SMILE! ik ben begonnen met tandenbleek middeltjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:08

Dekloktikt schreef:
Ik heb ook vrij gele tanden. Je heb tegenwoordig ook zon tandenlak ofzo? Wat van datzelfde merk als pearl drops is. Is nu steeds reclame van en ben er best benieuwd naar.

Jah die zat ik ook al naar te zoeken , hoe heet dat ding van de reclame ? Hadden het er laatst op het terras op stal over namelijk

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:11

Ik heb via Buzzer de philips soniccare tandenborstel uitgetest. Er zat een kaart bij met verschillende tinten. Mijn gebit was in twee weken tijd drie tinten lichter.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:51

yvonnedv schreef:
Ik heb via Buzzer de philips soniccare tandenborstel uitgetest. Er zat een kaart bij met verschillende tinten. Mijn gebit was in twee weken tijd drie tinten lichter.

Aangezien ik toch nog een nieuwe tandenborstel nodig had en ik deze op google in een aanbieding vond.. Heb ik 'm maar meteen, in een opwelling, besteld. Het was alsnog een hoop geld, maar als ik er langer overna ga denken doe ik het toch niet. ik moet maar eens een goede tandenbortstel aanschaffen..

Ik ben benieuwd.

_Sas_

Re: SMILE! ik ben begonnen met tandenbleek middeltjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 06:13

Pearl Drops is heel agressief, het is een soort van schuurmiddel. Mijn tandarts (en mn baas dus) raad het echt af.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:12

K_im schreef:
yvonnedv schreef:

Aangezien ik toch nog een nieuwe tandenborstel nodig had en ik deze op google in een aanbieding vond.. Heb ik 'm maar meteen, in een opwelling, besteld. Het was alsnog een hoop geld, maar als ik er langer overna ga denken doe ik het toch niet. ik moet maar eens een goede tandenbortstel aanschaffen..

Ik ben benieuwd.

Volgens mij zijn ze bij het kruidvat het voordeligste, Ik heb daar al eens een aanbieding gezien voor 39,95 normaal zijn ze geloof ik 59,95

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:21

Ik ben de tandpasta van Aquafresh voor wittere tanden gaan gebruiken, gewoon elke dag mee poetsen en mijn tanden zijn wel degelijk witter geworden.
Naar mijn weten is die niet schadelijk.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:35

di_Segno schreef:
Crest white strips!!

Te koop in Amerika, maar even googlen en dan is het makkelijk te bestellen ( mits je een creditcard hebt ;) ).

Hier staat ook iemand die ze verkoopt..http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=17007

Als je op youtube zoekt op deze Crest White strips dan krijg je allemaal veel belovende fillmpjes..
Mij lijkt het wel wat :o

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:39

Ik zou toch maar oppassen met zo'n middeltjes. Ga best gewoon naar de tandarts, mss wel duurder maar efficientere technieken en vooral veiliger.

Eens je glazuur aangetast is, ben je verder van huis.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:55

doerakje schreef:
di_Segno.. tell us heb je wittere tanden :D

Ja! Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik van mezelf een vrij ''wit'' gebit heb, volgens de tandarts twee tinten minder wit dan na een bleekbehandeling. Maar ik zag wel degelijk verschil! :D

(daarbij is het betaalbaar, weet alleen niet hoe het zit met de 'gezondheid' voor je glazuur/tandvlees maar ik heb geen problemen gehad. )

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:05

www.wit.nl, eens op tv gezien.. betaal je wat, maar heb je ook wat?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:12

Ik heb ooit mijn tanden willen laten bleken omdat ik ze geel vond.
Vervolgens zegt de tandarts: je hebt de meest natuurlijke witte kleur tanden die er zijn en liet hij zien met een kleurenstaaf.
Vervolgens liet hij me zien dat bleken dan heel lelijk werd, heel onnatuurlijk zo een overdreven amerikaans gebit waarvan de eerste indruk bij een vreemde is: die zijn gebleekt ze had vast heul gele tanden _O-
Daarnaast is bleken ook tijdelijk (bij tandarts bedoel ik). Als je rookt/koffie/thee dan ben je met een paar jaar terug om opnieuw te doen.
Ik denkdat het bij vele dus ook een beetje tussen de oren zit. Uiteraard zijn er wel mensen met echt echt gele tanden, dan snap ik het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:19

Nooit zelf gaan bleken, het tast je glazuur aan en je houdt geen tanden meer over.
Liever gele tanden dan geen tanden lijkt me.
Via de tandarts kun je vaak wel laten bleken, dit gebeurt met een bepaalde straling zover ik weet, die is niet schadelijk. Ik wou dit ook laten doen, maar het was niet nodig aangezien ik de een na witste kleur had van de kleuren staaf.
Vaak denk je dus zelf dat je gele tanden hebt en valt dit best mee.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:25

Ik zou dus nooit met huis-tuin-en-keukenmiddeltjes aan het werk gaan op mijn dierbare tanden... :n
Hoe ze er nu uitzien qua kleur ben ik echt niet blij mee maar toch zou ik nooit naar zoiets grijpen, veels te bang dat ze eraan gaan.

