Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:35

Cookies schreef:
En mensen vinden het ook niet leuk als je om 3 uur gaat bellen om te vragen hoe het met ze gaat.
Ja, zo flauw hé? Heb je eindelijk alle tijd...
Nee, serieus, het enige wat mij een klein beetje helpt is het maar te accepteren en proberen de slaap zo her en der wat in te halen waar dat kan. Tot grote hilariteit van de eigenaar die mij eens slapend op het erfbankje aantrof toen hij wilde voeren :D

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:54

Cayenne schreef:
Een aflevering van Bob Ross (schilder) kijken!
Echt, wat die man heeft weet ik niet, maar iedereen valt van zijn stem in slaap, en het is echt heerlijk rustgevend en erg mooi om te zien :D

dat zal bij mij nou totaal niet helpen (A) omdat ik schilderen als hobby heb, en met name landschappen.. dus zal ik eerder nog wakkerder worden..

nja ik slaap slecht door de stress en depressiestoornis.. maar had er eigenlijk al een tijdje geen last meer van..

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:25

Weer je tandenpoetsen :+ Elke keer lig ik daarna te snurken als ik een hele nacht wakker gelegen heb....
Wat bij mij ook helpt, moeilijke raadsels of sudoku puzzels :P

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:26

Ik zet heel zacht een muziekje op zodat ik me daar op moet concentreren.
Vaak wil een boek lezen ook wel vast een begin maken en een muziekje om het af te maken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:27

Een aandoening krijgen waarvoor je pijnstillers en anti-biotica moet slikken :D
Ik ben ook zo'n drama met slapen, maar de medicijnen hakken er zo hard op in dat ik om drie uur 's middags al behoefte heb aan mijn nachtrust :')
Jammer genoeg moet ik maar tot zondag door slikken...

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:30

Ik ken het ook. Heb ook echt al zoooooveel geprobeerd, maar denk dat ik gemiddeld in een hele week ongeveer net zoveel slaap krijg als een normaal iemand in 2 nachten. :Y)
Het enige wat bij mij echt werkt is veel alcohol, maar dat is ook niet echt een gezonde optie. :+

Qimm

Re: Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:38

wat moet je doen om 3 uur 's nachts?

- was opvouwen
- strijken
- afwassen
- planten water geven
- ramen lappen
- dweilen

genoeg te doen hoor, en reken maar dat je dan heeeeel gauw weer in bed wil kruipen. Zo niet dan heb je overdag meer tijd voor andere hobby's

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:42

Mijn vader had dit ook heel erg! hij sliep soms maar een uurtje per nacht.. en dat dagelijks - wekelijks - jaarlijks.
hij is naar de homeopaat gegaan en heeft een middeltje gekregen, ook moest hij stoppen met koffie drinken, sindsdien gebruikt hij het middeltje niet meer en gaat het heel goed! hij slaapt gewoon 7 u p/ n en dat is superveel voor 'm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:59

Mijn vader had het ook wel eens en door spanning kan ik soms ook slecht slapen.
Ik ga dan altijd heel diep nadenken over bepaalde dingen, en raak dan vanzelf in een roes. Mijn vader heeft slaappillen.

Meestal kun je niet slapen door een psychische oorzaak. Misschien eens nagaan waar het vandaan komt?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 12:39

Haha Quim, als ik thuis had gezeten, had ik dat zeker gedaan, maar zit even 2 weken in het huis van een vriendin op haar hond te passen, omdat zij op vakantie is. En haar was- en strijkwerk laat ik lekker voor haar liggen haha!

Nou, ik heb geloof ik dé tip: Thin Red Line opzetten :=. Wat een saaie baggerfilm is dat, ben heerlijk om kwart over 7 (denk ik) in slaap gevallen op de bank..

Maar toch, heel mn dagritme is verstoord!

Jeetje, 5 uur slaap per dag is wel écht heel weinig! Ik slaap meestal zo'n 5 uur per nacht (12 uur slapen, kwart voor 5 eruit), maar als ik bijtijds klaar ben met werken, haal ik meestal nog een uurtje in.. Weet niet wat dat is, ben een echt avondmens en kan gewoon niet voor 12en in slaap komen. Ook niet als ik doodmoe ben, het lukt gewoon niet... Gelukkig lukt het me al een paar jaar op bovenstaande manier :). Alleen spoog er vanochtend zo gigantisch van, omdat het mijn vrije week is haha! Daar hoor ik tot 2 uur in mijn bed te blijven liggen :D

claudialaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:40

lavendel olie op je slapen smeren !!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:44

