Fors overgewicht en zwanger worden, wie verteld z'n verhaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:16

cmatthijssen schreef:
@bon_bon: nee dan is het geen optie ;) mocht het zo zijn zal ik het nog wel te horen krijgen. maar ik denk dat wanneer ik boven de 100 kg kom ik toch naar het zkh wil heb geen zin om beneden een bed weg te gaan zetten.

@jose: haha nou je ziet het wat later dat klopt maar je ziet het hoe dan ook wel hoor al is het op het eind! en inderdaad ik maak me ook niet druk om die paar extra kiloos en veel dunnere mensen zien er tegenop om aan te komen.
als je wilt wil ik best een buikfoto van mij plaatsen van vandaag is 16 weken.

Damn heb je al n buik dan?? :p
Ik hou uit gewoonte nog steeds mn buikspieren aangespannen/ingetrokken lol :p al gata dat gelukkig steeds moeizamer :p ooit krijg ik ook n zwangerbuik :p

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:18

Ik ben met normaal gewicht zwanger geworden, maar een vriendin van mij heeft 2 kinderen gekregen en heeft ook redelijk wat overgewicht. Zij heeft er langer dan gemiddeld over gedaan om zwanger te worden en is om die reden ook flink gaan lijnen toen het na een jaar nog niet gelukt was. Toen ze was afgevallen was ze snel zwanger van de eerste. Gelukkig maar want ze stond op het punt om vruchtbaarheidsbehandelingen te ondergaan. Ze heeft bij beide zwangerschappen extra controles gehad, groeiecho's, controle op zwangerschapssuiker e.d. Ze heeft afgezien van bekkeninstabiliteit waar ze nog steeds wat last van heeft 2 makkelijke zwangerschappen gehad, en 2 gezonde jongens gekregen. Ze is nog steeds te zwaar, maar aanzienlijk slanker als voor haar zwangerschappen.

José1960

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 20:25

cmatthijssen schreef:
@bon_bon: nee dan is het geen optie ;) mocht het zo zijn zal ik het nog wel te horen krijgen. maar ik denk dat wanneer ik boven de 100 kg kom ik toch naar het zkh wil heb geen zin om beneden een bed weg te gaan zetten.

@jose: haha nou je ziet het wat later dat klopt maar je ziet het hoe dan ook wel hoor al is het op het eind! en inderdaad ik maak me ook niet druk om die paar extra kiloos en veel dunnere mensen zien er tegenop om aan te komen.
als je wilt wil ik best een buikfoto van mij plaatsen van vandaag is 16 weken.

Daar ben ik wel heel benieuwd naar ja, als je dat zou willen doen, zou leuk zijn.
Bedankt alvast!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:37

Afbeelding
Afbeelding
Sept 2008

Tijdens m'n zwangerschap groeide m'n buik maar de rest gelukkig niet :)
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 20-07-10 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:37

Afbeelding

dit is dan mijn buik met 16 weken, het is nog niet helemaal 1 buik maar langzaam aan verdwijnt die 'gleuf' in het midden hihi.
ik lijk op de foto trouwens slanker als dat ik ben ;)

Sjimmy

Re: Fors overgewicht en zwanger worden, wie verteld z'n verhaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:31

volgens mij zijn onze buiken schocking, iedereen is er stil van :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:33

Lees mijn verhaal even ;) [MW] Het werkt eindelijk,...

Ik werd op 88/89 kilo zwanger en was 102/103 op het eind. Maar zo'n buik had ik gelukkig niet :oo
Bij mij zag je het pas vanaf 25/30 goed en met 34 écht goed.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 05:22

Jeetje wat een buiken :O

'vreemde mensen' zien aan mij echt niet dat ik zwanger ben :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 06:54

Ik vind die buiken super om te zien. :))

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:03

Wow jouw buik op het eind sjimmy, dat was vast zwaar?
Denk dat ik dan ook zo'n buik zal krijgen, dan heb je in elk geval geen opmerkingen met "Ben je aangekomen?" maar dan heb je opmerkingen met "Hoe lang ben je al zwanger" geweldig!

