AUB tips om de nachten door te komen KIESPIJN

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: AUB tips om de nachten door te komen KIESPIJN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:32

idd even bellen en anders ibus innemen
3 x per dag 1 van 400 mg. zo ben ik een tijdje doorgekomen met tandpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:34

Met een paar borrels op kom je de nacht wel door. :D

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:38

chocobroodje schreef:
s_spikker schreef:
ik heb vannacht verschrikkelijke kiespijn gehad.overdag is het uit te houden.
de hele nacht spoelen met water en zakjes van oralB en tandenpoetsen

1 panadol 1000
4 paracetamol 500
5 inbuprofet
1 ppc tablet

En nog was de pijn bijna niet uit te houden..Tegen 5 uur werd het iets dragelijker en ben ik in slaap gevallen.
Nu zit HELAAS mijn tandarts op vrijdag niet en kan pas maandag terecht.
Heb al eens eerder zo'n probleem gehad en kreeg voor nood ibuprrofenbruis
wat wel redelijk hielp!

Mijn verstandkies zit een gat en is ontstoken en ook mijn tandvlees aan die hele kant.
Mijn tandvlees en lippen zijn helemaal dik na een nacht spoelen.

Ik heb de huisarts gebeld voor een ABkuur en ibo-bruis maar kreeg het niet! moet daarvoor maar naar de noodtandarts 25 km verderop !! heb geen vervoer en kan het helaas niet betalen

Wie o wie heeft tips om het weekend en vooral de nachten door te komen..dan is het op de ene of andere manier het ergst!
HELP!!

Bel een andere tandarts! Ik zou zo echt geen weekend ingaan :n Al die pillen door elkaar zijn ook niet goed, bel je huisarts en vraag voor paracetamol met codeïne

Idd naar een andere tandarts gaan, zoveel tabletten mag je in 1 nacht helemaal niet nemen! En jij bedoeld waarschijnlijk paracetamol met coffeine? Codeine in hoestprikkeldempend lijkt me niet nodig in dit geval ;)
Succes ermee!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:40

Gewoon naar de noodtandarts gaan hoor, niet langer doorlopen! dat doe je jezelf toch niet aan? Ik had het ook in het weekend van Sinterklaas, zaterdag op zondag, hield het ook niet meer, wat iedereen zegt, dat je moet betalen, dat klopt, ik moest ook 142 euro betalen! Maar heb alles teruggekregen van de verzekering hoor! Sterkte!!!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:55

s_spikker schreef:
ik heb vannacht verschrikkelijke kiespijn gehad.overdag is het uit te houden.
de hele nacht spoelen met water en zakjes van oralB en tandenpoetsen

1 panadol 1000
4 paracetamol 500
5 inbuprofet
1 ppc tablet

En nog was de pijn bijna niet uit te houden..Tegen 5 uur werd het iets dragelijker en ben ik in slaap gevallen.
Nu zit HELAAS mijn tandarts op vrijdag niet en kan pas maandag terecht.
Heb al eens eerder zo'n probleem gehad en kreeg voor nood ibuprrofenbruis
wat wel redelijk hielp!

Mijn verstandkies zit een gat en is ontstoken en ook mijn tandvlees aan die hele kant.
Mijn tandvlees en lippen zijn helemaal dik na een nacht spoelen.

Ik heb de huisarts gebeld voor een ABkuur en ibo-bruis maar kreeg het niet! moet daarvoor maar naar de noodtandarts 25 km verderop !! heb geen vervoer en kan het helaas niet betalen

Wie o wie heeft tips om het weekend en vooral de nachten door te komen..dan is het op de ene of andere manier het ergst!
HELP!!

Bel een andere tandarts! Ik zou zo echt geen weekend ingaan :n Al die pillen door elkaar zijn ook niet goed, bel je huisarts en vraag voor paracetamol met codeïne
[/quote]

Idd naar een andere tandarts gaan, zoveel tabletten mag je in 1 nacht helemaal niet nemen! En jij bedoeld waarschijnlijk paracetamol met coffeine? Codeine in hoestprikkeldempend lijkt me niet nodig in dit geval ;)
Succes ermee![/quote]
Nee ik bedoel echt codeïne, ik ken het verschijnsel dat het bij luchtweg infecties wordt gegeven maar ook voor kiespijn werkt het top!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:40

Ok nou nog nooit eerder van gehoord...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:44

semenamy schreef:
Ok nou nog nooit eerder van gehoord...

