Auw... kramp in mijn bil!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KellyG

Re: Auw... kramp in mijn bil!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:20

bij mij werk lopen wel heel erg merk ik......
hoe meer ik loop, hoe minder snel het pijnlijk wordt met zitten

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:42

hoe gaat het nu bij jou hahaatje?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 09:51

De pijn is nog niet weg maar met de 3 dagelijkse dosis diclofenac plus paracetamol uit te houden. Ik ben i.i.g. weer iets mobieler. En vanmiddag mijn eerste afspraak bij de fysio!

edit: ik merk wel dat rust bij mij beter is dan veel bewegen. Gisteren liep ik naar de winkel (10 minuutjes lopen vanaf mijn huis) en halverwege weer enorme pijn. Als ik gewoon thuis aan het rommelen ben en regelmatig even ga zitten gaat het beter...

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:54

he muts
hoest vandaag met je en als je zondag een blokje wil maken
ben ik je groom hoor kom goed ik weet als geen ander hoe jij je nu voeld dus als je het denk aan te kunnen hoor ik het wel

beterschap liefs sab en de paarden

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 16:16

Hé Sab, das lief van je! Tis even afwachten hoe ik zonder de pijnstillers ga (vandaag de laatste op) maar we houden dan wel ff contact over zondag want ik mis die andere Muts en Zandje wel hoor! ;)
Vandaag wel voor de 2e keer bij de fysio geweest en die heeft alles weer een beetje los gemasseerd, gelijk mijn stijve nek meegenomen. En ik doe braaf mijn oefeningen maar zoals gezegd is het even afwachten hoe ik over een paar dagen ga als de pijnstillers helemaal zijn uitgewerkt.

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 07:58

ik ga in ieder geval voor je duimen
want al die dagen thuis zitten is ook niet echt leuk
hopelijk ben je snel weer op de been

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:52

he hahaatje......
gaat het bij jou al wat beter?
bij mij ging het tot en met woensdag echt klote
nu was ik gisteren op mn werk en heb af en toe mn lichaam staan draaien en buigen, en heb dat net weer staan doen, en moet zeggen dat het wel helpt. Heb een stuk minder last. Misschien zal het bij jou ook helpen

heb mn voeten naast elkaar gezet en dan mn onderlichaam laten staan en met mn bovenlijf naar links en rechts staan draaien. Niet zover dat het zeer doet, maar net aan zeg maar
daarna heb ik mijn benen laten staan en dan met mn bovenlijf naar links en rechts gebogen (dat je zij inknikt)

misschien heb je er ook wat aan

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 11:48

Hé HellyG, ik ben sinds woensdag van de diclofenac af en ik merk toch wel dat die een hoop pijn onderdrukt heeft de afgelopen week. Het is niet meer zo pijnlijk als voor de pijnstillers maar ik ondervind nog steeds een hoop last en ongemak. Erg vervelend allemaal... Ben inmiddels 2x bij de fysio geweest en hij heeft mijn rug en nek wat los gemasseerd maar mijn been blijft toch een probleem.
Ik zal jouw oefeningen ook eens proberen!
Vanmorgen ook weer op controle geweest bij de HA en hij heeft me voor de zekerheid een vervolgrecept meegegeven voor de pijnstillers maar zolang het uit te houden is, probeer ik het even zonder. Hij gaf wel aan dat het goed kan zijn extra vitamine D te slikken maar ik vergat alleen te vragen of dat specifiek voor de ischias of voor mijn andere problemen is... :+

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:44

en hoe is het nu met je
?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:31

Ik heb het ook is gehad ik zat er toch wel 2 weken aanvast.
En toen was ik op mn kont gevallen en toen was het over :D

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:25

Ik heb ook ischias gehad een paar weken terug. Op 2e Pinksterdag bij de huisartsenpost geweest en heb daar Zaldiar gekregen. In het begin hielp het wel maar later niet meer. Diclofenac had al helemaal niet geholpen, dat had ik nog van de vorig keer. Ik kon s'nachts niet slapen van de pijn. Net of mijn rechter been in brand stond of verbrand was. Soms was het net of ze er met messen in staken. Toen de HA gebeld en heb toen Oxicontin gekregen van 10 mg. Dat valt onder de opiumwet en kan verslavend gaan werken. Maar dat spul hielp pas echt goed. Na 2 of 3 weken over gegaan op 5 mg en zo afbouwen naar niks. Geen last meer gehad. Zit nog wel steeds op physio-gym, om de rug- en buikspieren sterker te maken. Ik liep namelijk al vanaf de kerst met rugklachten. Voor die tijd kon het me bij het minste of geringste in de rug schieten.
Hoop dit nooit weer te krijgen want het was echt janken bij zo'n aanval.
Hoop voor je dat het snel is vertrokken.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:49

ik ben inmiddels van de pijnstillers af en zo goed als pijnvrij (het kan af en toe nog een beetje zeuren maar zodra ik het rustig aan doe is er niets aan de hand). Nog wel last van mijn rug maar dat heb ik altijd al dus dat is vrij normaal in mijn geval ;)
Ik hoop ook dat ik hier nooit meer last van krijg want ik heb echt momenten gehad dat ik bijna flauw viel van de pijn, en ik ben écht niet kleinzerig...
Ben wel blij dat de diclofenac bij mij wel werkte (ook al had ik last van bijwerkingen, enorme hoofdpijn maar die nam ik voor lief) want anders had ik ook aan de morfine preparaten gemoeten en dat is op dit moment in mijn geval niet echt handig omdat ik nog meer medicijnen gebruik voor andere klachten...
Ik heb trouwens ook oefeningen gekregen om mijn rug- en buikspieren sterker te maken. En ik heb een speciaal kussen wat ik moet gebruiken als ik op een stoel zit. Een soort wiebelkussen waarbij je heel bewust moet gaan zitten en de juiste spieren moet gebruiken anders val je van je stoel :D