Keelpijn met witte stippen op m'n amandelen! (gatver I know)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

Re: Keelpijn met witte stippen op m'n amandelen! (gatver I know)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:38

Ik kom ook net van de dokter af,

Heb antibiotica en moet een afspraak maken om de amandelen eruit te halen,

ik heb het nu al zovaak gehad, mijn dokter zegt dat de amadelen nu alleen maar werken als een bron van infecties en bacterien.
dat ze alleen voor "Problemen" zorgen nu.
dat word binnenkort voor het eerst onder het mes(vind het wel eng hoor)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:55

Zie dat je 17 bent.
Bereid je voor op het ergste. De pijn vlak na de operatie is 10x erger dan wat je nu hebt.
De eerste nacht word je elk uur wakker gemaakt om te drinken. Zelfs ijskoud water voelt alsof er scheermesjes langs snijden. Eten is een drama. Beste tip: neem de zwaarste zetpillen die er zijn. Voordeel 1 is dat je ze niet hoeft door te slikken en voordeel 2 is dat je zo nog enigszins kan eten en drinken.

Er zijn al flink wat topics geweest.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=751266&&hilit=keelamandelen&start=25
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=991835&hilit=keelamandelen

Je mag ook wel PB'en als je vragen hebt, ik kan me alles nog goed herinneren :)

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 12:43

Zo, ben bij de dokter geweest. "Acute tonsillitis" Oftewel "keelamandelontsteking" lekker dan... In ieder geval erkenning want de dokter keek en zei "zo dat moet pijn doen" haha. Heb toch antibiotica gekregen "Broxil". Nu maar hopen dat ik daar niet zo heftig op reageer als op de amoxicilline want overgeven met zo'n zere keel zie ik al helemaaaal niet zitten.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:55

Rowy schreef:
Zo, ben bij de dokter geweest. "Acute tonsillitis" Oftewel "keelamandelontsteking" lekker dan... In ieder geval erkenning want de dokter keek en zei "zo dat moet pijn doen" haha. Heb toch antibiotica gekregen "Broxil". Nu maar hopen dat ik daar niet zo heftig op reageer als op de amoxicilline want overgeven met zo'n zere keel zie ik al helemaaaal niet zitten.

Soms heb je gewoon een AB kuur nodig. Ik heb mijn amandelen ook nog, ben nu 43 jr. en heb tenminste 1x per jaar een fikse keelontsteking met witte stippen. Dit doet bij mij altijd heel erg veel pijn en krijg er ook altijd koorts bij.
Mijn amandelen zijn in de jaren erg vergroot gebleven maar ik laat ze lekker zitten. Ze zitten er niet voor niets.

Probeer je weerstand eens op te krikken met een homeopatisch middel. Veel vit. C slikken tijden een keelontsteking helpt ook en dan wel 1000 mg. per dag een paar dagen achter elkaar.
Soms kan ik het onderdrukken als ik er op tijd bij ben met Phytolacca Decandra D6, handig om in huis te hebben ;)
http://www.vsmhomeopathie.nl/geneesmidd ... a-decandra

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:34

Rebel_Jits schreef:
Zie dat je 17 bent.
Bereid je voor op het ergste. De pijn vlak na de operatie is 10x erger dan wat je nu hebt.
De eerste nacht word je elk uur wakker gemaakt om te drinken. Zelfs ijskoud water voelt alsof er scheermesjes langs snijden. Eten is een drama. Beste tip: neem de zwaarste zetpillen die er zijn. Voordeel 1 is dat je ze niet hoeft door te slikken en voordeel 2 is dat je zo nog enigszins kan eten en drinken.

