moederschap en paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:51

SuperSvala schreef:
al met al nuttige en leuke verhalen zo, hartelijk dank voor alle reacties

neem mijn zoontje ook wel mee als niet anders kan en een Ds doet wonderen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:14

idd goede voorbeelden enzo voor later, want het komt allemaal neer op een goede planning en afspraken maken met je man/partner...
alleen klaagt de mijne nu al :+

UrbanL

Re: moederschap en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:20

Tja als hij nu al klaagt was het paard altijd al het probleem. mannen zijn wat datbetreft wel vaak jaloers op de passie een vrouw kan hebben voor hun sport. En wij moeten maar ook dit delen met het voetbal....

TIp: Er zijn altijd wel meiden op stal die even willen oppassen voor bv uitstappen of kleine vergoeding. Is altijd handig.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:35

tsja, ik moet toegeven, dat ik wel erg ben... en ik reed geen paard op het moment dat m'n vriend me leerde kennen. Maar liefde voor paarden en wat er rond hangt geraak je nooit meer kwijt en nog een keer stoppen zie ik niet meer zitten (tenzij wanneer ik gepensioneerd ben :D)

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:48

Hier nog een moeder van 2, ook ik zit momenteel in twijfelmodus.
Mijn paard (een haf van 9) staat 24/7 buiten in een ruinengroep, heeft het prima naar zijn zin maar toch voel ik me schuldig dat ik niet meer dan 3 a 4x in de week tijd voor zijn beweging vrij kan maken. Ik heb een bijrijder, deze rijd hem op maandag, woensdag of donderdag.

Ik kan op dinsdagochtend naar stal en in het weekend. Mijn man werkt in het buitenland en is alleen in het weekend thuis. Ik moet zeggen dat het me soms een beetje te veel word. Huishouden, kinderen, sociale contacten en paard. En dan werk ik nog niet eens :o
Mijn zoontje van bijna 1 vind er helemaal niets aan om mee te gaan naar stal, mijn dochter van 5 vind het heerlijk al vanaf baby af aan. Maarja je kan zo moeilijk je zoontje alleen thuis laten en met je dochter gaan :+

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:58

De kleine van mij kan nu elk moment komen. ( ben nu 39 weken zwanger ) Ik heb mijn paard verhuist naar een stalling waarbij ze zowel in de zomer als winter dag en nacht buiten kan lopen met een grote schuilloods en aangrenzende paddock en flink stuk land. Hierdoor blijft ze in beweging. Verder hoef je daar niet naar stal voor binnen/buiten zetten, voeren of uit te mesten. Ik heb nu 2 bijrijdsters genomen om het paard toch wat extra in beweging te houden en de nodige aandacht te geven. Hoe vaak ik in praktijk straks aan rijden toekom is nog maar helemaal raden. Ik hoop dat ik het eerste jaar 1 of 2 keer in de week aan rijden toekom. Ik ben heel benieuwd hoe het zo zal gaan en vind het ook leuk om te lezen hoe andere mensen het doen!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:03

Hoi! Ik lees ook even mee...
Ik heb (nog) geen kindje, maar ik maak mezelf wel regelmatig zorgen over hoe het straks moet als de kleine er is. Ik ben nu 18 weken in verwachting van de eerste. Op het moment heb ik geen vaste baan en werk ik af en toe wat als waarneemster en studeer ik een hobby-studie. Mijn paarden staan nog in brabant op de wei (vanwege een blessure aan mijn kant en mijn afstuderen van een paar weken terug), maar mijn man en ik wonen in Utrecht. Het wordt dus nog een hele klus....de paarden moeten overgehuisd worden en weer opgepakt worden (waarschijnlijk eerst alleen de 14-jarige, de 2-jarige kan nog wel een jaartje op het land blijven staan), dan weet ik dus niet of ik een baan heb of nog hobby-studeer en dan komt in december ons kleintje....De wachttijden voor het kinderdagverblijf zijn hier ook zo'n 1.5jaar, dus een oppas-adresje heb ik voorlopig ook nog niet zo snel en dan heb ik ook nog 2 honden en een kat om voor te zorgen.
Ik weet dus niet hoe ik dit allemaal moet gaan redden en mijn verstand zegt dan ook regelmatig dat ik de paardjes moet gaan verkopen, maar mijn hart zegt uiteraard van niet.
Mijn man steunt me gelukkig wel, toen mijn 3e paard hier in Utrecht op stal stond ging hij elke dag met me mee en hij vindt dat ik een hobby moet blijven houden, al ziet hij liever maar 1 dan 2 paarden. Hopelijk kunnen we ze nog ooit zelf aan huis hebben....
Hopelijk komt er wel snel een oplossing en kan ik fijn meelezen over hoe jullie het allemaal aanpakken :).

