ECHT luizen heeft (ik heb namelijk het gevoel van niet). En daarna pas kijken voor middelen.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:55

Zoals hierboven al gemeld is eerst langs de huisarts om te bevestgen dat het luizen zijn, kan ook goed zijn dat je een soort schimmeltje hebt op je hoofdhuid.
Als er bevestigd wordt dat het luizen zijn dan echt werkelijk alles maar dan ook alles reinigen, ook de auto als je daar vaak inzit.
Mochten het luizen zijn dan moeten je andere huisgenoten er eigenlijk ook last van hebben, dus mijn gedachte is ook dat het iets anders is als luizen.
Beterschap meid

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:01

Vjestagirl schreef:
Kammen. Alleen wassen is niet genoeg, je moet kammen. 14 dagen, 2x per dag.

En idd, langs de dokter gaan, toen ik jeuk had de eerste keer bleek het ook wat anders te zijn.

Eens.

Hier hadden de kinderen ook luizen en ikzelf ook op een gegeven moment. En wát ik ook probeerde, niets hielp.

Uiteindelijk een middeltje bij de apotheek gehaald, dat er in gesmeerd en weer uitgespoeld. Daarna IEDERE dag kammen, zeker twee weken lang. Na een week nog een keer het goedje in de haren gedaan en maar blijven kammen. We zijn er nu, sinds kort, eindelijk vanaf.....

Je zag ze hier niet lopen trouwens hoor (we zijn allemaal blond), voelen des te meer.....