Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:38

Melisjee schreef:
Pil doorslikken vind ik altijd toch.. Tja, eng ofzo, zal wel tussen m'n oren zitten..

Dat zit idd tussen je oren, ik zou het iig zeker proberen.. Niet iedereen kan erover, maar er is niks verkeerds aan.. Mensen denken altijd dat je ongesteld moet worden omdat er 'iets uit moet' (zoals een normale ongesteldheid) Maar bij de pil wordt er niks opgebouwd, dus hoeft er ook niks uit.. Sowieso is door de pil je hele cyclus al nep, dus doorslikken is echt geen probleem :n

Ik slik de pil bijna het hele jaar door.. Geen gedoe en nergens last van ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:41

Melisjee schreef:
Sushilla: Lotgenoot :(:) .

Mniekie: Ik zou me toch DOLGRAAG een week lang op m'n kamer willen opsluiten! Het punt is alleen dat ik deze hele week verder werk van half 10 tot zes (nou ben ik vandaag naar huis gestuurd omdat ik er nogal beroerd uitzag schijnbaar, en bedankt :roll: ), en 's avonds naar m'n paard ga.
Koude douche voor je rug?? Eerder een warme om te ontspannen.. Maar een lange douche is een geweldig idee!

phormicola: Hebben zuivel producten een genezend-effect hiervoor??

Pil doorslikken vind ik altijd toch.. Tja, eng ofzo, zal wel tussen m'n oren zitten..

Andere pil is waarschijnlijk geen optie, ivm een bloedafwijking mocht ik eigenlijk niet eens aan de pil. Maar de arts zei dat het nu wel mocht ofzo. Ben wel aan het overwegen voor een andere anticonceptie (gezien de afwijking) .

Spetter: Mazzelaar!

edit: Ohja, ik heb nu ook Alive tegen menstruatiepijn (althans, huismerk maar wel dezelfde stofjes erin)! Kan dat verder wel samen met ibuprofen?

Doorslikken kan geen kwaad.
Het is zelfs betrouwbaarder.
Doordat als je een pil vergeet dat niet uit maakt en meer een eh stopdag is.
Na 1 strip geslikt te hebben kun je een stopweek nemen wanneer je wilt dus als je in de 2de strip (indien je dus doorslikt) een pil vergee maakt dat niet uit en is hij nog gewoon veilig.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:42

Oooh, ik heb het ook zó erg. Ben er gelukkig net weer uit!

Pil doorslikken werkt bij mij niet, word er dan dwars door heen ongesteld óf het is de volgende maand heviger dan normaal.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:46

Relaxed schreef:
Ik slik de pil bijna het hele jaar door.. Geen gedoe en nergens last van ;)

Ik gerust ook inderdaad. Kan me vaag herinneren wanneer ik voor het laatst een stopweek had. :o

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:47

Njaa, lijkt me pijnlijk, maar dubbel voor mij :s, ik heb ze om de 2 weken ... :(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:48

ik heb een staafje in men arm, ideaal dacht ik in het begin, kan ik de pil niet meer vergeten!
eerste drie maand niet ongesteld geweest, dan een weekje wel, dan weer drie maand niet, nog beter dacht ik
en dan was ik drie weken na elkaar ongesteld, nouja, kan gebeuren, waren meer tussenbloedingen (maar teveel om niks te gebruiken en eigenlijk te weinig voor een tampon, maargoed)
dan een maandje niet, en nu,
nu zit ik in de zesde week van men ongesteldheid, vrij weinig, maar toch
en dat inclusief emo buien, huilbuien, hoofdpijn, etc

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:49

ibuprofen en naproxen (aleve) zou ik niet door elkaar slikken.. Eigenlijk is het zowiezo beter om die middelen niet te slikken tijdens de menstruatie, deze zijn namelijk bloedverdunnend.. Maar ja als iets anders niet werkt dan moet je wel ;) Wie dit toch uitgevonden heeft was zeker een man..
Sterkte iig ;)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:49

Wat leuk om te lezen dat zoveel vrouwen nu gewoon doorslikken :) Toen ik doorslikte (iets van 5 jaar gedaan, met zo min mogelijk stopweken ala 2x per jaar ofzo) en dat aan andere adviseerde, had bijna niemand er oor voor. Nu heb ik sinds een jaar een spiraaltje (Mirena) en ben dik tevreden. Sinds dat ding geen enkele keer meer ongesteld geweest en ook geen buikpijn meer tussendoor (zoals ik bij het doorslikken van de pil weleens had). Dat is het enige advies dat ik je kan geven, want verder heb ik niet zoveel ervaring met ongesteld zijn :D :P

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:50

Gelukkig heb ik nooit last van mijn menstruatie Ö. Hoogstens een beetje rugpijn en wat sneller op de teentjes getrapt, maar voor de rest heb ik er helemaal geen last van :S.

carolina1278

Re: Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:52

Aan je huisarts de prikpil vragen, slecht 4x per jaar een injectie en nooit meer ongesteld, echter heb je soms nog wel zin in chocolade, maar ach verder geen klachten

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:57

TS: ik ken het ook ik zit in ''die'' periode...Altijd fijn :S Ik probeer me er zo goed mogelijk door heen te slaan...En anders een paracetemol of iets in te nemen... En vooral te denken aan de tijd dat ik er weer 3 weken vanaf ben :D

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:57

Hahaha, ik vind dit wel een leuk topic... :+
Jullie hebben eigenlijk nog helemaal niks te klagen!!!