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:09

Mijn kids zijn nu 4 en 6, maar in de periode dat ze beide nog erg klein waren heeft het rijden wel op een heel laag pitje gestaan. Ik deed toen ook nog de verzorging van het paard zelf en alle tijd die ik daar aan kwijt was, bestede ik niet aan de kids EN niet aan rijden. Kortom, ik was voor mijn gevoel alleen maar aan het zorgen. Zeker toen ze overdag niet meer sliepen maar ook nog niet naar school gingen.
Mijn oudste kon ik absoluut niet meenemen naar het paard, die was het binnen 10 minuten al zat.

2 jaar geleden heb ik besloten om het paard in pension te zetten vlak bij mij in de buurt (wel met altijd weidegang) en dat was een verademing. Goed, het kost geld, maar met een 30 urige werkweek heb je ook wel wat te verspijkeren. En ik kan nu s'avonds even een uurtje gaan rijden terwijl mijn man de kids naar bed doet en als ik thuis kom kan ik mijn verhaal kwijt, en kunnen we ook nog even samen op de bank zitten.
Nu heb ik altijd maar 3 a 4x per week gereden, dus ik zou nu ook geen 7 dagen per week op mijn paard gaan zitten. Het is moet wel leuk blijven ;)
En het voordeel van de pensionstal is, is dat je ook niet meer in je eentje aan het klooien bent en er dus ook wat aanspraak/te kijken oid is.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:20

Citaat:
Ik moet zeggen dat het me soms een beetje te veel word. Huishouden, kinderen, sociale contacten en paard. En dan werk ik nog niet eens

Oh ja sociaal leven, dat heb ik verder dus niet. Wel familie aangelegenheden, maar dan houd het wel op. Het helpt ook niet dat ik 2 jaar geleden 100 km verder ben gaan wonen, maar heb nu wel eigen paard bij huis. Met mijn full time baan vind ik mijn gezin het belangrijkste (waar de dieren ook onder valllen). Ik denk dat je met kleine kinderen even je ambities moet bijstellen en blij moet zijn met 1 a 2 keer per week rijden. Als je paard verder lekker op de wei staat hoef je je daar niet schuldig over te voelen. Het zou anders zijn als hij/zij verder alleen maar in een stal staat.

En het huishouden loopt bij ons soms ook hopeloos achter, maarja we genieten verder wel. Ik hoef niet in een modelwoning te wonen, bij ons wordt geleefd (hoewel ik een keer in de paar maanden toch wel een beetje gek wordt van de rommel :o ).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:25

OlimpicDiaz schreef:
Hoi! Ik lees ook even mee...
Ik heb (nog) geen kindje, maar ik maak mezelf wel regelmatig zorgen over hoe het straks moet als de kleine er is. Ik ben nu 18 weken in verwachting van de eerste. Op het moment heb ik geen vaste baan en werk ik af en toe wat als waarneemster en studeer ik een hobby-studie. Mijn paarden staan nog in brabant op de wei (vanwege een blessure aan mijn kant en mijn afstuderen van een paar weken terug), maar mijn man en ik wonen in Utrecht. Het wordt dus nog een hele klus....de paarden moeten overgehuisd worden en weer opgepakt worden (waarschijnlijk eerst alleen de 14-jarige, de 2-jarige kan nog wel een jaartje op het land blijven staan), dan weet ik dus niet of ik een baan heb of nog hobby-studeer en dan komt in december ons kleintje....De wachttijden voor het kinderdagverblijf zijn hier ook zo'n 1.5jaar, dus een oppas-adresje heb ik voorlopig ook nog niet zo snel en dan heb ik ook nog 2 honden en een kat om voor te zorgen.
Ik weet dus niet hoe ik dit allemaal moet gaan redden en mijn verstand zegt dan ook regelmatig dat ik de paardjes moet gaan verkopen, maar mijn hart zegt uiteraard van niet.
Mijn man steunt me gelukkig wel, toen mijn 3e paard hier in Utrecht op stal stond ging hij elke dag met me mee en hij vindt dat ik een hobby moet blijven houden, al ziet hij liever maar 1 dan 2 paarden. Hopelijk kunnen we ze nog ooit zelf aan huis hebben....
Hopelijk komt er wel snel een oplossing en kan ik fijn meelezen over hoe jullie het allemaal aanpakken :).

