zwanger en abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem1

Re: zwanger en abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 18:47

nogmaals, ik heb me WEL verdiept in welke antconceptie ik kon gaan gebruiken

de gyn raadde me AF om die mini pil te gebruiken
ik zou spiraaltje nemen, ligt zelfs al klaar bij de arts, en zou geplaatst worden als ik ongesteld zou zijn

ik ben al 4 maanden NIET ongesteld geweest,

Ik zeg ook NERGENS dat ik borstvoeding als anticonceptie zie, alleen dat zelfs de gyn zei dat je met bv wel veel minder kans hebt om zwanger te raken, 2%, zeker als je nog niet ongesteld bent geweest

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 18:49

@ mambobeach: iedereen weet dat het anno 2010 niet is, maar het staat zelfs op meerdere sites vermeld,
http://www.anticonceptiepil.nl/content/ ... urlijk.asp

Anticonceptie tijdens de periode van borstvoeding (lactatie-amenorrhoemethode)
Wanneer na een bevalling volledige borstvoeding wordt gegeven, maakt de moeder een hormoon die de eisprong blokkeert. Gedurende die maanden treedt er geen menstruatie op en is de moeder op natuurlijke wijze beschermd tegen een nieuwe zwangerschap.

Onder volledige borstvoeding (dus niet afkolven) wordt verstaan 4 of meermaal daags borstvoeding. Indien in die periode toch bloedverlies optreedt dan is het verstandig toch een vorm van anticonceptie (condoom, minipil, spiraal) toe te passen. De duur van deze natuurlijke vorm van anticonceptie wordt op maximaal 5 maanden gesteld, daarna is het verstandig te beginnen met een andere vorm van anticonceptie (condoom, spiraal) wanneer een zwangerschap nog niet de bedoeling is

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:51

Hopelijk leer je van deze fout, en doe je het voortaan dus altijd veilig. Of dat nou met pil, spiraal, of condoom is. En vertrouw je niet meer op 'natuurlijke' anticonceptie. (Net zoiets als dat tellen wanneer je eisprong is, dat vind ik ook zo riskant.)

Ik ben zelf een tegenstander van abortus, en in welke situatie ook zit, als ik zwanger wordt door een fout van mezelf dan moet ik daar ook de consequenties van ervaren! Heb een jaar terug gedacht dat ik zwanger was, bleek uiteindelijk gelukkig niet zo te zijn (ik was 18, het was vlak voor mijn eindexamen) maar al was dit wel zo geweest, hoe ongunstig de situatie ook was, ook al heb ik geen inkomen, geen vaste partner, het kind was welkom. Mijn ouders kunnen geen levensvatbare kinderen krijgen (ik was een 10% kans toevalstreffer), dus hier ligt een abortus nogal zwaar, immers je moet blij zijn met wat je krijgt!

Nou heb je daar in principe natuurlijk niks aan. Ik denk wel dat je moet doen wat je hart je ingeeft. Maar denk ook aan de psychologische gevolgen van een abortus. Daar heeft vaak niemand het over, maar over een paar jaar en zeker als je over een paar jaar wél kiest voor een 2de kind, kan die abortus een grote rol gaan spelen in je hoofd. Ben je daartegen bestand?

Ik wens je heel veel succes en sterkte met de keus die je moet/gaat maken. En natuurlijk veel plezier van je 1ste kleine gewenst :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:52

Waarschijnlijk een totaal onzinnige reactie van een zwangere vrouw (27 wk), maar kom op zeg...............
Ik kan er dan met de pet niet bij dat je als je zin hebt in sex je dan niet even voor een extra veilige manier kiest............

Bah

Succes verder met je keuze !
Laatst bijgewerkt door curly2day op 20-07-10 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:54

Ik ben niet iemand die een ander ergens op wijst want iedereen maakt fouten. Alleen ik begrijp niet dat als je zelf al moeder bent van een kindje, je dan toch sex hebt met elkaar terwijl je weet dat je zwanger kunt raken. Het kan nog wel maanden duren eer dat je ongesteld raakt met borstvoeding. Condooms zouden niet passen, sorry ik geloof daar gewoon niet in of je moet het geprobeerd hebben met waterballonnetjes.
Lijkt me stug dat een gyn dat zegt maar als hij zegt dat er 2 procent kans is dat je zwanger raakt en jij bent met de eerste dwars door de pil zwanger geraakt, gaat er dan geen lampje branden?

