Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cupcake_x schreef:hetbommeke schreef:Pubertijd of niet, je zal er maar mee zitten. ts onderkent tenminste dat er wat is en verwoord het hier. Menig puber legt de schuld bij zijn "stomme ouders die niet willen luisteren".
Ben zelf 36, inmiddels wat levenservaring opgedaan en volwassen zoals dat zo mooi mag heten maar ik begrijp ts wel. Herken het ook, imo heeft het weinig met leeftijd te maken maar puur met hoe je in het leven staat en wat je erbij voelt.
ik ben voorbij mijn pubertijd zeggen mijn psychologen..
het gaat echt niet over mijn ouders, ik geef hen geen enkele schuld, ik ben het tenslotte.
gerust hetbommeke schreef:CC ik doelde ook niet op jou, helemaal niet, je doet het juist goed om het zo op te schrijven en er een topic over te starten. doelde meer op een opmerking eerder, dat het allemaal aan de pubertijd zou liggen en dat het wel zou overgaan als die eenmaal voorbij is.
Zelf was ik in mijn pubertijd een super gelukkig kind, het is een van mijn mooiste periodes van mijn leven geweest. Pas daarna kwamen andere gevoelens naar boven die ervoor zorgden dat ik een stuk ongelukkiger werd met mezelf. heb ook diverse therapien gevolgd, bij eerste lijns psychologen, psychiater, regressietherapeut en nog wel meer. Uiteindelijk baat gehad bij haptotherapeut. Wat niet wil zeggen dat dat voor jou wel goed zal werken, dat is gewoon heel verschillend per persoon.
En wat hier boven wordt gezegd, schrijf het op, neem iedere dag de tijd om even stil te staan bij je gevoelens etc. Begin klein, 5 min per dag bv, maak een soort dagboek ervan. Zo ben ik ook begonnen en inmiddels is het een gewoonte om voor het naar bed gaan even alles op te schrijven wat ik kwijt wil over de dag. Zo zet ik alles waar ik over pieker op papier en neem het niet mee in mijn slaap. Soms duurt het maar 2 minuten, soms wel een half uur en blijf ik schrijven.
Verder mocht je meer willen weten,gerust
Laraax schreef:Maar de ongelukkige momenten duren gelukkig niet voor eeuwig...