Miekjuh schreef:
http://www.wit.nl, eens op tv gezien.. betaal je wat, maar heb je ook wat?

Bij WIT Amsterdam heb ik onlangs een afspraak gemaakt maar ook weer afgezegd.
Hun methode is (een van de) minst schadelijke, werkt lang en kost daardoor ook het meeste.
Nu maakte me dat allemaal niet uit want ik wilde het echt graag, maar toen ik familie en vrienden dit vertelde waren ze allemaal verrast dat ik dit wilde doen en dat ik hier zoveel geld voor uit wilde geven. Dat heeft me wel aan het denken gezet.
Daarnaast worden bij zulke bleekprogamma's je tanden echt TV wit en dat lijkt me wat overdreven voor het dagelijks leven.
Dus ik denk er nog een tijd over na of ik dit wil doen of niet, want eigenlijk is het ook maar zonde van mijn geld.
Vaak valt het jezelf ook meer op dan een ander en ik weet dat een aantal mensen met wie ik het erover gehad heb het eerlijk hadden gezegd als ze het wel echt nodig hadden gevonden.

Ik poets nu electrisch met zo'n opzetborsteltje van Oral-B met zo'n geel rubbertje erin in combinatie met Sensodyne Whitening.
Elke dag stoken en flossen verder en dan ben ik toch best tevreden als ik in de spiegel kijk.

Voor je met zulke middeltjes aan het werk gaat zou ik jezelf eerst eens afvragen of je tanden wel werkelijk zo lelijk zijn en dat ook eens met betrouwbare vrienden of familieleden bespreken, vervolgens jezelf goed laten informeren door de tandarts (die het ongetwijfeld afraad) en je dan nog een keer bedenken of je het het allemaal wel waard vind..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:35

Ik zou niet zelf aan de slag gaan met middeltjes maar dit aan de mondhygieniste overlaten.
mijn zusje wilde wittere tanden voor haar bruiloft en heeft ze bij de mondhygieniste laten polijsten. het gele is vaak tandplak en allerlei andere prut. ze kreeg ook als advies mee om dit maar 1x te laten doen omdat dit ook niet helemaal goed is natuurlijk en het vervolgens met poetsen goed bij te houden.

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:40

Ik heb aardige witte tanden ondanks ik rook. Ik poets gewoon met aquafresh withning :D En doe altijd goed spoelen met mondwater. Ik wilde ze ook witter hebben bij de tandarts maar ze zeiden al dat ze wit zat waren :P En regelmatig een nieuwe tandenborstel nemen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:46

Ik heb vanmiddag bij het Kruidvat allemaal van die bleekmiddeltjes staan bekijken, nou die 'tandenlak' van Pearl Drops viel als eerste af, dat is namelijk precies wat ik dacht: dat moet je er 's morgens op lakken en zodra je je tanden poetst is het er weer af...toch jammer.

Ik heb uiteindelijk voor de 'Smokers' tandpasta van Pearl Drops gekozen. Zou aanslag van bijv. koffie, sigaretten, wijn e.d. moeten verwijderen...let op: 'zou...moeten..' ;)
Ik krijg zelf met regelmaat complimentjes over mijn tanden, laatst zei iemand zelfs dat ik een (zijn woorden) "tandpastareclame-glimlach" heb :D toch leuk haha. Mijn vriend daarintegen, heeft dus niet zulke mooie tanden ;) Niet zo dramatisch dat me er echt aan stoor (vind vieze/slechte tanden namelijk echt een afknapper en ik ben al 5 jaar met hem hihi) maar toch, ze zouden wel echt wat witter mogen.

Nou zouden we (ik doe ook maar vrolijk mee :j ) deze tandpasta dus 3 weken lang 2x per dag moeten gebruiken en dan zou je verschil moeten zien. Ik heb 'm net voor 't eerst gebruikt en ik moet zeggen: mijn tanden zijn wel heeerlijk glad hoor :) maarja, ik las net dat er 'slechte schuurmiddeltjes' in die pasta's zitten om je tanden witter te schuren dus dat kan ook verklaren waarom ze zo glad zijn hihi..:P

Ik heb zelf erg sterke tanden en heb er bijna nooit wat aan, mijn vriend z'n tanden daar in tegen zijn erg gevoelig qua gaatjes enzo dus de theorie witte tanden zijn minder sterk als gele gaat bij ons niet op :)
Ik hoop alleen dat die pasta's niet zo slecht zijn als jullie zeggen, anders doe ik mijn vriend hier meer slecht dan goed mee :=

Nouja, ik laat over 3 weken wel wat weten! :D

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:54

En wat doen jullie bij witte vlekken?
Wanneer ik twee keer per dag elke dag doe poetsen krijg ik witten plekker op mijn voortanden en de randjes bij mijn hoektanden.
Ook alleen boven eigenlijk.
Wil ook wel wittere tanden met behulp van andere tandpasta of iets, maar niet dat die plekke ook witter worden en je ze dus blijft zien :S

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:00

@marcha: Heb je vroeger toen je klein was antibiotica gehad? Die vlekken op mijn tanden heb ik namelijk ook, maar die zijn met geen mogelijkheid weg te krijgen volgend de tandarts. Is gewoon een gebrek aan bepaald pigment in je tanden....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:05

Of tandenbleek werkt hangt niet alleen af vanhoe goed het spul is (sommige dingen doen gewoon niks)... het hangt er ook van af waarom je tanden geek zijn.

