wat werkt nu écht tegen muggenbulten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:18

afhakken? ( ik krab rustig verder en word er ook knetter van)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:18

IJs! Als ik echt last heb pak zo'n koelelement voor in een koelbox. Heerlijk!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:19

Vind After Bite goed werken bij zowel muggen-als dazenbulten

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:24

calyppie_ schreef:
vroeger had je altijd van die kleine ''apparaatjes'' die kleine stroomstootjes geven. dit werkte echt heel goed en deed echt geen pijn. je kon er iets van 10.000 keer mee klikken. je had er hooguit 2 nodig voor 1 muggenbult. helaas kan je ze nergens meer kopen. kruidvat had ze eerst wel..

maarja muggenbultej blijven vervelend, maar ik vind een mug die snacht om je heen zoemt tocg veel vervelder hoor! :S

Enig idee hoe die dingen heten? Misschien staan ze op internet nog wel te koop namelijk. Heb gegooglet maar dan krijg je alleen van die uv lampen die de beestjes verbranden (stinkt!) en dat is om te voorkomen. Wil eigenlijk wel zo´n ding hebben namelijk! (handig in het bos!)

Om te voorkomen heb ik een hele tijd terug een ideaal spulletje in Zweden gekocht. Is een olie op natuurbasis, je kan er gewoon eten in bakken, of je kan jezelf er mee insmeren en helpt perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:33

Mocca schreef:
Mocht je binnenkort naar Thailand vliegen, dan heb ik de oplossing. Daar heb je mini flesjes met 'wonderolie'. Hele kleine flesjes met een soort gele/oranje vloeistof, ruikt heel sterk (wel lekker, maar stérk), als je dit op een muggenbult smeert heb je er nooit meer last van, jeuk gelijk weg en de bult ook sneller. Olie kan voor van alles gebruikt worden trouwens, ook tegen verkoudheid etc.

Maarja. :+ Komt uit Thailand. Heeft een onleesbaar etiket (tenzij je Thais kunt lezen), en is ook alleen maar in bepaalde delen van de stad te verkrijgen. Wij hebben gelijk een enorme voorraad flesjes meegenomen, zodat we even vooruit kunnen.

Verder smeer ik normaal gesproken met azaron, en tja, er af blijven.

[MW] Goede ervaring Wonderolie wbt (wimper)haargroei!

bedoel je niet dat spul :P

Verder heb je bij de outdoorzaak en gewoon bij de kruitvat van die vacuum pompjes, waarmee je ze uit kan zuigen :j Werkt ook primaa! 't enige nadeel is dat je er ook bloed omhoog mee zuigt en dus van die bloedpuntjes krijgt die in een ongunstig geval daar gerust een maand of 3/4 blijven zitten (maar dat is alleen op specifieke plekken zo)... Maar wel echt de moeite waard om te proberen :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:42

IrisP92 schreef:
calyppie_ schreef:
vroeger had je altijd van die kleine ''apparaatjes'' die kleine stroomstootjes geven. dit werkte echt heel goed en deed echt geen pijn. je kon er iets van 10.000 keer mee klikken. je had er hooguit 2 nodig voor 1 muggenbult. helaas kan je ze nergens meer kopen. kruidvat had ze eerst wel..

Enig idee hoe die dingen heten? Misschien staan ze op internet nog wel te koop namelijk. !

Dat is de pain gone pen, kosten nieuw €50,-
http://www.bodywinkel.nl/bdw/gezondheid/pain_gone/
ik heb er nog een liggen, nauwelijks gebruikt, mag je wel overnemen voor €25,- incl verzenden

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:43

Voor mij werkt Azaron, in een tube, heel goed. De stick werkt voor geen meter.

De azaron erop smeren en de jeuk is meteen weg. En het spul is lang houdbaar ook, de laatste keer dat ik een tube heb gekocht is jaren terug, die is nog niet half leeg en werkt nog steeds prima (van de week uitgetest).

Ik ga niet naar de paarden zonder een tubetje in mijn tas. En dat weten mijn stalgenoten ook.

BlackEyed

Re: wat werkt nu écht tegen muggenbulten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:09

Euhm, ligt het aan mij of worden die muggenbulten steeds groter en ook vreemd genoeg steeds harder?
Normaal gesproken had ik een bultje en dat trok dan binnen een dag weg, nu wordt het een bult en helemaal hard.

Meer mensen last van?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:14

Niet meer, bij mij kwam dat nadat ik een keertje gruwelijk lek ben gestoken (meer dan 200 muggenbeten in een keer, leve "natuurcampings"). Is ook geleidelijk weer minder geworden, tot een "normale" plek.

Meestal is het een allergische reactie op een muggenbeet, dat kunnen echt hele dikke, harde, rode, irriterende plakkaten worden.

Goed insmeren met Deet is het enige wat je daartegen kan helpen, en een beetje geluk dat er iemand in je buurt "lekkerder" is dan jij.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:16

Gewoon simpel, parfum erop, je ruikt lekker en alle jeuk is verdwenen ;-)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 04:23

Ter voorkoming helpt Deet heel goed (wel met minimaal 19% Deet, bv Autanspray).