Ik woon in Ijsselstein en heb in de omgeving nog helemaal geen problemen met opvang gehad ga binnenkort ook over en dat was in 2 weken geregeld. Misschien dat je voorlopig het even buiten centrum utrecht(weer niet waar je precies zit) moet zoeken maar bv Gastouder kan een super oplossing zijn dat heb ik namelijk ook.

Tja 2 zal idd wel veel zijn maar misschien met wat hulp op stal is er altijd een weg. Misschien wel een stal kiezen waar je niet veel zelf hoeft te doen dit scheelt gewoon. Ondanks alles heb je ook wel recht op wat ontspanning en tja helaas wel een dure hobby maar moet kunnen.

Stuur maar pm als je meer wil weten.

Kijk als ik het alleen kan met 2 meiden waarom zouden andere het dan niet kunnen?.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:27

Sociaal leven doe ik ook niet aan :+ Het houd echt op bij een incidenteel etentje of 1x per paar maanden een afspraak met vriendinnen.
En het weinige rijden is ook maar tijdelijk. Dus als je blij bent met je paard, en je kan het je veroorloven om het financieel uit te zingen dan zou ik genieten van die ritjes die je kan maken en er verder even niet te druk over doen.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:35

@ Prisca, ja inderdaad jij zit hier in de buurt :)
Wij wonen wel echt midden in de binnenstad van Utrecht...en daar zijn de wachttijden voor het kinderdagverblijf echt hopeloos :(, over gastouders zijn we nog even aan het nadenken, alles is nog nieuw voor ons, dus daar oriënteren we nog even op.
Op het moment staat ons huisje te koop en willen we ook graag net buiten Utrecht gaan wonen, kind- en paardtechnisch toch iets idealer.....
Ik ga je ook nog even PM-en ;)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:22

Ik zou niet weten waar ik een sociaal leven nog ergens zou moeten inpassen. Ik ben lid van een hele actieve vereniging en dat is tevens ook mijn ontspanning (en het betreft een paardensportvereniging en dat is alleen maar handig, zo snijdt het mes aan beide kanten. Ik ontspan en ben heerlijk met mijn paard bezig).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:46

Met een kind vond ik het eigenlijk best prima te doen. Nu heb ik er twee en nu vind ik het momenteel wel ff behoorlijk pittig, net bevallen en zomervakantie voor de oudste, man net in een nieuwe fulltime baan aan de slag. Ik heb mijn baan wel opgezegd om me verder te kunnen richten op mijn gezin en de paarden, dus dat element is weggevallen. Daar staat tegenover dat ik wel 6 paarden heb staan, waarvan 4 rijpaarden, dus da's ook een fulltime bezigheid. Aan sociaal leven doe ik niet. ;)

Ik ben het ritme nog aan het zoeken maar momenteel gaat het hier gemiddeld zo:
1 uur voeding
4 uur voeding
7 uur voeding en opstaan, douchen, ontbijt klaarzetten
half 8 tot half 9 kinderen in bad en aankleden, ondertussen ook nog wat huishouden doen en was insteken etc.
Rond 9 uur iedereen in de auto proppen en naar stal.
Half 10 voeding, daarna hond en paarden voeren, stallen mesten en paarden afwisselend op de wei laten lopen.
Tussen 12 en 2 uur is het clusteren qua voeding, dat is een onhandige periode, dus tussendoor ben ik aan het mesten, stallen opruimen en aanvegen en noem maar op.
2 uur met kinderen en hond iets leuks gaan doen plus lunch.
half 4 terug en zo snel mogelijk zo veel mogelijk paarden rijden.
6 uur voeding. Paarden voeren, stal opruimen en aanvegen of nog een extra paard rijden.
7 uur terug naar huis haasten, oudste in bad en eten en daarna in bed. Zelf douchen. Evt. koken (wisseldienst) en nog iets huishoudelijks.
8 uur vriend komt thuis. Praten, eten op vrije avonden of anders gaan lesgeven.
9 uur in bed en nog even op Bokt.
half 10 voeding en zelf proberen te slapen.

