netelkoorts - help al meer dan een jaar!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 10:47

Inderdaad, eigenlijk moet het eens in de kijker geplaatst worden, want je mankeert van alles en je kan eigenlijk zelf niet verklaren wat er aan de hand is. En als je al zo veel hebt geprobeerd en niemand luistert, dan zakt de moed je in de schoenen, dus ik ben inderdaad wel blij dat ik bij deze arts terecht kan en dat die mij tenminste serieus neemt (in Leuven had ik de indruk dat ze er nog mee lachten dat ik continue maar vertelde dat het na die beet van die daas was begonnen), ik moest maar gewoon mijn medicijnen blijven innemen en wachten tot het over ging. En inderdaad netelroos is een gevolg van..., maar een combinatie van pillen is vlugger gegeven dan een heel onderzoek bij iemand te moeten gaan uitvoeren heb ik de indruk. Maar vrijdag moet ik terug gaan en ga dan nog eens vragen over de ziekte van Lyme, of hij dit wil laten testen. Bedankt voor je reactie, nu heb ik tenminste het gevoel dat ik er niet alleen voor sta, want eigenlijk wordt je niet goed begrepen door je omgeving als je je alsmaar slecht voelt.

siskeh

Re: netelkoorts - help al meer dan een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:50

Ik verklaar je trouwens absoluut niet voor gek als je zegt dat het door een beet van een daas is gekomen..
Er zijn mensen die beweren/denken dan muggen e.d. ook de ziekte van lyme kunnen "overdragen"

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:44

En nu na 6 jaar nog altijd netelkoorts, soms is het even een paar weken weg en dan ineens is het er weer :-( - en nog altijd geen oplossing gevonden wat verlichting geeft - enkel heel veel geld uitgegeven aan alternatieve therapieën !!

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:52

Ik loop er ook al meer dan 4 jaar mee rond, (gelukkig niet zo heftig als bij jou) Ik neem iedere avond cetirizine, als ik dat niet doe lijkt het echt of ik in de brandnetels gelegen heb. Ook bij mij is de oorzaak nooit gevonden. In het begin ook prednison hiervoor ingenomen.

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 17:23

bij mij is het al 3 dagen niet te doen, van kop tot teen vol en vandaag heb ik al 3 allergiepillen in genomen, maar dat helpt niks ! in't begin ook cortisone genomen, maar dat zou niet goed zijn, maar ik dacht er aan om vandaag toch nog eens wat te nemen want het gaat echt niet zo :-( plat liggen in mijn zetel en dat gaat eigenlijk ook niet want waar ik op lig, daar worden de plekken dan warm en broeierig en dat is ook niet goed ! Kleding kan ik ook niet aan verdragen, dus op het ogenblik heb ik een heel los kleedje aan!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:20

ik heb het ook gehad en buiten de anti histaminica om slikte ik vit b12 en de combinatie calcium magnesium zink..
dat gaf echt een stuk verlichting !

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 13:26

misschien iets om te proberen vitaminen, en de combinatie van de rest !!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:34

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar zou dat werkelijk kunnen dat lyme ook wordt doorgegeven door dazen en muggen? Ik ben gediagnosticeerd als lymepatient en ben ook in behandeling (al 6 maand bezig met antibiotica) maar ik heb naar mijn weten nooit een tekenbeet gehad, noch mijn moeder, die ongeveer dezelfde klachten vertoont.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:12

Damned schreef:
Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar zou dat werkelijk kunnen dat lyme ook wordt doorgegeven door dazen en muggen? Ik ben gediagnosticeerd als lymepatient en ben ook in behandeling (al 6 maand bezig met antibiotica) maar ik heb naar mijn weten nooit een tekenbeet gehad, noch mijn moeder, die ongeveer dezelfde klachten vertoont.

Ja. Alle bloed prikkende beestjes.

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:16

Aloe vera van het merk Forever.
Werkt super goed. Kan voor inwendige schoonmaak gebruikt worden, als voor uitwendig gebruik.
Aloevera in hoge concentratie kan ondersteunend werken voor vele zieketen en kwalen.
stuur gerust een pb voor meer informatie!

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:24

Ik heb voor maandag een afspraak gemaakt bij het tropisch instituut in Antwerpen (op aanraden van de verpleger, twee weken geleden ben ik naar de spoed geweest omdat het niet meer te doen was, wel cortisone rechtstreeks in baxter gekregen en andere baxters, en nu aan het afbouwen, morgen laatste dag cortisone) dus ik ben benieuwd wat die gaan zeggen !

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:05

Sterkte Zazu! Ben benieuwd

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 01:06

Ik zit nu ook al meer dan 2 jaar met netelroos. Eerst over het hele lichaam en nu alleen nog armen en handen. Hier is het elke dag aanwezig.

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 09:13

hier is het ook elke dag aanwezig af en toe een periode rust en dan begint het weer maar vooral op mijn hele lichaam :-( - dank U tylando !

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:16

Heb je enig idee waardoor het bij jou getriggerd wordt?