Als je al gestoken bent helpt After Bite heel erg goed, daar is ook een extra sterke versie van die ook goed helpt bij dazenprikken. Als je het meteen gebruikt als je gestoken bent, krijg je soms niet eens een zwelling. Ik kan het weten want heb een paar lelijke steken gehad in m´n vakantie.

Er zit ammonia in, dat neutraliseert het muggengif.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:22

ikdoemaarwat schreef:
pilletjes loratidine
verkrijgbaar bij apotheek ook wel claritine genoemd
is voor hooikoorst en andere allergische reactie's maar helpt dus de reactie van de huid wegnemen

Klopt idd :D
Ik had vorig jaar ook last van allergische reacties op beten (waarschijnlijk van dazen) en kreeg bij de apotheek ook tabletjes tegen de allergische reactie. Hielp erg goed.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:43

ik vind after bite redelijk goed werken.
ook heb ik van de apotheek een zalfje dat heel er verkoeld (is ook voor zonnebrand) dat helpt ook. alleen moet je dat wel regelmatig herhalen.

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:44

tandpasta :+

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:47

Ik zelf wordt nooit gestoken alleen vriend lief. Hij doet er altijd natuurazijn op en zegt dat dan direct de jeuk verdwijnt.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:56

Menino schreef:
Mocca schreef:
Mocht je binnenkort naar Thailand vliegen, dan heb ik de oplossing. Daar heb je mini flesjes met 'wonderolie'. Hele kleine flesjes met een soort gele/oranje vloeistof, ruikt heel sterk (wel lekker, maar stérk), als je dit op een muggenbult smeert heb je er nooit meer last van, jeuk gelijk weg en de bult ook sneller. Olie kan voor van alles gebruikt worden trouwens, ook tegen verkoudheid etc.

Maarja. :+ Komt uit Thailand. Heeft een onleesbaar etiket (tenzij je Thais kunt lezen), en is ook alleen maar in bepaalde delen van de stad te verkrijgen. Wij hebben gelijk een enorme voorraad flesjes meegenomen, zodat we even vooruit kunnen.

Verder smeer ik normaal gesproken met azaron, en tja, er af blijven.

[MW] Goede ervaring Wonderolie wbt (wimper)haargroei!

bedoel je niet dat spul :P

Nee haha, die olie heb ik ook in huis maar is heel anders.

Dit thaise spul heet ook niet echt wonderolie hoor, het heeft een onleesbare thaise naam, maar aangezien wij het voor alles gebruiken en het altijd werkt noemen wij het wonderolie. :+

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:07

Zorgen voor Deet met 30 of 40 % Deet erin.
Ken je iemand die naar Griekenland gaat, daar hebben ze stekkers met plaatjes erin (dus ook navullingen nodig)
werken bij ons ook super, geen mug meer in de buurt. Merk Bayvap.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:46

Wat bij mij altijd helpt is Benadryl.. Mijn vader neemt het altijd mee uit Amerika, ik weet niet of het hier ook te koop is. Misschien wel iets vergelijkbaars.. Ik reageer heel heftig (allergisch) op bepaalde muggen en dit is echt het enige dat voor mij helpt, verkoelt, jeuk weg, bult sneller weg. Kan niet meer zonder.. :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:53

Traumeel gel! Voor mij het perfecte middel tegen die verschrikkelijke jeuk. Het helpt bij mij zelfs goed bij dazenbeten, waar ik eerst altijd grote schijven van kreeg.
Ik smeer ook wel eens Cardiflor, die werkt bijna net zo goed, maar die blijft langer vettig. Prrik-weg ook geprobeerd, maar was de minste van de allemaal.
O ja, en Calendula-emulsie kun je ook proberen, dat stilt de jeuk ook.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:56

gewoon schijfjes citroen erover smere meerdere malen per dag, werkt bij mij erg goed.
Had een paar jaar terug 59 bulten :wow: alleen op m'n onderbenen en voeten, heb er toen citroenschijven op gedaan en de jeuk en bulten namen snel af.

En tandpasta blijkt ook erg goed te helpen(menthol)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:00

hyawatta schreef:
.

lol, als je dan op stal bent en je hebt geen tandpasta voorhanden, pak je dan de pot mokzalf :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:01

Uierzalf...wat goed is voor t peerd is ook goed voor mij :+

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:02

Enige wat bij mij werkt, is openkrabben of wrijven, maar daar komen lelijke wondjes van... Ik klop af, heb er nog maar een paar gehad..
Ter voorkoming heb ik ook muggenmelk (?) met deet.. :) Werkt erg goed :j

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:30

Evelyne79 schreef:
hyawatta schreef:
.

lol, als je dan op stal bent en je hebt geen tandpasta voorhanden, pak je dan de pot mokzalf :D

Ik gebruik nooit tandpasta maar de citroenschijven ;)

Maar van horen zeggen moet tandpasta wel werken, maar mokzal is te proberen, misschien is het wel een goed middel tegen de jeuk :+

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:51

De hier al eerder genoemde tabletjes werken goed, maar wat ook heel erg fijn werkt is lidocaine menthol gel (even om vragen bij de apotheek, maar wij verkopen het in elk geval zo zonder recept). De menthol erin verkoelt en de lidocaine werkt plaatstelijk verdovend op de huid. Prima spul en je kan weer slapen 's nachts.