Vaginisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:29

Broccoli schreef:
SteffiiY schreef:
Joolien bedoelt ook niet dat het PERSEE kan liggen aan der vriend, maar er is een mogelijkheid omdat TS verteld dat ze bij anderen geen pijn heeft.

En ik leg dus uit dat vaginisme niks te maken heeft met iemand wel of niet leuk vinden.

Maar kan wel invloed erop uitoefenen, dat bedoelde ik eigenlijk meer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:31

berdien85 schreef:
Nee geen pilletjes.. Iets om er in te doen zeg maar.. Maar hoe en wat ben ik vergeten. Het was iets doorzichtigs.
Jaja aan mij heb je wat he?! :P

Je hebt (weet er geen goed woord voor) hulpstukken die je steeds breder kan maken, om zo zelf zegmaar te oefenen en tegelijkertijd te ontspannen :) Bedoel je die misschien?

berdien85

Re: Vaginisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:32

Dat denk ik ja, dat het zoiets was!
Ik kan dat programma zo ook niet 1,2,3 vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:35

Ja ik bedoel, ik heb een vriend gehad nou dan wilde ik maar al te graag sex. Het is iets wat tussen je oren zit.
Het lijkt mij dat als je iemand echt leuk vind dat je dat maar al te graag sex wilt, het lijkt me geen goed teken als je dat niet wilt... Snappie?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:36

Maar aan de andere kant, als jij 1x je vingers verbrand hebt aan een kaars, kijk je de 2e keer wel uit. dat is wat de dokter tegen mijn zijn.
Oftewel 1x seks gehad waarbij je misschien pijn had of een branderig gevoel en het standaard dat je er vanuit gaat dat je pijn krijgt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:37

Joolien schreef:
Het lijkt mij dat als je iemand echt leuk vind dat je dat maar al te graag sex wilt, het lijkt me geen goed teken als je dat niet wilt... Snappie?

Vaginisme is niet zozeer niet willen, meer niet kunnen..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:41

Joolien schreef:
Ja ik bedoel, ik heb een vriend gehad nou dan wilde ik maar al te graag sex. Het is iets wat tussen je oren zit.

Het gaat niet om wel of niet willen. De relatie/partner kan er zeker invloed op hebben, maar dan alsnog kan je lichaam 'nee' zeggen terwijl je best wilt. Angst (onbewust) voor pijn is veel vaker een oorzaak, bij TS lijkt het daar ook om te gaan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:42

Joolien schreef:
Het lijkt mij dat als je iemand echt leuk vind dat je dat maar al te graag sex wilt,

Dat is dus niet automatisch zo. Dat neem jij aan omdat dat bij jou zo werkt, maar dat geldt niet voor iedereen.
In tegendeel. Ik denk dat vaginisme zich juist eerder kan ontwikkelen als je iemand wel erg leuk vindt. Je hebt dan namelijk seks om die ander een plezier te doen, niet omdat je het zelf zo leuk vindt. Dan kan je eerder in zo'n neerwaarts spriraal terecht komen.
Als je iemand niet leuk vindt en je hebt geen zin dan heb je gewoon geen seks en is er niks aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:42

Joolien schreef:

Heb je al eens seks gehad met een jongen die je openscheurt? :D

Nee, ik weet zeker dat ik mijn vriend leuk vond. Sterker nog, ik vind hem 1000x leuker dan voorgaand vriendje. Voorgaand vriendje was absoluut mijn type niet, kon ik niks aantrekkelijks aan vinden. Nu snap ik ook niet waarom ik ooit verkering met hem hem gekregen...

Ik heb ook gehoord van dat programma, mijn moeder vertelde erover. Dat meisje kreeg een soort kegeltjes mee om de boel langzaam om te rekken toch? De link bekijk ik nog wel eens :)

Een seksuologe is misschien ook wel een idee...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:43

berdien85 schreef:
Nee geen pilletjes.. Iets om er in te doen zeg maar.. Maar hoe en wat ben ik vergeten. Het was iets doorzichtigs.