Er zijn al flink wat topics geweest.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=751266&&hilit=keelamandelen&start=25
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=991835&hilit=keelamandelen

Je mag ook wel PB'en als je vragen hebt, ik kan me alles nog goed herinneren :)

Dan is 't bij jou toch anders gegaan dan bij mij... Voor de operatie had ik al een flinke pijnstiller gekregen, daarna nog paar uurtjes uit de narcose slapen, vervolgens een ijsje gekregen en hop naar huis met een zooi pijnstillers, meeste zetpillen idd. De dag erna voelde ik echt hélemaal niets, kon echt alles eten wat ik wilde. Toen ging het iets pijn doen.. en nog wat.. en na 3 dagen ofzo deed 't ontiegelijk zeer. Na nog wat dagen waren me zetpillen op en weigerde ik nog uberhaupt wat te eten of drinken. Dus terug naar de apotheek van 't ziekenhuis, zei die vrouw nog doodleuk dat het niet zo'n zeer kon doen omdat ik nog kon praten. Dat schijn je soms ook niet meer te kunnen. Maar toch weer nieuwe pijnstillers gekregen en na een aantal dagen daarna was t de pijn weg. Die paar dagen pijn waren héél heftig, maar ik vond het zeker niet opwegen tegen die maand van koorts die er aan vooraf was gegaan :')

@ TS, goed dat je nu iig weet wat er aan de hand is - en dat je je dus niet hebt aangesteld oid. Hopen dat die kuur z'n werk goed doet en jou niet misselijk maakt, lijkt me idd geen hele fijne combinatie :(:)

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:06

Dankjewel :) Ik ga me nu lekker installeren met een soepje op de bank en een hopeloos romantisch filmpje kijken. Even lekker zielig doen heb ik wel verdiend vind ik zelf haha. Morgen weer werken, hopelijk hebben de antibiotica dan al wat gedaan. Lets kill de motherfuckers! (bacterietjes)

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:07

ik hed het een week geleden ook maar binnen 3 dagen met antibiotica over :D

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:11

toen ik 16 was begon het ook zo precies zoals bij jou. AB kuur gehad en het ging weer beter. Paar weken later weer hetzelfde, weer AB kuur en weer ging het beter. En zo ging het door, totdat de huisarts vond dat 8 x achter elkaar een flinke onsteking toch wel teveel van het goede is, toen moest ik ze operatief laten verwijderen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:12

xTweetyx schreef:
zou het bij mij niet beter zijn om de keelamandelen eruit te halen.

Ben nu 17, en heb eigelijk altijd veel last van men keel(ze zijn altijd wel opgezet) maar nu is het gewoon te erg voor woorden,
halverwegen mijn mond is ook helemaal rood.
1 amadel komt halverwegen mijn keel met allemaal witte vlekken erop.
Ik kan niet normaal slikken want dan doet het supper veel pijn,

Ik heb het meer dan 5 keer in een jaar.zekker wel vele malen vaker.

Als ze altijd opgezet zijn kan het zijn dat de stenen niet goed worden afgevoerd naar de keel, waardoor het opnieuw ontsteekt.

Ik zou hiervoor wel een afspraak maken met de arts, veel koud water drinken, dit verkoelt de pijn een beetje :)

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:30

Ik ben vanochtend terug gekomen van vakantie met ondzettende keel- en oorpijn, kan echt niks weg krijgen (voel me voor de rest ook gewoon goed maar heb z`n honger/dorst maar het gaat echt niet ;( )
Maar ik las jou topic en keek toen ook maar en ik schrok me echt dood.. het is echt helemaal wit van binnen.. :oo

Ga ook zeker wat doen met de tips uit dit topic :P

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:54

Goor ziet dat er uit he! Sterkte! Probeer wel wat te blijven drinken, misschien water met heeeeeeeeeeeel veel ijsklontjes??

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:01

hey!!

Ik weet presies hoe jij je voelt! ik heb het heel vaak! de laatste keer had ik het zo erg dat mijn amandelen bijna geel waren! zo veel punten er op! ;) dan kan je bijna nix meer idd!. bij mij gaan er regelmatig een paar kapot. en als je dat heb berg je dan maar op ;( dan brand het nog meer...
maar troost je! het duurt meestal een week! daarna moet het minder worden.
dat is wat mijn huisdokter altijd zegt! ;) en meestal gebeurd dat ook wel ;)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:43

o gosh. :(:) ik had het vorig jaar om deze tijd. heb 2 nachten gehad dat ik 2 aspirines nam voor ik ging slapen, dan werd ik weer wakker als ze waren uitgewerkt en dan nam ik weer 2 en sliep verder. had ook heel erge koorts. de dokter heeft me een bloedtest laten doen en daaruit bleek dat ik pfeiffer had. keelontsteking is vaak een voorloper van pfeiffer, dus weet niet of je t al gehad hebt maar misschien kan je dan nog wel even late bloedprikken.