Minpunten:
- te weinig rijden en nu in de hete middag is niet echt ideaal
- te weinig leuke dingen met de kinderen doen, afgezien van het weekend
- ernstig slaaptekort en 's avonds klaarwakker, 's ochtends doodmoe.
- huishouden getuigt van achterstallig onderhoud
- als er ook maar iets tussenkomt (zit nog met ziekenhuiscontroles enzo) is heel het schema om zeep.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:52

Ik heb 3 jonge kinderen maar het is echt wel te combineren maar misschien niet meer iedere dag.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:01

Ik lees hier veel herkenbare dingen :D

Ik heb 2 kleine kids van 3 en 1 jaar, en 1 paard en 1 pony. Ze staan aan huis gelukkig, dat scheelt een hoop. Ik kan zodra de kids slapen de paarden gaan doen.

Ik had tot nu nog een paard erbij, maar die heb ik helaas pas verkocht. Het was me allemaal te veel, 3 paarden, de kids, een huishouden en een fulltime baan...

Nu heb ik nog 1 paardje om te rijden en de pony is van mijn kleine. Daar doen we samen leuke dingen mee, dus kan ik lekker met mijn zoontje de paardjes verzorgen. Erg leuk :)

Het is niet makkelijk, zeker in de winter niet. Nu is het leuk met het mooie weer, maar straks...Maar ja, ook dat hoort erbij.

Sociaal leven heb ik al paardrijdend, ik rij buiten met vriendinnen :D Verder is mijn sociale leven ver te zoeken :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:42

Blabla1980 schreef:
hetbommeke schreef:
het valt wel mee dat OM elkaar heen lopen. standaard eten wij elke dag om 18 uur, dan zitten we allemaal aan tafel, daarna de kids even spelen en wij nog samen koffie drinken en wat dingetjes bespreken mochten die belangrijk zijn.

ik ben van 19.30-21.30 uur dan weg en als ik terugkom zitten we vaak ook nog even samen te kletsen.

op zondag avond eten de kids om 18 u iets lekkers met z'n 2-tjes, pannenkoeken of patat oid. wij zitten er dan wel bij, om 19.30 u brengt 1 van ons ze aar bed en de ander maakt wat lekkers klaar. dan eten wij daarna met z'n 2-en, dat is "onze" avond.

en verder hebben we met mijn moeder de afspraak dat 1x per kwartaal de kinderen van vrijdag tm maandag (meestal in een vakantie) daar slapen. wij gaan dan iets leuks doen en voor de kids is het ook geweldig want die vinden het bij oma logeren een feestje :D

Jullie hebben het goed voor elkaar volgens mij +:)+

:j Klopt, we respecteren beide dat we een hobby hebben, zorgen er ook allebei voor dat we die kunnen uitvoeren, geven elkaar daar de ruimte voor. Zo zijn we allebei wat "gezelliger" in de omgang :o

Verder is bij mij het paard gekomen nadat de kids geboren waren, ze waren toen 3 en 1 jaar. Heb nog nooit 1 moment van spijt gehad. Kan me weer helemaal opladen als ik m'n paard ben geweest, en ben daardoor ook een veel leukere moeder. Kids gaan soms mee naar stal maar het is "mijn" ding, voor ontspanning en ik vind het minder ontspannend als ik ook nog op de kinderen moet letten. Hoop wel dat 1 van de 2 ook iets met paarden wil gaan doen. Lijkt me erg leuk.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:23

Interessant topic! Ik ben volgende maand uitgerekend van ons eerste kindje en ben heel benieuwd hoe dit te combineren valt.
Er zal vast een mouw aan te passen zijn, we moeten gewoon even onze draai vinden denk ik. In mijn omgeving zie ik meerdere mensen die het prima kunnen combineren dus hopelijk gaat het ons ook lukken!

Ik wil 3 dagen gaan werken, mijn paard staat volpension. Mijn paard hoeft ook geen 7 dagen per week gereden te worden, ik kan haar gemakkelijk een poos laten staan en er vervolgens zo weer mee weg rijden.

