Hoe zware gewichtjes armspieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Hoe zware gewichtjes armspieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:53

Ik wil niet zozeer sterke bovenarmen, maar mijn kipfilets moeten weg :). Heb nu gewichtjes van 2 kilo genomen en zijn wel zwaar genoeg. Er zit ook een overzicht met oefeningen bij, dat is wel fijn. Zag op de site ook dat er sowieso dezelfde soort gewichtjes nog zijn in 3 kilo, maar daarna moet je volgens mij aan die stangen met losse gewichten (of kun je gewoon gewichtjes kopen van meer dan 3 kilo, nog niet gezien namelijk).

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:57

Ja gewichten kan je in bijna alle kg vinden. Enkel die handige kleinere denk ik gaan maar tot 3kg en dan worden het zo de klassieke varianten zoals in de fitness centra.

Ik heb thuis gewichten(ook maar tot 5kg), swiss ball en balance board. Het gewicht op zich doet er niet toe, het zijn de oefeningen(correctheid van uitvoering) en intensiteit die belangrijk zijn

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:01

Maar heb je die van de sportschool zegmaar dan ook wel in zo'n korte staaf? In plaats van zo'n bodybuilder enorm apparaat? :P

Heb mijn gewichtjes trouwens hier besteld: http://www.sportartikelen-shop.nl. Super snel en goed :).

Welke van die site zou ik bijvoorbeeld kunnen nemen als ik nog eens aan 5 kilo kom?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:06

Kiwipitje schreef:
Ik wil niet zozeer sterke bovenarmen, maar mijn kipfilets moeten weg :). Heb nu gewichtjes van 2 kilo genomen en zijn wel zwaar genoeg. Er zit ook een overzicht met oefeningen bij, dat is wel fijn. Zag op de site ook dat er sowieso dezelfde soort gewichtjes nog zijn in 3 kilo, maar daarna moet je volgens mij aan die stangen met losse gewichten (of kun je gewoon gewichtjes kopen van meer dan 3 kilo, nog niet gezien namelijk).

ik train ook om idd mooie strakke en gevormde armen te hebben, kracht interesseert me niet heel veel.. Het valt mij wel op dat ik vaak net zo zwaar of zwaarder train dan de mannen bij mij op de fitness (ik ben heel erg lang, dus heb veel zuurstof in mn spieren) maar het is echt niet zo dat ik een bodybuilder ben ofzo ;)
Laatst bijgewerkt door Romyv op 22-07-10 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:07

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:22

Die tweede die je laat zien vind ik echt heel erg duur! Tel eens uit als je na 2 kilo naar 4, 6, 8 gaat. Ben je een kapitaal kwijt!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:12

Kiwipitje schreef:
Maar heb je die van de sportschool zegmaar dan ook wel in zo'n korte staaf? In plaats van zo'n bodybuilder enorm apparaat? :P

ik heb dit soort in het klein en groot : http://www.anderswel.nl/images/Dumbell%20set.jpg
ze noemen het halsterset, je kunt ze zo zwaar maken als je wil.
ze zijn er handig allen de buis is volgens mij al 1 kilo

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 12:50

Zijn die net zo fijn om vast te houden als die gewichtjes? Hoeveel kost zo'n ding ongeveer?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:55

Het trainen zit niet in het gewicht maar in de herhaling.

Van veel gewicht krijg je opgeblazen armen en van veel herhaling juist een 'lijn' en geen opgeblazen effect.

Die 2 kilo die je hebt is dus prima. Je kan beginnnen met per oefening 2x15 herhalingen te doen of als het makkelijk gaat 3x15.
Dit bereid je dan telkens uit naar bv 3x20 of doorgaan zolang je kan. Maar je moet wel de 2e en 3e keer ook nog kunnen doen op minmaal 15x.

Speciale oefeningen zijn er genoeg. Maar ik trainde dat altijd aan een toestel op de sportschool dus daar kan ik je niet mee helpen. (was zo'n toestel met elastiek dus niet te vergelijken met gewichtjes.)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 12:57

Nee ik heb al dikke armen. Wil ze echt slanker hebben, niet gespierder. Bedankt voor je tips. Aan de slag met de 2 kg dus maar!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:26

Kiwipitje schreef:
Die tweede die je laat zien vind ik echt heel erg duur! Tel eens uit als je na 2 kilo naar 4, 6, 8 gaat. Ben je een kapitaal kwijt!

Ja ik heb ze uit je link gehaald.
Die van mij lijken er op, maar heb ze gekregen van mijn broer, dus weet de kostprijs niet.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:31

Kiwipitje schreef:
Zijn die net zo fijn om vast te houden als die gewichtjes? Hoeveel kost zo'n ding ongeveer?

het is wat je zelf fijn vind ik heb ook die andere wel.
volgens mij zijn ze best duur maar heb je er ook wel een goedkopere versie van