Mijn huisarts schreef dit altijd voor als ik weer eens een kaakonsteking ofzo had. Voordeel ervan is dat het snel werkt en dat je (mits de HA dat aangeeft) 8 per 24 uur mag/kan innemen. Je kunt er dus redelijk mee doseren.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:45

Normaliter zou je brufen bruisgranulaat 600 voorgeschreven kunnen krijgen maar dan zul je een recept moeten hebben.

Wat een goed alternatief is is Nurofen bruisgranulaat 400.
Iets minder sterk maar wel erg effectief tegen kiespijn.

Maar bovenal zou ik je toch aanraden om even de dienstdoende tandarts te bellen. Het klopt dat je dan wel daar direct moet betalen maar doorlopen met kiespijn is ook niet alles.

Sterkte ermee.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:50

bel de dokterstelefoon en vraag of zij via een arts ab uitschrijven. ibuprofen bruiszakjes halen werken sneller niet alles door elkaar desnoods 2 zakjes in een keer. net zo lang bellen tot je mag komen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:24

Als je per se pijnstillers wilt gebruiken doe dat dan op een goede manier, alles lukraak door elkaar slikken heeft geen zin, dan bouw je geen goede spiegel in je bloed op. Begin eens met 4x op een dag 2 paracetamol, zo nodig neem je elke keer als je paracetamol slikt er 1 ibuprofen bij. Als je maagklachten/last van brandend maagzuur hebt zou ik de ibuprofen vooral links laten liggen.
En zoals al eerder gezegd, ga gewoon naar de dienstdoende tandarts.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:25

Ik ben wel benieuwd hoe het nu met TS is.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:00

ja ik ook.. ze heeft al tijdje niet meer gereageerd.

Hoop dat ze een tandarts heeft weten te vinden.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 19:38

bedankt voor alle reacties.
ik kon niet naar een noodtandarts omdat je dat idd zelf moet betalen voor af.en zit nogal erg krap.
daarom wil ik het waar mogelijk uitrekken tot maandag.

ik heb de huisarts gebeld en kreeg een maagtablet en inbuprofen 600 ipv de bruis.
daarnaast heb ik bij de apotheek nog daro hoofdpijnpoeder gehaald wat vaak ook goed werkt bij mij.
wel waren ze hier niet heel gelukkig mee omdat dit slecht was voor de nieren allemaal bij elkaarin combi met mijn medicijnen die ik dagelijks neem.

ze raadde mij nog wel aan om dan eens kruidnagel olie te halen en dat te proberen volgens 2 mense daar werkte dat goed.

Nu heb ik gister 2 x een ibu 600 op en ben toen op bed gaan liggen. voelde wel iets zeuren maar het was uit te houden. heb ook goed geslapen tot half 8 en daarna nog verder tot 12 uur :$

Ik hoop dat het vannacht weer zo gaat. heb er vandaag nog maar 1 hoeven te gebruiken.
En telkens als ik dan weer geen last heb denk ik zou ik wel gaan om hem eruit te laten halen := want ben als de dood.
toch zeker voor verstandskiezen omdat dat vorige keer elendig lang bleef bloeden..bah !!

paracetamol codeine doet niet veel bij mij word er op de duur alleen suf van. maar werd dat van mij andere combinatie ook.
bij mijn andere kies toen had ik tramadol gebruikt dat werkt op zich best goed. maar voel me daar verder niet echt lekker van..vooral benouwd.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:21

Mijn vriend heeft nu ook heel erg last van zijn kies en die kan geen pillen slikken en we hebben geen bruis meer, ook wij kunnen niet naar een tandarts omdat dit zelf betaald moet worden en wij hebben het geld ook niet hiervoor.. hij heeft echt heel veel pijn en ligt nu op bed maar dat houd hij vast niet lang vol.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:26

brrrrr kiespijn het meest pijnlijke wat ik ooit heb gevoelt ;( ..ik kan je helaas niet helpen ..touwtje erom aan de deur vastmaken en deur dichtslaan...