Ik hoop gewoon echt voor je dat je geen spijt krijgt.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:55

sorry hoor, maar ik denk niet dat TS bokt nodig heeft om te weten dat ze het beter anders had kunnen aanpakken. natuurlijk is dat zo, maar om dat nu weerrrrr keer op keer erin te stampen......

ze vraagt nu naar bokkers met dezelfde ervaringen als die zij binnenkort moet ondergaan.

TS ik kan je niet helpen, ikzelf heb er geen ervaring mee. ik wens je wel sterkte en wijsheid toe voor dat moment en verder.

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 18:57

mijn keuze staat vast
ik kan dit kindje niet geven wat het nodig heeft

en ja, ik geloof ook niet zo in dat natuurlijke conceptie, maar ik heb dit geplaatst om te laten zien dat er wel veel over gesproken word en dus niet zo dom is als mensen at zouden denken

ik heb het onveilig gedaan, ja, klopt
en het is dom, klopt ook
maar moet ik dan nu de rest van mijn leven boeten, om een vruchtje te laten uitgroeien tot een baby, waar ik niet voor kan zorgen momenteel?
er klopt nog niet eens een hartje, aangezien nog niet eens iets zichtbaar is op de echo
ik ben geen 22 weken zwanger ( wat gruwelijk genoeg wel de grens is in NL)

wat beterft condooms, wij hadden toevallig condooms hier liggen, uit 1 of ander pakket, en nee, die pasten echt niet.
Toen ik daar achter kwam, waren de winkels inmiddels gesloten, ik had flink gedronken aangezien het WK was, en ben gewoon doorgegaan. ja, dom

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:58

anoniem1 schreef:
@ mambobeach: iedereen weet dat het anno 2010 niet is, maar het staat zelfs op meerdere sites vermeld,

Wanneer na een bevalling volledige borstvoeding wordt gegeven, maakt de moeder een hormoon die de eisprong blokkeert. Gedurende die maanden treedt er geen menstruatie op en is de moeder op natuurlijke wijze beschermd tegen een nieuwe zwangerschap.

Onder volledige borstvoeding (dus niet afkolven) wordt verstaan 4 of meermaal daags borstvoeding. Indien in die periode toch bloedverlies optreedt dan is het verstandig toch een vorm van anticonceptie (condoom, minipil, spiraal) toe te passen. De duur van deze natuurlijke vorm van anticonceptie wordt op maximaal 5 maanden gesteld, daarna is het verstandig te beginnen met een andere vorm van anticonceptie (condoom, spiraal) wanneer een zwangerschap nog niet de bedoeling is

Het klinkt misschien heel cru maar als je hierin gelooft dan geloof je misschien ook nog in sinterklaas. Komt misschien een beetje rot mijn strot uit maar ik vind het gewoon heel erg...

Al de gynaecologen die ik gesproken heb en kraamverzorgenden die zeggen allemaal wat anders.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:00

Ariebombarie schreef:
sorry hoor, maar ik denk niet dat TS bokt nodig heeft om te weten dat ze het beter anders had kunnen aanpakken. natuurlijk is dat zo, maar om dat nu weerrrrr keer op keer erin te stampen......

ze vraagt nu naar bokkers met dezelfde ervaringen als die zij binnenkort moet ondergaan.

TS ik kan je niet helpen, ikzelf heb er geen ervaring mee. ik wens je wel sterkte en wijsheid toe voor dat moment en verder.

Dat weet ik nog zo net niet als je zwanger raakt omdat je denkt dat BV je zal beschermen. Ik wil TS er juist op attenderen dat ze daar beter niet op kan vertrouwen.

Keuze van TS staat vast en dat is haar goed recht.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:01

Ariebombarie schreef:

Dan moet ze haar verhaal maar op een ander forum gooien, je weet dat je hier ondanks dat je er niet om vraagt zulke reactie's gaat krijgen !!

juval

heel veel sterkte met dit alles! ik begrijp je beslissing, en vind het dapper van je.