Ik ben gemiddel 18 dagen ongesteld, 8 niet en dan weer opnieuw!
Mijn record is 5 weken wel ongesteld en 19 dagen niet!

Ik heb aan allerlei verschillende pillen gezeten, hielp niet, spiraaltje werkt niet...
prikpil werd me ten zeerste afgeraden. Dus loop nu al 2,5 jaar met een implanon!
Dat is een staafje wat ze onder je huid in je arm implanteren. Jammer genoeg
heeft dat ding ook nooit gewerkt :?
Een jaartje bij de gyneacoloog gelopen, aan allerlei hormonen gezetn van borstkanker remmers
tot groeistoppers aan toe! Kreeg alleen maar allerlei puisten en kwam ontzettend aan van alle
hormonen die ik moest slikken...

De gyneacoloog denkt dat de oorzaak mij uitgedroogde baarmoederwand is ( ja ja als sinds mijn 16e, was trouwens op mijn 9e al ongesteld)
Ik denk dat mijn uitgedroogde baarmoederwand juist komt door al het slijm wat ik maandelijks verlies!

in iedergeval.... ze hebben er bij mij nog niks op gevonden wat het bloeden kan stoppen en de vreetbuiën, stemmingswisselingen of wat dan ook tegen gaat!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:58

Ik heb ook weer mijn feestje, ik zit dan toch niet helemaal lekker in mijn vel!

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:00

Aleve feminax is het enige pilletje wat mij helpt, ik heb minder veel buikpijn en ben dus gezelliger en ik heb ook geen hoofdpijn meer. Alleen wel nog steeds futloos, en een rolletje dextro met wat redbull is daar weer het antwoord op bij mij :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:01

Voor mij hielp het juist om met de pil te stoppen, en een niet-hormonaal spiraaltje te nemen. Wanneer je echt baad bij de hormonen hebt, is het misschien iets om na te denken over een Mirena spiraal. Hierdoor wordt constant hormoon afgegeven, waardoor je minder schommelingen krijgt in je hormoonspiegel. Want die schommelingen is wat zorgt voor die emotionele dagen ed.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:02

Pff. Ik ken het. Ik ben er bijna weer vanaf. Ik heb er zo'n hekel aan. Maar sinds ik de pil slik, is het al énorm verbeterd bij mij. Eerst had ik zo'n ontzettende buikpijn, dat ik de hele dag liep over te geven, en in mijn bed lag. Nu kan ik gewoon naar school. Oké, ik voel me niet top, maar ik spuug iig niet meer aan 1 stuk door. :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:03

Ik mag binnenkort ook weer...
Maar ik ben sinds ehm november 2008 gestopt met de pil. Nou, nu is het zeker weten geen feestje meer :=
Soms wou ik dat ik nog kon doorslikken, maar ik voel mij zelf zoveel beter als met de pil (ten minste de rest van de 21 dgn)..

Maar ik leef met je mee hoor, we gaan de week samen ondervinden :(:)

O.. mijn god...nienkietjuh :oo
18 dagen ongesteld!!!!!!!!!!!!
Beloof plechtig, dat ik nooit meer ga zeuren :n
Jeetje.. arme jij!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:08

nienkietjuh schreef:
Hahaha, ik vind dit wel een leuk topic... :+
Jullie hebben eigenlijk nog helemaal niks te klagen!!!

Ik ben gemiddel 18 dagen ongesteld, 8 niet en dan weer opnieuw!
Mijn record is 5 weken wel ongesteld en 19 dagen niet!

Ik heb aan allerlei verschillende pillen gezeten, hielp niet, spiraaltje werkt niet...
prikpil werd me ten zeerste afgeraden. Dus loop nu al 2,5 jaar met een implanon!
Dat is een staafje wat ze onder je huid in je arm implanteren. Jammer genoeg
heeft dat ding ook nooit gewerkt :?
Een jaartje bij de gyneacoloog gelopen, aan allerlei hormonen gezetn van borstkanker remmers
tot groeistoppers aan toe! Kreeg alleen maar allerlei puisten en kwam ontzettend aan van alle
hormonen die ik moest slikken...

