maar in andere gevallen...?
mijn man is 1,94 en zou met 69.6 kg nog een goed gewicht hebben
nee, echt niet hoor, dan valt hij om
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik ben slank, maar niet te dun - ik ben wel vrij breed in de schouders en in de heupen (gewoon door mijn lichaamsbouw/botten), maar mijn middel is slank. In elk geval ben ik alles behalve dik (maatje 36) - ik heb wel redelijk wat spiermassa. Ik heb eigenlijk gewoon een gezond gewicht denk ik zo.
Volgens mij klopt die meter best goed. Kattenbak schreef:Daphne__ schreef:Ik moet ook heeeeel veel afvallen als ik bmi ding moet gelofen![]()
Ben 1,74 en als ik invul dat ik 50 kilo weeg vinden ze dat gezond gewicht![]()
Nou er blijft niks van me over als ik 50 kilo zou wegen!
Ik weet niet welke BMI-berekening jij gebruikt, maar als je 174 cm en 50 kg weegt dan heb je echt geen gezond gewicht meer, vertrouw mij maar.
Want ik weeg nu 54, en draag maat 34. 
Maar mijn vriend zou echt niet laag in de BMI schaal moeten gaan zitten, dan blijft er niets meer van hem over! Dus je moet gewoon ook heel erg goed kijken naar je bouw en goed luisteren/kijken naar je lichaam!Nell_ schreef:Het heeft denk trouwens ook niks te maken met je vetpercentage?
Want ik heb de mijne laatst laten berekenen op de sportschool, en daarbij zit ik in het hokje: 'perfect'.
Vetpercentage moet tussen de 24 & 28 zijn, dat is ideaal. Mijne is 24.3
Ze hebben er wel aparte apparatuur voor, maar dat is een weegschaal, en dan moet je een ding voor je houden met gestrekte armen. 

Ik vind 54 kilo licht voor iemand van 1.74 en kan het dus niet anders dan eens zijn met je BMI. 
Enya schreef:Volgens mij klopt dat ding idd niet echt
Als ik 2 kilo af zou vallen zou ik ondergewicht hebben volgens dat ding .. En zo dun ben ik nou ook weer niet![]()
Ben 1.74 en weeg 54.

x_Marr schreef:Ik heb overigens zelf een BMI van 22, ben 1.71 en heb op het moment een gewicht van 65.
Heb wel op mijn bovenbenen en bips een paar vetjes maar als het goed is kunnen die er gewoon af door weer wat meer te sporten. Ook voor mn conditie is dat wat beter
Enya: waarom niet?