Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

anoniem1 schreef:@ mambobeach: iedereen weet dat het anno 2010 niet is, maar het staat zelfs op meerdere sites vermeld,
http://www.anticonceptiepil.nl/content/ ... urlijk.asp
Anticonceptie tijdens de periode van borstvoeding (lactatie-amenorrhoemethode)
Wanneer na een bevalling volledige borstvoeding wordt gegeven, maakt de moeder een hormoon die de eisprong blokkeert. Gedurende die maanden treedt er geen menstruatie op en is de moeder op natuurlijke wijze beschermd tegen een nieuwe zwangerschap.
Onder volledige borstvoeding (dus niet afkolven) wordt verstaan 4 of meermaal daags borstvoeding. Indien in die periode toch bloedverlies optreedt dan is het verstandig toch een vorm van anticonceptie (condoom, minipil, spiraal) toe te passen. De duur van deze natuurlijke vorm van anticonceptie wordt op maximaal 5 maanden gesteld, daarna is het verstandig te beginnen met een andere vorm van anticonceptie (condoom, spiraal) wanneer een zwangerschap nog niet de bedoeling is
Ariebombarie schreef:sorry hoor, maar ik denk niet dat TS bokt nodig heeft om te weten dat ze het beter anders had kunnen aanpakken. natuurlijk is dat zo, maar om dat nu weerrrrr keer op keer erin te stampen......
ze vraagt nu naar bokkers met dezelfde ervaringen als die zij binnenkort moet ondergaan.
TS ik kan je niet helpen, ikzelf heb er geen ervaring mee. ik wens je wel sterkte en wijsheid toe voor dat moment en verder.
Ariebombarie schreef:sorry hoor, maar ik denk niet dat TS bokt nodig heeft om te weten dat ze het beter anders had kunnen aanpakken. natuurlijk is dat zo, maar om dat nu weerrrrr keer op keer erin te stampen......
ze vraagt nu naar bokkers met dezelfde ervaringen als die zij binnenkort moet ondergaan.
TS ik kan je niet helpen, ikzelf heb er geen ervaring mee. ik wens je wel sterkte en wijsheid toe voor dat moment en verder.

curly2day schreef:Ariebombarie schreef:sorry hoor, maar ik denk niet dat TS bokt nodig heeft om te weten dat ze het beter anders had kunnen aanpakken. natuurlijk is dat zo, maar om dat nu weerrrrr keer op keer erin te stampen......
Dan moet ze haar verhaal maar op een ander forum gooien, je weet dat je hier ondanks dat je er niet om vraagt zulke reactie's gaat krijgen !!

MamboBeach schreef:anoniem1 schreef:@ mambobeach: iedereen weet dat het anno 2010 niet is, maar het staat zelfs op meerdere sites vermeld,
http://www.anticonceptiepil.nl/content/ ... urlijk.asp
Anticonceptie tijdens de periode van borstvoeding (lactatie-amenorrhoemethode)
Wanneer na een bevalling volledige borstvoeding wordt gegeven, maakt de moeder een hormoon die de eisprong blokkeert. Gedurende die maanden treedt er geen menstruatie op en is de moeder op natuurlijke wijze beschermd tegen een nieuwe zwangerschap.
Onder volledige borstvoeding (dus niet afkolven) wordt verstaan 4 of meermaal daags borstvoeding. Indien in die periode toch bloedverlies optreedt dan is het verstandig toch een vorm van anticonceptie (condoom, minipil, spiraal) toe te passen. De duur van deze natuurlijke vorm van anticonceptie wordt op maximaal 5 maanden gesteld, daarna is het verstandig te beginnen met een andere vorm van anticonceptie (condoom, spiraal) wanneer een zwangerschap nog niet de bedoeling is
Het klinkt misschien heel cru maar als je hierin gelooft dan geloof je misschien ook nog in sinterklaas. Komt misschien een beetje rot mijn strot uit maar ik vind het gewoon heel erg...
Al de gynaecologen die ik gesproken heb en kraamverzorgenden die zeggen allemaal wat anders.
juval schreef:heel veel sterkte met dit alles! ik begrijp je beslissing, en vind het dapper van je.
Mijn keuze zou zeer waarschijnlijk anders zijn geweest, maar daar heb je niets aan.
ik snap alleen niet waarom je dit topic op bokt plaatst.
JessAndHope schreef:@anoniem... helemaal mee eens. Ik heb het ook te horen gekregen. Dus ik geloof klaarblijkelijk ook nog in Sinterklaar... en dan gelijk ook maar in de Kerstman
anoniem1 schreef:zonnebloem18 schreef:Mag ik vragen hoe het kan dat je alweer zo snel zwanger bent?
Zelf bleek ik 6 jaar geleden ineens zwanger en na veel nadenken besloten abortus te plegen.
Ik heb er nooit spijt van gehad al vraag ik me weleens af of het iets had veranderd.
Lichamelijk heeft het bijna geen effect gehad, tijdens de behandeling geen pijn gehad dat was eerder een irritant gevoel en de dagen erna ook niet.
Ik wil graag kinderen dat wilde ik toen ook al maar niet in de situatie waar ik op dat moment in zat.
Ik was zelf trouwens 9 weken zwanger op moment van curettage.
nou, je hebt een man en een vrouw die elkaar lief vinden en.......
bij de eerste was ik zwanger door de pil heen, nu gaf ik bv, ik was nog niet ongesteld geweest en dan heb je 2 % om zwanger te worden
De pil kon ik niet gebruiken, omdat ik borstvoeding geef
spiraaltje wilde de dokter niet plaatsen, totdat ik ongesteld zou zijn
condooms waren te klein ( wiste wij veel dat die te klein waren, nooit eerder gebruikt, als je getrouwd bent gebruik je die niet zo gauw meer),, en in the heat of the moment......
ja, mijn fout om het dan toch onveilig te doen
het is niet vaak gebeurd, maar ja, 1 keer is al genoeg, ook al is het maar 2% kans
)MamboBeach schreef:Ariebombarie schreef:sorry hoor, maar ik denk niet dat TS bokt nodig heeft om te weten dat ze het beter anders had kunnen aanpakken. natuurlijk is dat zo, maar om dat nu weerrrrr keer op keer erin te stampen......
Dat weet ik nog zo net niet als je zwanger raakt omdat je denkt dat BV je zal beschermen. Ik wil TS er juist op attenderen dat ze daar beter niet op kan vertrouwen.
Keuze van TS staat vast en dat is haar goed recht.