De gyneacoloog denkt dat de oorzaak mij uitgedroogde baarmoederwand is ( ja ja als sinds mijn 16e, was trouwens op mijn 9e al ongesteld)
Ik denk dat mijn uitgedroogde baarmoederwand juist komt door al het slijm wat ik maandelijks verlies!

in iedergeval.... ze hebben er bij mij nog niks op gevonden wat het bloeden kan stoppen en de vreetbuiën, stemmingswisselingen of wat dan ook tegen gaat!

Jemig wat verrot. Kun je dan wel normaal functioneren?

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:10

Ik heb dit ook gehad, zo zwaar ongesteld dat ik niks meer kon, ik kon de pil niet doorslikken omdat ik er zo misselijk van werd dat ik na 5 maanden pil letterlijk bij iedere beweging moest overgeven. Ik bleek heel erg allergisch te zijn voor de hormonen in de pil. Dus maar weer gestopt en iedere maand afzien, want van mijn huisarts mocht ik geen pil meer. Een paar jaar stevig afgezien, maar nu ik meer dan fulltime studeer leverde het echt problemen op. Ik had ondertussen een andere huisarts en ben toch weer gaan informeren. O, zei ze, dan ben je niet allergisch voor de hele pil, maar voor het oestrogeen erin, daar wordt je soms (heel erg) misselijk van. Ze heeft me op een progesteronpil gezet die je standaard altijd doorslikt, een strip heeft 28 pillen. (In 'de standaard pil' zit een combinatie van oestrogeen en progesteron) Als anticonceptiemiddel voorkomt het de bevruchting, niet de eisprong, dus je hebt geen doorbraakbloeding, maar een gewone 'echte' menstruatie. Ik was niet echt blij toen ik dat hoorde, maar ook ten einde raad, dus ik heb het wel geprobeerd. Je bent nog steeds ongesteld, maar het is zo verschrikkelijk weinig dat ik niet eens meer tampons hoeft te gebruiken. Als ik naar de wc ga en afveeg is het een klein beetje rood, dat is alles, een inlegkruisje is meer dan voldoende bescherming. Ik merk niet eens meer dat ik ongesteld ben. Echt, ongelofelijk! :D

Ik gebruik Cerazette, maar er zijn meer progesteronpillen. Je zou eens bij je huisarts kunnen horen of dat niet een optie is. De eerste 3 maanden bloedt je onregelmatig (ook niet veel, maar wel vaak), maar daarna heb je echt nergens meer last van. Ik ken nog iemand die het nu ook gebruikt en bij haar is het precies hetzelfde verhaal.

Sterkte meid!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:11

ik ben ook weltgeteld max 3x per jaar ongesteld (meer nog voor mn eigen gevoel dan dat het moet) van mn ha mocht ik de pil ook gewoon het hele jaar door slikken, gaf geen enkel probleem, maar tja ik weet niet zo 3x per jaar is het nog wel te overzien haha

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:11

kunnen jullie gewoon doorslikken :oo
als ik een maand doorslik heb ik het gegarandeert de volgende maand een week voor de stopweek zitten.
pil slikken of niet...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:13

Misschien een zwaardere pil dan?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:19

Lastig TS :(:) kan je ook niet aan de prikpil ofzo? misschien kan je niet tegen de hormonen?

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:19

Knoffer schreef:
Jemig wat verrot. Kun je dan wel normaal functioneren?

Ik kan nog wel aardig functioneren, met warm weer dan heb ik er meer last van dan 's winters maar ik denk dat
dat wel normaal is. Ik neem alleen wat vaker iets tussendoor omdat ik noggal snel begin te trillen.
Drie keer per dag eten gaat bij mij niet hahaha maar ik neem gewoon elke keer iets kleins...

In een relatie functioneren met dit probleem is toch weer een ander geval... Maar na ruim 7 jaar is mijn
vriend nog steeds bij me :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:25

Pfffffffffffffffff...... auw... mijn pensie en waar zijn mijn M&M's??? :(
Ik ben nu 3 maanden geleden gestopt met de pil en ik ben het tot nu toe netjes op tijd (eerste keer 5 dagen te laat, tweede en derde keer 2 dagen te laat).
Voel me nog steeds brak, maar de overige dagen van de maand voel ik me zo veel beter! Ik ben vrolijk, blij, zie de mooie dingen van de wereld veel beter. Er is een soort van mist opgetrokken.. klinkt raar misschien, maar het leven is veel leuker dan ik jarenlang dacht.
Vooral de Diane35 is depressief-makend!

Aleve Feminax heb ik ook een keer gebruikt; Goed spul! Ik voelde gelijk 3 dagen helemaal niets meer! Maar dan ook echt niets meer en alles drong een paar seconden later tot me door. Best lekker, in zo'n trip zitten... Maar ik pak ze niet snel.. Probeer het eerst met een Advil400, werkt bij mij best goed (en snel).

Nu weer naar mijn M&M's!!