Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Rowy schreef:Zo, ben bij de dokter geweest. "Acute tonsillitis" Oftewel "keelamandelontsteking" lekker dan... In ieder geval erkenning want de dokter keek en zei "zo dat moet pijn doen" haha. Heb toch antibiotica gekregen "Broxil". Nu maar hopen dat ik daar niet zo heftig op reageer als op de amoxicilline want overgeven met zo'n zere keel zie ik al helemaaaal niet zitten.
Rebel_Jits schreef:Zie dat je 17 bent.
Bereid je voor op het ergste. De pijn vlak na de operatie is 10x erger dan wat je nu hebt.
De eerste nacht word je elk uur wakker gemaakt om te drinken. Zelfs ijskoud water voelt alsof er scheermesjes langs snijden. Eten is een drama. Beste tip: neem de zwaarste zetpillen die er zijn. Voordeel 1 is dat je ze niet hoeft door te slikken en voordeel 2 is dat je zo nog enigszins kan eten en drinken.
Er zijn al flink wat topics geweest.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=751266&&hilit=keelamandelen&start=25
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=991835&hilit=keelamandelen
Je mag ook wel PB'en als je vragen hebt, ik kan me alles nog goed herinneren

Ik ga me nu lekker installeren met een soepje op de bank en een hopeloos romantisch filmpje kijken. Even lekker zielig doen heb ik wel verdiend vind ik zelf haha. Morgen weer werken, hopelijk hebben de antibiotica dan al wat gedaan. Lets kill de motherfuckers! (bacterietjes)
xTweetyx schreef:zou het bij mij niet beter zijn om de keelamandelen eruit te halen.
Ben nu 17, en heb eigelijk altijd veel last van men keel(ze zijn altijd wel opgezet) maar nu is het gewoon te erg voor woorden,
halverwegen mijn mond is ook helemaal rood.
1 amadel komt halverwegen mijn keel met allemaal witte vlekken erop.
Ik kan niet normaal slikken want dan doet het supper veel pijn,
Ik heb het meer dan 5 keer in een jaar.zekker wel vele malen vaker.
)
dan kan je bijna nix meer idd!. bij mij gaan er regelmatig een paar kapot. en als je dat heb berg je dan maar op
dan brand het nog meer...
en meestal gebeurd dat ook wel
ik had het vorig jaar om deze tijd. heb 2 nachten gehad dat ik 2 aspirines nam voor ik ging slapen, dan werd ik weer wakker als ze waren uitgewerkt en dan nam ik weer 2 en sliep verder. had ook heel erge koorts. de dokter heeft me een bloedtest laten doen en daaruit bleek dat ik pfeiffer had. keelontsteking is vaak een voorloper van pfeiffer, dus weet niet of je t al gehad hebt maar misschien kan je dan nog wel even late bloedprikken.