Als je gezonde tanden hebt met aanslag erop (thee, koffie of sigaterrenrook) dan kun je best bleken. Daarmee kras je namelijk een laagje glazuur van je tanden waardoor de aanslag verdwijnt. Als je tanden geel zijn omdat je tanderosie hebt (dus dat je glazuur is afgesleten soor zure dingen als frisdrank, yoghurtdrank, fruitdrank, snoep en fruit) dan worden je tanden door te bleken alleen maar geler. Door het afslijten van nog meer glazuur kun je namelijk steeds meer door het glazuur heen kijken en het tandbeen dat daaronder zit is geel.

Ik zou dus even overleggen met je tandarts.

Als je last hebt van tanderosie (en dat hebben de meeste jongeren) dan zul je moeten uitwijken naar facings (een soort plaatjes op je tanden) want glazuur dat eenmaal weg is komt nooit meer terug.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:13

Zou willen dat ik jouw probleem had, TS... Ik heb best witte tanden van mezelf. Drink geen koffie, scheelt volgens mij heel veel. Ik rook niet, ik drink ook niet veel thee. En ik hou van tandenpoetsen.
Maar ik heb twee neptanden, nouja, dat is niet het goede woord. Van mijn hoektanden zijn snijtanden gemaakt, deze zijn opgezet met een soort porselein? Ik heb geen idee.. Vloeibaar spul dat zo hard wordt als porselein in ieder geval. Maar die heeft mijn tandarts opgezet toen mijn beugel werd verwijderd, dus toen mijn tanden nog wat gelig waren... Met als gevolg dat de juiste kleur werd gezocht, en mijn tanden nu witter zijn dan de opzetjes... :\ En deze kan ik niet bleken...

Wat betreft glazuur, wat ik hier lees... Ik heb een kies waar een hele hoek glazuur vanaf is gebroken, op een gelige hoek na, is er niets aan te zien of van te voelen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:30

In Tsjechie zijn ze veel goedkoper dan in Nederland! Dus als je er een stukje voor wilt gaan reizen en er een leuke vakantie weekje van wilt/kunt maken dan zou ik daar mijn tanden laten bleken. Als ik gele tanden zou hebben zou ik het daar zeker voor over hebben. Ik zou niet beginnen van van die middeltjes want zoals hier geschreven staat schuurt dat en is slecht voor het glazuur. Dan kun je wel zeggen ik heb het er wel voor over maar glazuur laag is echt wel belangrijk die zit er niet voor niets.

marcha1987, witte vlekken krijg je niet meer weg.. kun je dus niets meer aan doen.

Bordeaux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:56

Ik heb ook mijn tanden gebleekt, met een soort gel van de tandarts. Een week later waren ze 2 tinten lichter :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:04

Mijn tante werkt bij een tandarts en via haar heb ik mijn tanden laten bleken. Met bleekgel. Een maand lang iedere ochtend een halfuur. Nu ben ik 2 weken bezig en het ziet er heel mooi uit. Ik had al niet erg gele tanden, maar heb wel gerookt. Tandpasta's met Whitening zorgen voor een averechts effect. Ze schuren je glazuur op, waardoor het poreus wordt en dus sneller verkleurd.
Liever wat meer geld uitgeven voor een goede bleekmethode dan gaan klooien met rare middelen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:58

suusiejj schreef:
Dekloktikt schreef:
Ik heb ook vrij gele tanden. Je heb tegenwoordig ook zon tandenlak ofzo? Wat van datzelfde merk als pearl drops is. Is nu steeds reclame van en ben er best benieuwd naar.

Jah die zat ik ook al naar te zoeken , hoe heet dat ding van de reclame ? Hadden het er laatst op het terras op stal over namelijk

Niet kopen, zonde van je geld.
Ik had het een paar maanden geleden gekocht maar het werkt niet,
de lak is te nat om te blijven zitten, het smaakt verschrikkelijk en het 'schuift' helemaal naar boven tegen je tandvlees aan.
Dus dan krijg je een witte lijn tussen je tandvlees en je tanden.. Nee, 10 x niets.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:13

Ik heb die tandenlak nu al bijna een jaar, en moet zeggen dat ik hem hooguit 3 keer heb gebruikt.
Spul brand aan je tandvlees, en het ziet er (tenzij je een kwartier bezig bent en heel netjes bent) erg nep uit, en je maakt er ook bijna altijd wel tandvlees wit mee. (tenzij je weer heel secuur bezig bent, maar dat duurt lang).
Zodra je drinkt of eet is het er weer af en kun je opnieuw beginnen.

Dat anders spul van pearl drops werkt wel goed, kon je eerst bij de action voor 80 cent kopen. Vind het niet goed genoeg werken om er de normale prijs voor te betalen.