Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonjaja schreef:Ik heb in 2008 mijn baarmoeder laten verwijderen met 1 eierstok. Vanaf mijn 14e tot mijn 41e een grote berg ellende en pijn gehad. Onregelmatige menstruaties ( alle pillen en medicijnen uitgeprobeerd zonder resultaat ) heel veel bloedverlies en pijn tijdens menstruaties en sex. Geregeld baarmoeder-, eierstok- en eileider ontstekingen gehad. Zelfs tijdens mijn 1e zwangerschap. Jaren heb ik geroepen haal dat ding eruit, ondanks dat ik hormonaal heel instabiel was. De artsen wilden er niet aan! Uiteindelijk was de boel dusdanig slecht ( lees bloedcysten ter grote van een mandarijn )dat men de baarmoeder en de rotte eierstok zou verwijderen. Dat is in mei 2008 gebeurd. Toen ik na de operatie nog steeds veel klachten hield bleek dat de eierstok waar ik zelden problemen mee had opeens in razend tempo ook bloedcysten aan het produceren was. Met spoed moest deze er alsnog uit. Nu ben ik 2 jaar verder en denk geregeld dat als ik alles had geweten wat me te wachten stond ik het niet zomaar had laten doen. Nu heb ik dus heel veel hoofdpijn klachten en ik ben letterlijk in de overgang gedonderd. Opvliegers zo'n 15 tot 25 per dag is normaal nu. Allerlei oplossingen gezocht tegen die opvliegers maar zelfs de zwaarste hormoonbehandelingen werken niet. Veel last van mijn gewrichten, noem maar op. Denk er niet te licht over want als je lichamelijke problemen hebt die voortkomen uit hormonale schommelingen kan het lichaam heel anders reageren na deze ingreep. Ook als de eierstokken behouden blijven. De aanwezigheid van de baarmoeder heeft duidelijk ook een functie in de hormoonhuishouding. Helaas ben ik hier zelf te laat achter gekomen.
Storm schreef:http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 72867dc375
Lees de topics eens door die mensen hebben geschreven, heel veel mensen hebben geen last meer van migraine en zijn niet, of heel weinig ongesteld.
Het is een simpele oplossing en je hoeft niet onder het mes.
Zeeuwtje68 schreef:Blue_Eyes schreef:Bij mijn schoonzusje is dit een paar jaar geleden gedaan. Zij is er erg van opgeknapt. Was ook met een week of wat weer aardig op de been.
Had ze ook erge krampen en last van migraine?
Zeeuwtje68 schreef:Ik heb net mijn ma aan de telefoon gehad.![]()
Nu blijkt dat ze vroeger ook veel last van hoofdpijnen en erge buikkrampen heeft gehad tijdens haar menstruatie.
En ze heeft het jaren geleden dus ook laten doen, hoorde ik net pas.
Ze is er 100% op vooruit gegaan dus een positieve reactie van haar.
Ze zegt dat ik het moet doen, aangezien ik toch geen kinderen wil.
En ook die wens nooit gehad heb.
Het stelde volgens haar niet zoveel voor, ze kreeg een paar prikken om de vagina wat uit te rekken of zoiets.
En ze trokken de baarmoeder er dus zo uit.
Pijn deed het wel maar niet noemenswaardig volgens mijn ma dan.
Ze zegt ook, ik had het jaren eerder moeten laten doen.
Dus ik heb het zelfde probleem als mijn ma had vroeger.
Ze is nu in de 70 btw. Maar ze wist het nog goed al die ellende voor haar behandeling.
En hoe het erna zoveel beter was.
gaapje schreef:Hier ook al jaren last van van alles .
Heb een vleesboom in me baarmoeder zitten , ongesteld zijn is een ramp .
Heb 3 kids en man is geholpen , ben nu 36 jaar .
Ik heb er al 100 keer om gevraagd, maar ook al ga ik op me knieen ......eruit halen doen ze echt niet .
Zit continu aan de hormoonpillen om alles te proberen te regelen .
Zeeuwtje68 schreef:Storm schreef:http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 72867dc375
Lees de topics eens door die mensen hebben geschreven, heel veel mensen hebben geen last meer van migraine en zijn niet, of heel weinig ongesteld.
Het is een simpele oplossing en je hoeft niet onder het mes.
Ik heb er wat topics van gelezen, maar meer negatieve ervaringen helaas dan positieve.
Dus denk ik dat het niks voor mij is.
Veel kregen en haaruitval en meer hoofdpijnen van, zoals ik het gelzen heb dan.
Nu las ik weer iets over de prikpil, ga me even daarin verdiepen.
!
.
.
.