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:31

Bon_Bon schreef:
Jeetje wat een buiken :O

'vreemde mensen' zien aan mij echt niet dat ik zwanger ben :P

vreemde mensen zien het bij mij volgens mij ook nog niet hoor ;)
nu draag ik veel een buikband met handjes en voetjes erop zodat mensen niet gaan denken dat ik gewoon dikker ben als ik was hahah.

sjimmy: jou buik is inderdaad wel gigantisch groot zeg hihi, ik hoop dat ik ook een flinke buik mag krijgen :D

cyntje: wow wat een verhaal zeg! super knap dat je zo afgevallen bent!
ik was net begonnen met afvallen maar raakte zo snel zwanger dat ik gelijk weer moest stoppen hihi ga nu weer lekker verder als deze kleine er is! ik wil terug rond de 75kg komen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:46

Na die laatste foto ben ik nog 4 weken doorgelopen :D Beeb was heel gemiddeld 3620, ik had veel vruchtwater.

Cyntje jouw verhala is erg herkenbaar ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:59

Ts, ben je niet bang dat je zwangerschap erg zwaar zal worden?

Ik heb zelf geen overgewicht maar ben wel vorige maand bevallen van een kleintje.
Mij viel het namelijk op in de wachtkamers van de gyn. dat de zwaardere vrouwen eigenlijk altijd degene waren die zaten te hijgen, moeite hadden met lopen, bezweet waren, opgezwollen benen hadden etc. Terwijl de vrouwen die minder zwaar waren, dat toch echt minder hadden.
Nu is dit mijn ervaring, en natuurlijk niet de absolute waarheid.

Ik ben zelf erg sportief ingesteld, wandelde bijna elke dag in mijn zwangerschap kilometers/uren en hield dit met gemak tot de laatste dag vol. (dag van de bevalling nog met gemak 4 kilometer gelopen). Heb (ook deels geluk natuurlijk) eigenlijk vrij weinig klachten gehad tijdens de zwangerschap op bekkeninstabiliteit na. (en zelfs toen vond ik manieren om in beweging te blijven).
Mijn bevalling verliep voor mijn gevoel te snel, en mijn lichaam genas uitmuntend na de bevalling.
De gyn. zei dat dit absoluut voor een deel te maken heeft gehad met mijn conditie.

Wat ik met dit bericht kort eigenlijk wil zeggen, is dat ik denk dat je gewicht niet perse een obstakel hoeft te vormen, zolang je een actieve levenstijl er op na houdt.
Hoe het zit met de gevaren voor het kind weet ik niet, maar vind het zeker belangrijk dat de moeder ook een fijne zwangerschap heeft natuurlijk.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:02

Chubby schreef:
Tijdens het afvallen ben je vruchtbaarder. Dat is van nature zo geregeld, als je overlevingskansen kleiner worden (ergo: in arme tijden, heb je minder voeding) heb je harder nageslacht nodig om de soort in stand te houden. Klinkt vergezocht, maar ik ben er van overtuigd dat ons lichaam nog érg dicht bij de natuur staat dan wij vaak aan willen nemen.

Als je dus nu gewoon probeert om een gezond eetpatroon aan te houden, wat meer aan lichaamsbeweging te doen, sla je wellicht zelfs meerdere vliegen in 1 klap.

Klopt gedeeltelijk, de natuur heeft ook geregeld dat zoogdieren zoals o.a. ooien en merries eerder drachtig worden als ze juist in groeiende conditie zijn, omdat dan de omstandigheden voor overleving en volwassen worden van het nageslacht verbeteren.