Pelotten?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:44

TS, check ook even of je geen candida hebt ofzo. Dat kan ook een branderige pijn geven (kan voelen als uitscheuren) waardoor je er tegenop gaat zien en de boel aan gaat spannen.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 18-07-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:45

Bij mijn word het 1x in de 3 maanden flink opgerekt, het is ook veels te krap enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:45

nee ok, ik snap t :)

Moest een beetje lachen om je smiley na je eerste zin :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:47

Ik heb het de laatste tijd ook steeds vaker.. Nadat mijn vriend een keer "dubbelklapte" ben ik bang geworden dat dat nog eens gebeurt waardoor ik dus ga aanspannen en alles pijn doet. Ik ontwijk seks de laatste tijd steeds meer en stel voor om andere te doen op dat gebied omdat ik gewoon geen zin heb in de pijn ;( Terwijl ik juist harstikke gek ben op seks! Het is wel redelijk bekend dat ik seksverslaafd ben :o Dus ik lees dus even mee, want ik wil heel graag van mijn angst af!
Laatst bijgewerkt door Cubone op 18-07-10 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:48

Haha Joolien, als je er geen 'ervaring' mee hebt is het lastig voor te stellen, dat geloof ik ook wel... Maar het hoeft daar dus niks mee te maken te hebben :)

Candida heb ik al eens gehad, en toen ook geprobeerd seks te hebben, dat was een totaal ander gevoel... Dus ik geloof niet dat ik candida heb.

Trouwens, dat weet ik wel zeker, want bij het 'onderzoek' van de dokter is ook nog eens een uitstrijkje gemaakt dus alles was in orde :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:50

Broccoli schreef:
berdien85 schreef:

Pelotten?

't antwoord staat hierboven al ergens.. ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:53

Het is ook zo moeilijk uit te leggen aan andere wat voor pijn je precies voelt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:55

Kayleigh_ schreef:
Candida heb ik al eens gehad, en toen ook geprobeerd seks te hebben, dat was een totaal ander gevoel...

Wat is het verschil qua gevoel?
(Als je het wil vertellen hoor...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:58

LindyH schreef:
Wat is het verschil qua gevoel?
(Als je het wil vertellen hoor...)

We zijn toch al openhartig bezig toch... :D

Maar het verschil qua gevoel:
Toen ik Candida had (n.a.v. antibiotica, hoe origineel ;) ) was het helemaal niet mogelijk om iéts naar binnen te stoppen. Een vinger kon al niet. Ik had sterk het gevoel dat ik een wit spinnenweb binnenin had, maar dan 100x zo dik dan een werkelijk spinnenweb :D Ook werd ik toen totaal niet vochtig.
Wat nu enkel het probleem is, is een gespannen spier. Vochtig word ik wel, uitscheuren gebeurt niet, alleen de spier die heel de ingang afsluit...

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:04

in mijn geval (ik heb ook al eens candida gehad ooit)
bij candida heb je echt een branderig gevoel waar je in het slechtste geval van tegen het plafond gaat.
als het gewoon niet wilt lukken wegens te gespannen, dan schuurt het een beetje, maar voelt het vooral te krap waardoor de zin (in mijn geval toch) al snel helemaal verdwenen is.

mijn probleem is voornamelijk dat hij blijft zeuren als hij wilt en dan kwaad wordt als hij me met een paar (flauwe) trucjes niet kan overhalen om toch zin te krijgen. dan krijg ik reacties als ' je doet ook geen moeit he!', maar als ik totaal met wat anders bezig ben, krijg ik niet plots zin omdat hij komt bedelen om seks en denkt met een kus in de nek me wel ff zin te doen krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:05

Goede omschrijving kunshiri :j Dat is een beetje beter uitgelegd...

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:22

Hallo,
Voor de mensen die last van vaginisme hebben, ik heb de oplossing:
Collega van mij, seksuologe in Maastricht heeft een methode waarbij je vaginisme erg snel kan verhelpen en bij 90 % van de mensen gaan de klachten geheel in remissie. Kijk voor info naar het volgende filmpje: http://www.azm.nl/hetazm/GoedemiddagLimburg/12januari

Deze methode doen ze niet alleen in Maastricht, ook in Leiden werken seksuologen die dit uitvoeren. Als ik met dit probleem zou zitten, zou ik meteen voor deze behandeling gaan, het werkt echt. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is. Succes ermee, en als er vragen zijn, kun je me pb'en ik weet er ook het een en ander vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:34

Bedankt voor je link :) Ik heb het filmpje bekeken, maar kun je dit thuis ook doen? Een spiegel is makkelijk aan te komen, vingers heeft ook iedereen (als het goed is) maar hoe bouw je alles langzaam op? Zijn er attributen die je kunt bestellen?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:40

Kayleigh_ schreef:
Bedankt voor je link :) Ik heb het filmpje bekeken, maar kun je dit thuis ook doen? Een spiegel is makkelijk aan te komen, vingers heeft ook iedereen (als het goed is) maar hoe bouw je alles langzaam op? Zijn er attributen die je kunt bestellen?

Deze: http://www.pelvitec.com/pelvitec/index.php?menuid=358

Daarmee kun je oefenen. Het helpt je.
Het wordt bijv. ook gebruikt bij mensen die een operatie aan de vagina hebben gehad en het gebied weer toegankelijk moeten maken.