Mirkim schreef:Pubers zijn toch over het algemeen onzeker over hun uiterlijk? Aangestoken door moeders, ja dat is mogelijk. Maar mogelijk kan het ook zijn door alle media, door leeftijdsgenoten, of door ernstiger problematiek die door omstanders op het eerste ogenblik niet te zien valt.
De meesten groeien wel over hun eetproblemen heen, sommigen ontwikkelen echt een stoornis en dan ben je verder van huis. Maar ik geloof dat eetproblemen aanzienlijk groter is dan die 20% die jij neerschetst. (en dan heb ik het over eetproblemen, en nog niet over een eetstoornis). Je geluk halen uit je gewicht geloof ik niet in... Ik geloof dan meer in op en top onzekerheid en daarop een vorm van aandacht vragen..
ik besef nu ook dat je juist die meiden / jongens in de gaten moet houden die hun mond houden en toch aanzienlijk aankomen / afvallen..
Minstens 2 vriendinnen zijn door hun moeder op dieet gezet waar dat echt niet nodig was. Beide meisjes hadden een gezond gewicht. 1 van die 2 werd er super onzeker van de andere (gelukkig) vooral boos. Echt hoor dat begrijp ik dan niet, omdat moeder een complex heeft praat ze dat haar kind ook maar aan
Kennis heeft dochterje van 9, kennis klaagt constant dat ze te dik is (heeft eerder ondergewicht) haar dochter neemt dat gedrag ook over! Het gebeurt echt zo onzettend veel