TS: pas op met afvallen tijdens de zwangerschap, in vetweefsel worden afvalstoffen opgeslagen die bij afvallen weer vrijkomen in je lichaam. In principe hoor je op gewicht te blijven, dus je eigen gewicht + de 10-13 kilo die je voor de zwangerschap aan mag komen.
De extra kilo's kunnen ook belastender zijn voor je gewrichten, zoals enkels, knieën, en wellicht eerder kans op bekkeninstabiliteit.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:11

Mijn vriendin is wat langer dan jou TS en ze weegt meer,
ze wilde zwanger wordne en stopte met de pil
een paar weken later was ze ook zwanger
alles ging goeg alleen moest ze wel in zkh bevallen
ze had alleen wat problemen met bloeddruk die wat heen en weer ging.
wel heeft ze tijdens bevallig problemen gehad maar dat lag niet aan overgewicht.
ze heeft een prachtige gezonde dochter die nu ruim een jaar oud is.

Zelf ben ik net ietsje lichter dan jou en ietsje langer
heb (nog) geen kinderwens maar wil wel Als de wens er is/komt toch wat afvallen, dit mede omdat ik nu al problemen met de gewrichten heb en zere rug/benen steeds..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:44

Ik had en heb flink overgewicht en een kerngezonde dochter van bijna 9 maanden :)

4 maanden na het stoppen met de pil was het prijs.Ik ben tijdens de gehele zwangerschap slechts 4 kilo aangekomen.Ik ben ook niet 1 dag ziek geweest ervan, nooit hoeven overgeven etc. Heb een onbezorgde zwangerschap gehad :)

José1960

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:05

Wat leuk de foto's van jullie buiken! Bedankt daarvoor.
Foto's van wat zwaardere vrouwen zie je eigenlijk nooit ergens, alleen de buikjes van slanke dames. Vind dit wel interessant om te zien, echt leuk!

Ik vind het fijn al die verhalen te lezen van mensen met overgewicht en die gewoon een hele fijne zwangerschap hebben gehad en een gezond kind op de wereld hebben gezet, super.

Je wordt altijd zo bang gemaakt...

Groet
Jose

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:27

Heb net weer controle gehad (ben nu 13 weken onderweg weer) en ik ben nu 3,5 kg afgevallen (zonder dat ik er wat voor heb gedaan). Was bij mijn eerste zwangerschap ook.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:46

José1960 schreef:
Je wordt altijd zo bang gemaakt...

Besef je wel dat je er niet voor niks (veel?) over leest. Ze waarschuwen niet voor niks. :n

Ik gun je een prachtige gezonde baby, maar met 124 kilo zwanger raken vind ik ook voor jou als moeder niet geheel verantwoord. Je moet wel goed voor jezelf zorgen voordat je jouw lichaam openstelt voor een groeiend kindje.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:40

Hier een buikfoto toen ik precies 40 weken zwanger was

Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:45

MarChak schreef:
Chubby schreef:
Tijdens het afvallen ben je vruchtbaarder. Dat is van nature zo geregeld, als je overlevingskansen kleiner worden (ergo: in arme tijden, heb je minder voeding) heb je harder nageslacht nodig om de soort in stand te houden. Klinkt vergezocht, maar ik ben er van overtuigd dat ons lichaam nog érg dicht bij de natuur staat dan wij vaak aan willen nemen.

Als je dus nu gewoon probeert om een gezond eetpatroon aan te houden, wat meer aan lichaamsbeweging te doen, sla je wellicht zelfs meerdere vliegen in 1 klap.

Klopt gedeeltelijk, de natuur heeft ook geregeld dat zoogdieren zoals o.a. ooien en merries eerder drachtig worden als ze juist in groeiende conditie zijn, omdat dan de omstandigheden voor overleving en volwassen worden van het nageslacht verbeteren.

TS: pas op met afvallen tijdens de zwangerschap, in vetweefsel worden afvalstoffen opgeslagen die bij afvallen weer vrijkomen in je lichaam. In principe hoor je op gewicht te blijven, dus je eigen gewicht + de 10-13 kilo die je voor de zwangerschap aan mag komen.
De extra kilo's kunnen ook belastender zijn voor je gewrichten, zoals enkels, knieën, en wellicht eerder kans op bekkeninstabiliteit.

Ik ben 64 kilo afgevallen en tijdens en een lange periode na ben ik juist onvruchtbaar geweest door de hormonen die vrijkwamen door de vetverbranding/