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 18:55

Nou vandaag doet het nog steeds gruwelijk zeer, maar heb het idee ietsje minder dan gisteren. Maar heb vandaag ook meer paracetamol gehad dus weet het niet zeker. Het lijkt alleen wel of de witte plekken juist groter worden! Kan dat komen door de antibiotica? Die maakt tenslotte de bacteriën dood, en pus=dooie bacteriën, of niet?

Heb net een bakje vla met ijsblokjes en een bakje appelmoes met ijsblokjes op. Dat ging best goed! Haha.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:03

Gewoon tonsilitis ;) Of wel ontsteking van je amandelen.
Dus hop naar de HA, antibiotica erin (wrs. Broxil), dan 4x per dag 2 paracetamollen nemen en zo nodig nog ibuprofen erbij. Weekje uitzingen en dan ben je er wrs weer vanaf :)

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:58

Ik heb het idee dat het nu een beetje beter gaat! Ik hoop het... heb vanavond een diner met collega's in een restaurant wat een Michellin-ster heeft! Dan moet ik wel iets kunnen eten natuurlijk... Voor mijn gevoel worden de witte plekken nu kleiner. Ik hoop dat het ergste nu voor bij is. Dit was echt geen feest.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:00

ik heb het ook gehad.. Opeens 2 jaar geleden een flinke keelamandel onsteking en die bleef om de zoveel tijd terug komen.. Heel pijnlijk ..
Inmiddels zijn mijn amandelen verwijderd en heb ik nooit meer een zere keel gehad :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:05

die amandel stenen ( toncil stones) heb ik al zeker 10 jaar
dagelijks kan ik er een paar weghalen
die dingen stinken ook nog eens zeg bah
maar ik heb alleen dikke amandelen maar geen pijn eraan, alleen vroeger erg vaak ontstekingen gehad
iemand een iedee wat ik daarmee moet?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:46

Dat is inderdaad "gewoon" een goede keelontsteking. Ik heb het ook gehad in combinatie met Pfeiffer. De dokter zei toen veel warme (thee, soep) en koude (ijsjes :D ) dingen eten.

En het is inderdaad geen pretje, veel sterkte ermee :(:)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:51

Ik heb dit ook 2 x gehad.. een x dat ik wat jonger was en pas geleden nog.. maar dan heb je fixe keelontsteking (of te wel angina)
wat je er tegen kan doen? weinig praten, veel drinken (koelen) en makkelijk eten.. verder ben ik beide keren wel naar de HA gegaan en heb beide keren een AB gekregen!

@Lynn_nikita: Misschien toch je amandelen weg laten halen?? dit lijkt me geen pretje!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:31

Ik heb ook regelmatig keelontsteking, af en toe hele erge waarbij er ook witte stippen op komen. Zijn er dus echt niet 'af te vegen' oid zoals op de eerste pagina gezegd werd :=

Flinke antibiotica en je bent er na ong een week weer vanaf!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:51

Ik had elke anderhalve maand wel een keelontsteking en heb toen mijn amandelen laten verwijderen, op advies van een (vervangend) huisarts. Hij zei toen tegen me dat voortdurend ontstoken amandelen zelfs in verband met het ontwikkelen van reuma kan worden gebracht (maar hoe dat zit weet ik niet.)

Een ding weet ik wel; de operatie was geen pretje maar heb er nooit spijt van gehad. Heb nog maar zelden last van mijn keel, verkoudheden blijven nu maar een weekje hangen en nooit meer last van die vieze bacterien in je keel (toncil stones) geloof me maar, die dingen doen je adem ook geen goed

ben blij dat ik ervanaf ben

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 03:48

Ik had laatst ook 1 'gele pit' in mijn keel, naast dat lelletje (hoe heet dat ook al weer :+ ?? )

Even wegkrabben, en ik had er geen last meer van :Y)

Edit: Je huig.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:07

Voel je je al wat beter ts?