Mijn keuze zou zeer waarschijnlijk anders zijn geweest, maar daar heb je niets aan.

ik snap alleen niet waarom je dit topic op bokt plaatst.

Ariebombarie

ja ik vind het ook niet slim, denk niet dat er iemand is die zich zal melden om te zeggen dat het slim is. maar ik geloof dat TS zich daar inmiddels wel al van bewust is aangezien ze een abortus moet ondergaan...... :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:03

curly2day schreef:
Ariebombarie schreef:

Dan moet ze haar verhaal maar op een ander forum gooien, je weet dat je hier ondanks dat je er niet om vraagt zulke reactie's gaat krijgen !!

natuurlijk kan je alle soort reacties krijgen, zolang het maar met fatsoen is imo.
het is aan ieder ander die hier reageert om fatsoenlijk te reageren, niet? :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:04

@ Arie: volgens mij houd een ieder zich nog redelijk netjes ..... ?!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:05

ik dacht minder nette reacties te lezen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:07

TS is er toch heel vroeg bij? Ze heeft direct actie ondernomen.

Die natuurlijke anticonceptie met borstvoeding staat vermeld op diverse sites én haar eigen gynaecoloog heeft het haar ook nog eens verteld. Ik neem aan dat je het advies van een gynaecoloog redelijk serieus mag nemen?

Het is nu alleen nog een eitje dat bevrucht is...Ik zou het zo zien TS. Het is een bevrucht eitje, nog geen embryo.

TS: kan je niet morgen met je huisarts even bellen?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:09

juval schreef:
Mijn keuze zou zeer waarschijnlijk anders zijn geweest, maar daar heb je niets aan.
.

Daar heeft ze ook niets aan lijkt mij, dat is jouw keuze en jouw gevoel. Dit is haar keuze en haar gevoel.
Daar valt niet over te twisten.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:11

Jeetje wat kunnen mensen bot doen zeg!
Waarom ze het hier plaatst? Omdat ze mensen hoopt tegen te komen die haar steunen en goede raad geven. Het is een shadow account, dus misschien is het iemand die 24/7 actief is op bokt met een ander account? Misschien is het je beste vriendin en weet je dat niet?

Anyway, ook ik zal nooit een abortus ondergaan, want daar heeft het kindje ook niet voor gekozen.
Nee wacht, dat zeg ik verkeerd.... vóór mn 17de heb ik altijd gezegd dat ik het weg laat halen om mijn eigen toekomst niet in de war te gooien. Nu (ben slechts 20 en 25 weken zwanger) zou ik dat dus ook nooit meer doen.
Het is míjn fout, dus draag ík de gevolgen.

Het is in NL tegenwoordig niet meer zo dat je kind in diepe armoede opgroeit, je hebt over potjes en dingetjes voor.
En in mijn geval zouden mijn ouders me helpen.

Daarnaast zou ik inderdaad ook vertrouwen op mijn verloskundige en heb ik zelf meerdere malen gelezen dat je pas veel laten weer vruchtbaar ben als je bv geeft.

En als ik TS was, zou ik gewoon ook nog naar een andere kliniek gaan. Wie weet wat die zeggen? Als ze je zo kortaf behandelen terwijl het een heel ingrijpend iets is, val dan lekker ****, dan ga ik toch naar een ander. Maar dat zou ik doen.

Diep respect voor de keuze die je hebt moeten maken/gaat maken... doe het alleen niet in een opwelling!

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:16

MamboBeach schreef:
anoniem1 schreef:

Het klinkt misschien heel cru maar als je hierin gelooft dan geloof je misschien ook nog in sinterklaas. Komt misschien een beetje rot mijn strot uit maar ik vind het gewoon heel erg...