Mijn vriend is wat het paard betreft altijd erg behulpzaam geweest dus wat dat betreft zal hij het geen probleem vinden als ik savonds weg ga. Daarnaast heeft mijn moeder al aangeboden dat ze het geen probleem vindt om tussendoor even op te passen als ik naar het paard wil.

Ik moet zeggen dat ik er ook weer naar uit kijk om straks weer lekker te kunnen rijden! Heb al meer als een half jaar niet gereden en ik mis het toch wel heel erg moet ik zeggen.

Ik volg dit topic dus nog even, ben benieuwd naar meer ervaringen!

wendy_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:16

Ik heb nu een zoontje van 3 maanden. Heb ook een eigen pony. Had haar in eerste instantie verkocht. Maar door omstandigheden bij de nieuwe eigenaar zou ze weer bij mij terug komen. Lucky me! Want had echt al heel veel spijt dat ik haar weg gedaan had. Maargoed ik was natuurlijk wel zwanger en we gingen ook net samenwonen dus dat zou financieel ook moeilijk gaan worden. Nu had ik het geluk dat een kennis van mij een vriendin had die zelf een veulen en een shetje had. Haar dochter was inmiddels al te groot voor de shet en het veulen kon natuurlijk nog niet bereden worden. Ze hadden er alwel is een pony bijgekocht maar dit was tot op heden geen succes geweest. Nu heb ik Unique naar hun toe gebracht en rijdt haar dochter er heerlijk op. Dit gaat allemaal heel erg goed! Unique is gewoon nog mijn pony en krijgt lekker volop de aandacht die ze verdient. Ik heb 2 weken geleden voor het eerst weer gereden! Vond het echt heerlijk. Heb afgesproken dat ik voorlopig 1 keer in de week ga rijden. Mijn conditie is toch nog heel slecht dus ik vind het prima zo :)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:24

mijn zoontje van 4 vermaakt zich prima op en rond de stal als ik met mijn merrie rijd of longeer. Alleen kun je de donder op zeggen dat als ik net halverwege training ben dat meneer moet plassen haha en aangezien hij vind dat ie zijn broek niet alleen kan open maken moet ik mijn merrie ff loslaten om hem te helpen.. Haha!! Elke x voor ik begin vraag ik hem : moet je plassen??? En dan zegt ie neee hoor!!! Haha, ik weet inmiddels wel beter!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:34

Ik heb drie stiefkinderen hier wonen en 's avonds na het eten is het mijn beurt, dan past pa op en ga ik de paarden doen en rijden. In de weekenden en vakanties delen we de dagen, hij 's ochtends oppassen e ik de paarden doen en ik 's middags en hij wat voor zichzelf doen en dat wisselen we zo wat af. Het is een organisatie, maar tot nu toe werkt het en ik heb alles bij elkaar 6 paarden, waarvan 1 pony voor de kids. Ik neem ze ook wel mee en dan poetsen zij de shet wat en kan ik bijvoorbeeld even rijden of met de omheining bezig ofzo. Ze zijn 5,6 en 9 jaar.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:40

OD; Ik geloof dat jij het gewoon niet handig doet op 't moment. En wat studeer je? Hobby?? Kun je niet iets van werken en leren gaan doen ofzo?
Of is het niet verstandig gewoon nu te solliciteren naar bv een partime baan. Iedereen kan achter de receptie de telefoon aan nemen..

Jullie zullen schrikken, heb een dochtertje van 2,5 maand en heb 6 paardebeesten.. 2 shetlanders weliswaar, maar goed. De shetlanders staan het grootste gedeelte afwisselend bij mijn ouders en mijn oom. Mijn oom heeft 2 kleine stukjes waar ze dan ook even kunnen vreten. Water krijgen ze dus van hun. Die twee staan 24/7 het hele jaar buiten.
Dan heb ik hier op stal Riri, daar rij ik op. Zelanta, daar rijd Aniek op, wedstrijden en les. Marian, daar rijd Nicole op recreatief. Delanto is nu 2 en staat in de wei en 's winters hier thuis.
Thuis heb ik een stukje weiland en een bak.
De 'verzorgers' (inmiddels meer vriendinnen) zorgen hélemaal zelf voor alles voor hun 'eigen' paard. Boxen schoonmaken, naar les, naar wedstrijd enz.. Daar heb ik helemaal geen drukte van, maar ik vind het wel super gezellig op stal en ik vind het leuk om mee te gaan naar wedstrijden of een keer les kijken (hier thuis in de bak)
Én ik? Even gejat uit een ander topic..