Meestal ga ik even computeren, of zet ik de tv aan.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:07

Voor mij kan helpen:
- Lezen
- Een heet bad
- Ontspanningsoefeningen. (Rustig in je bed liggen op je rug en je concentreren op je spieren. Alleen aan je spieren denken. Dan omstebeurt verschillende spiergroepen spannen en weer los laten. Dus eerst linker voet - dan onderbeen- bovenbeen, dan de rechter kant, enz. enz.)
- Melatonine 3/5 mg

Verder gewoon wachten :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:17

Omdraaien.. _O- Ook al lukt het niet na 10 keer..
Wel je ogen dicht houden...of tv kijken terwijl je in bed ligt..
Werkt wel bij mij.. :j

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:23

Pak een wettenbundel en ga dat lezen, weet zeker dat je binnen 10 minuten slaapt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:23

Mss heb je een onontdekte vorm van AD(H)D ... Dan werkt energydrank erg goed... Kwam ik ooit bij toeval achter voordat ik ook maar een diagnose of wat dan ook had :') .

Zo niet... Tja, dan weet je daarna zeker dat je niet meer in slaap gaat vallen ook :') ....

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:50

Of neem een warm bad/warme douche..
Kan ook wel eens helpen. :j

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:52

omdat ik nooit goed slaap heb ik nu slaap pillen ;)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:54

ik lees mee.. heb dan afgelope nacht voor het eerst redelijk vroeg kunnen slapen..
maar heb de afgelope 2 weken al serieus me slaaptijden erg verkort vergeleken met normaal..
ook soms met het zien licht worden enzo.

aan slaap pillen of middelen wil ik niet beginnen iig

edit: er schiet me wel te binnen dat er vd week iemand tegen mij zij die aan joga doet:
dat je als je in bed ligt, moet na gaan denken over je adem haling. dat je dus zoveel tellen inademt,
en zoveel tellen uitademt. dat schijnt te helpen dan word je rustig en moet je in slaap vallen..

(ik denk persoonlijk dat t bij mij niet gaat helpen.. :+)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:59

Ooit gehoord van slaap hygiëne?

Niet voor het slapen gaan tv kijken of computeren. Of iets actiefs doen met je hoofd. Geen huisdieren in de slaapkamer.
Slaapkamer alleen gebruiken om te slapen of voor de liefde te bedrijven. Na 3 kwartier wakker te hebben gelegen uit bed gaan beneden iets warms drinken, geen koffie. Maar bv thee of warme melk. Ga na een kwartier weer terug naar bed en probeer het op nieuwe.

Succes voor de volgende keer ;)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:50

pubelia schreef:
Ooit gehoord van slaap hygiëne?

Niet voor het slapen gaan tv kijken of computeren. Of iets actiefs doen met je hoofd. Geen huisdieren in de slaapkamer.
Slaapkamer alleen gebruiken om te slapen of voor de liefde te bedrijven. Na 3 kwartier wakker te hebben gelegen uit bed gaan beneden iets warms drinken, geen koffie. Maar bv thee of warme melk. Ga na een kwartier weer terug naar bed en probeer het op nieuwe.

Succes voor de volgende keer ;)

euh.. nee
haha dan moet ik een vogelkooi naar beneden brengen..
me tv dus uithouden, radio uit (die heb ik juist aan als ik niet kan slape)
maar de rest zou ik wel gaan proberen dan ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:52

@Qimm : Hoe doe je in hemelsnaam ramen zemen als 't donker is? Je ziet dan toch niet goed wat je zeemt?

Mijn slaapkamer is nota bene de meest rustgevende kamer in huis. Groen en blauw, met uitzicht op bomen en lucht, relatief donker en ik zorg ervoor dat er nooit dingen rondslingeren die niet slaapgerelateerd zijn. Normaal gesproken mijd ik mijn slaapkamer overdag omdat ik er spontaan in slaap val.
Spinnende of slapende katten willen mij juist nog wel eens wel helpen. Van grazende/vretende paarden wil ik ook nog weleens slaperig raken, maar heb geen flauw idee hoe ik die de trap op moet krijgen. :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:53

Wijntjes drinken werkt bij mij :')

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:55

De oplossing is bij mij ook niet onder mijn kussen te vinden, 't is echt hopelooooooooooooos.
Misschien maar aan de zuip gaan
Laatst bijgewerkt door knaasje op 23-07-10 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:56

Woordzoekers maken! Na 2 woorden lig ik te slapen :Y)