Bij mij door stress, warmte, warm water, douchegel, stof e.d. Ik kreeg van de dokter het advies om niet vaak te douchen, maar dat is met mijn werk niet mogelijk. Ik gebruik nu sanex en dat gaat redelijk, maar heb ik een andere dan voel ik het al branden onder de douche. Ik heb een tijdje hormoonzalf gehad en dat hielp wel tegen de jeuk, maar dat stond me toch wat tegen om dat constant te smeren. Ik smeer nu met uierzalf, Bepanthen en wonderpotje van Oriflame.

Mijn handen zijn soms zo kapot dat ik de boodschappen met werkhandschoenen aan moet doen, omdat ze continu openknappen en alles onder zit. Ruikt bij jou het vocht wat eruit komt ook zo weeïg?

Hopelijk kunnen ze wat voor je doen in Antwerpen.

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 14:37

ik weet niet door wat het getriggerd wordt, maar bij mij zou ook een oorzaak melkproducten zijn, maar zelfs als ik die niet inneem dan krijg ik het nog door, dus er moet ook nog een andere reden zijn. Als ik het heb dan heb ik last van drukplekken, dus dan kan ik geen bh, schoenen enz aan doen, zelfs in de winter! elk kleine oneffenheden die in mijn kleding zitten irriteren en daar krijg ik dan plekken. de laatste weken heb ik het ook onnoemelijk in de binnenkant van mijn handen, die zwellen dan helemaal op en staan gewoon stijf van de dikte en de jeuk. ik heb geen last dat er vocht uit komt, ik krab het soms wel helemaal open maar dan gaat het alleen maar bloeden, er zijn blijkbaar wel verschillende varianten van netelkoorts. Hoe lang heb jij het al Yootha?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:52

Jemig, wat een toestand! Ik kende dit helemaal niet en weet er niets van maar als ik zo je verhaal hoor kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen! Ik hoop echt voor je dat er een oplossing gevonden word!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:08

Helaas mag ik ook aansluiten bij het rijtje. Nu een half jaar last van. Bij mij zijn het insectenbeten, warmte, alcohol die kunnen triggeren. Niet per se, kan wel. Zit preventief aan de hooikoorts tabletten maar daar komt het dwars doorheen. Als ik dan een tablet neem bij het eerste plekje dan wordt het wel onderdrukt. Niet best en geel vervelend. Mijn ogen zwellen ook altijd op.

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 15:50

ik kan er al 6 jaar van mee spreken jammer genoeg, bij mij helpt zelf het innemen van 4 hooikoorts tabletten niets, dus ik heb ook geen enkele mogelijkheid om het ook maar een beetje weg te krijgen, gewoon wachten tot het weer wat over gaat en hopen dat het wat langer weg blijft - ik heb wel homeopathische granulen, die hielpen wel wat maar nu met deze opstoot niks meer, ik neem ze nog altijd in en nu sinds een paar dagen ben ik granulen aan het innemen die zouden werken op de jeuk, als dit na een week niet beter is dan zou het niet helpen, moest het toch helpen dan post ik het hier wel even.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:53

Met homeopatisch is het vaak zo dat het eerst erger wordt voordat het begint te werken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:54

ik heb ook al anderhalf jaar netelroos :(
de laatste paar maanden gaat het wel redelijk, ook hier geen reden kunnen vinden maar ik had vorige week voor het eerst weer slippers aan en dan zijn mijn hele voeten weer opgezet en onder de netelroos... echt heel vervelend en bij mij slaat het idd ook vaak op mijn oogleden :(

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 18:21

hier heb ik ook dezelfde reacties Alja :-(

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 09:36

gisteren naar Tropisch instituut geweest, maar ze dacht dat ze niets voor mij kon betekenen, maar ze heeft wel bloed afgenomen en dat gaan ze onderzoeken - de arts wist me wel te melden dat er een nieuw product op de markt was (dit bestaat al langer maar wordt gebruikt voor mensen met astma), maar dit moet voorgeschreven worden door een Universitair ziekenhuis, dus ben ik terug bij waar ik bijna gestart ben, dienst dermatologie !!! Het zou een heel duur product zijn en enkel voor mensen met chronische urticaria worden voorgeschreven. Ik heb gebeld naar Leuven en daar kan ik terecht in november, dus 3 maanden wachten :-( - alleen als de huisarts zou bellen, dan zou dit vlugger kunnen naargelang de dringendheid - ik ben benieuwd . vandaag weer zo'n onnoemelijke last en dan met deze warmte pffff - hopelijk komt er na 6 jaar toch eens wat goed nieuws.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:39

Ik heb op dit moment super veel stress en had wel een uitbarsting verwacht maar gelukkig nog niks aan de hand...

Jemig 3mnd wachten?? Is het bij jou ook weer afhankelijk hoe het met je gaat?

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:01

dat heb ik nog niet kunnen vast stellen, maar mijn man zegt dat het ook met stress te maken heeft ! de maandag had ik natuurlijk bijna niks, enkel een paar plekjes en gisteren stond ik helemaal vol, vannacht enkel mijn handen maar die zwellen dan helemaal op en staan in brand en dan kan ik ook niet slapen, de dokter gaat bellen en dan zou de afspraak vlugger kunnen, ben benieuwd!