Citaat:
Mijn moeder (Die wilde graag oppassen, ze was anders ook al gastouder voor andere kinderen, vind ze leuk) zei al tegen me. Als ik maandag naar les ga, dan haal ik d'r gewoon na de les op of Robert als die eerder thuis is. Dinsdags word dan mijn andere dingen doe dag (weekend rijd ik dan én maandag les, dus dagje vrij), dus dan kan ze wel thuis zijn. Woensdag ben ik ook vrij, dan mocht ik d'r 's ochtends of 's middags wel brengen en anders kijken of Robert vroeg thuis is. En vrijdags moet ik wel werken, maar dan is Robert vrij, dus dan kan ik 's avonds altijd wel even rijden of in ieder geval met de paarden bezig. Nou, als ik 2x door de week rij en in 't weekend, normaal deed ik ook niet meer..

Robert is mijn vriend dus. Ik heb helaas nog maar 3 dagen werk na de vakantie.. dinsdag en woensdag heb ik niks.. En omdat ik ze aan huis heb, als kindje dan slaapt dan kan ik zo even de boxen doen, babyfoon mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:59

Leuk topic! Ik ben sinds 4 maanden moeder van een dochtertje, en ik heb samen met mijn man 1 paard die in volpension staat. Doordat mijn man en ik allebei rijden en het paard in volpension staat is het goed te doen. Nu Marinde nog klein is gaat ze meestal mee naar stal, maar ik kan me voorstellen dat ze zodra ze groter wordt en gaat lopen beter thuis kan blijven, ze wil dan vast niet meer in de wagen mee.

Mijn man en ik werken allebei, mijn man heeft een kantoorbaan die hij flexibel in kan delen, hij werkt zijn 40 upw tussen 7.00 en 19.00, kan ook thuiswerken e.d. Ik werk in de zorg, onregelmatige diensten 24 upw. We gaan met zijn allen naar stal op de dagen dat ik vrij ben of ochtenddienst heb. Als ik in de avond moet werken gaat mijn man, dan neemt hij een buurmeisje mee die ons paard rijdt, mijn man past dan op de kleine die ook mee naar stal gaat.

Wat we eraan hebben moeten geven is wedstrijd rijden, dat gaat nu even niet (man en ik hadden allebei een startkaart met dit paard) dus nu rijden we vooral recreatief. In het weekend gaan we naar buiten met de hele bups, met de bakfiets (mijn man fietst met de kleine) of als de hond ook mee gaat dan gaat Marinde in de baby bjorn (buikdrager) mee, 1 van ons wandelt met baby een hond terwijl de ander een rondje met het paard rijdt.

Ik denk alleen wel dat, wanneer er een tweede zou komen het wat lastiger wordt. Denk dat we het dan in eerste instantie zo moeten gaan plannen dat we om en om gaan, en op vrije dagen met het hele gezin erop uit gaan. We hebben ooit serieus ovverwogen om er een 2e paard bij te kopen, maar daar zien we voorlopig van af. Qua tijd en kosten gaat dat niet lukken.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:14

Toen mijn zoontje baby was ging het wel makkelijker.
Je parkeerde babywagen gewoon in de hoek van de bak of onder letter X tijdens het rijden
Als ik dan volte reed kon ik even spieken
Ook reden we in die tijd met paard en wagen en namen kinderwagen op sleeptouw maar toen kinderwagen tijd voorbij was werd het lastiger en combineerde ik het met oppas uren verlengen en iets korter werken en tegenwoordig neem ik DS mee en zit hij in de auto of oop strobaal te gamen tot ik klaar ben of ik ga 's avonds nog even terug. Maar lastig blijft het wel

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:12

Het scheelt ook heel wat als de grootouders af en toe oppassen. Dat is helaas bij mij maar zelden het geval omdat zowel mijn ouders als mijn schoonouders te ver weg wonen. Maar dat betekent wel dat ze ze af en toe voor meerdere dagen komen halen en dan geniet ik op die dagen natuurlijk weer dubbel en dwars van al de vrije tijd en van mijn paardje. 8-)