Sterkte nog dit weekend !!!

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:50

Heb ook zoiets voorgehad. Gat in tand en zenuw ontstoken.
Eerste tandarts zei: die moet eruit, geen andere mogelijkheid.
Tweede tandarts heeft de zenuw weggehaald, een verschrikkelijke operatie van 2 uur, 7 keer moeten herverdoven en uiteindelijk al wenend flauwgevallen.
Ben nog 3x moeten teruggaan omdat er nog een stukje zenuw inzat.
De dag erna had hij een gaasje eringestoken en dat was gaan ontsteken. Voelde alsof ze elektrische schokken gaven, door die pijn ook flauwgevallen uiteindelijk, en direct naar te tandarts.
Nu heb ik regelmatig nog kleine steekjes, maar nog leefbaar.

Wat ik deed toen ik zo'n pijn had, was Dafalgan codeine in kleine stukjes afbreken en dan in dat gaatje duwen.
En 2 tabletten oplossen in een beetje water en dan gorgelen.

Hoop dat het bij jou meer meevalt! Succes!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:54

Hoi ,ik heb ook ooit s een heel weekend met een enorm e pijn in mijn bakkes gezeten,bleek achteraf een enorme ontsteking onder mijn tandwortel te zijn ,maar toen kreeg ik op maandag de tip[ook wel fijn na het weekend] om naar het academisch ziekenhuis te gaan volgende keer want daar is altijd wel een kaakchirurg of tandarts aanwezig...

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:03

kies trekken is niet duur....rond 18 euro........zenuwbehandeling is erg aan de prijs....maar is ook een lange behandeling.
als het een verstandskies is die ontstoken is wordt die meestal getrokken en wordt er geen zenuwbehandeling gedaan..

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:07

Als je op bed gaat liggen een extra kussen nemen.
Als je helemaal plat gaat liggen kan je er ook meer last van krijgen.
Met een extra kussen ligt je hoofd hoger en komt er minder druk op.
Bij mij werkte het wel maar heb geen idee of het voor anderen ook werkt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:37

mijn verstandkiezen eruit laten trekken was een verademing gelijk van de pijn af en was echt heel snel gebeurd. en ach dsat bloeden gaat vanzelf over. nou weet ik natuurlijk dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat.maar bij mij wel het is mogelijk en dat waren er twee tegelijk.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:36

afram schreef:
kies trekken is niet duur....rond 18 euro........zenuwbehandeling is erg aan de prijs....maar is ook een lange behandeling.
als het een verstandskies is die ontstoken is wordt die meestal getrokken en wordt er geen zenuwbehandeling gedaan..

Als het een normale extractie is 20,50
verstandskies is echter meestal een gecompliceerde extractie zoals ze het rekenen en dat is (uit mn hoofd) 40,50
En dan komt er 19,47 weekendtoeslag bij als je in het weekend gaat.

Hoe is het nu met de TS?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:45

_Sas_ schreef:
afram schreef:

Als het een normale extractie is 20,50
verstandskies is echter meestal een gecompliceerde extractie zoals ze het rekenen en dat is (uit mn hoofd) 40,50
En dan komt er 19,47 weekendtoeslag bij als je in het weekend gaat.

Hoe is het nu met de TS?

Niet duur?? Nou bij mij was het €249,- incl verdovingen en foto's en dat was nog niet eens in het weekend, bij een kies een wortelkanaal behandeling is net zo duur.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:46

Bij een extractie mag er geen verdoving gerekend worden. Foto komt er idd wel bij :j

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:47

Ben ook tandarts assistente, en vind het belachelijk dat er blijkbaar artsen zijn
die je ( als het waar is) vooraf al laten betalen. Dit mag niet en hierover kun je melding maken.

Tarieven voor tandartsen zijn universeel en liggen al vast.

Contant betalen is uit voorzorg. Als de dienstdoende arts niet rechtstreeks declareert bij jou vz. Maatschappij dan doen veel artsen dit om te voorkomen dat men de rekening achteraf niet betaalt.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:50

De Nota kun je overigens gewoon opsturen naar de vz