Al de gynaecologen die ik gesproken heb en kraamverzorgenden die zeggen allemaal wat anders.

dan vraag je het de mijne toch na?
Verzin ik dat dan nu, dat zelfs hij dat gezegd heeft?
nogmaals je hebt je mening gegeven
blijkbaar maak jij nooit vergissingen, prima

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:17

@anoniem... helemaal mee eens. Ik heb het ook te horen gekregen. Dus ik geloof klaarblijkelijk ook nog in Sinterklaar... en dan gelijk ook maar in de Kerstman ;)

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:18

juval schreef:
heel veel sterkte met dit alles! ik begrijp je beslissing, en vind het dapper van je.

ik snap alleen niet waarom je dit topic op bokt plaatst.

omdat er ook op bokt mensen zitten met ervaringen hiermee en ik wil weten of er mensen zijn, die ook erg vroeg erachter kwamen dat ze zwanger waren, wat hun gedaan hebben
en of er meer mogelijk is, dan 14 dagen wachten

en waarom een ander forum? er woren zoveel dingen op bokt besproken, die niet paard gerelateerd zijn
daar heb je toch die subforums voor of niet?

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:19

JessAndHope schreef:
@anoniem... helemaal mee eens. Ik heb het ook te horen gekregen. Dus ik geloof klaarblijkelijk ook nog in Sinterklaar... en dan gelijk ook maar in de Kerstman ;)

de paashaas bestaat toch ook??
of niet?
:Y)

blijkbaar weten anderen het altijd beter en maken hun nooit fouten
ik zeg ook dat het niet slim was, en dat dit niet DE reden was waarom ik het onveilig deed

maar ik vraag hier niet om commentaar te krijgen of het dom was of niet, dat heb ik al zelf aangegeven
ik vraag om ervaringen

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:19

anoniem1 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Mag ik vragen hoe het kan dat je alweer zo snel zwanger bent?

Zelf bleek ik 6 jaar geleden ineens zwanger en na veel nadenken besloten abortus te plegen.
Ik heb er nooit spijt van gehad al vraag ik me weleens af of het iets had veranderd.
Lichamelijk heeft het bijna geen effect gehad, tijdens de behandeling geen pijn gehad dat was eerder een irritant gevoel en de dagen erna ook niet.
Ik wil graag kinderen dat wilde ik toen ook al maar niet in de situatie waar ik op dat moment in zat.
Ik was zelf trouwens 9 weken zwanger op moment van curettage.

nou, je hebt een man en een vrouw die elkaar lief vinden en.......

bij de eerste was ik zwanger door de pil heen, nu gaf ik bv, ik was nog niet ongesteld geweest en dan heb je 2 % om zwanger te worden

De pil kon ik niet gebruiken, omdat ik borstvoeding geef
spiraaltje wilde de dokter niet plaatsen, totdat ik ongesteld zou zijn
condooms waren te klein ( wiste wij veel dat die te klein waren, nooit eerder gebruikt, als je getrouwd bent gebruik je die niet zo gauw meer),, en in the heat of the moment......
ja, mijn fout om het dan toch onveilig te doen

het is niet vaak gebeurd, maar ja, 1 keer is al genoeg, ook al is het maar 2% kans

Ik begrijp dat je abortus wilt, zo in je OP te lezen.
En het blijft zoiezo altijd eigen keuze.

Maar alsjeblieft kom niet aan met condoom te klein :p dan is je vent geschapen als een baby-olifant, ik krijg een condoom zelfs over me hoofd :p meerdere merken (ach ja je bent jong en je verveeld je samen met vriendinnetje :P )

Het is wel 'jammer' dat er eerst echt iets moet groeien.. dat maakt het toch echter lijkt me.

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:20

MamboBeach schreef:
Ariebombarie schreef:

Dat weet ik nog zo net niet als je zwanger raakt omdat je denkt dat BV je zal beschermen. Ik wil TS er juist op attenderen dat ze daar beter niet op kan vertrouwen.

Keuze van TS staat vast en dat is haar goed recht.

Ik zeg NERGENS dat ik op bv geven vertrouwde
waar lees je dat
ow, wacht, blijkbaar ben je toch niet perfect..... je leest namelijkl niet goed genoeg

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:21

euhm... een condoom kan wel degelijk te klein zijn hoor!
Dat jij um over je hoofd krijgt, gaat vast niet soepeltjes...
En vrijen met een condoom die steeds afrolt.... fijnnnn!