Klamme/glij voeten in open schoenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

Re: Klamme/glij voeten in open schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:53

Ik heb liever zelf ook sokken in ballerina's.
Anders krijg ik ook echte glijpootjes :+
Met sokken heb ik dat ook echt niet :)
Draag 's zomers ook nog wel 's sneakers (met sokken gewoon) en dan blijft alles droog zegmaar.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:01

Dat soort sokjes zijn inderdaad ook geen oplossing, ken ik ook wel. Wat ik tot nu toe heb geprobeerd, zijn ze altijd deels zichtbaar van buitenaf. Heb je leuek schoenen en heb je zo half daarboven nog een pantykousje uitsteken (eind van de dag met zweetkringen) :o

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:04

Oh, bij mij waren ze niet zichtbaar!
Maar ze zakten wel af :=
Zat ik de hele dag mn sokjes op te hijsen, was ook niets!
Nu loop ik toch meestal op teenslippers, kan geen leuke zomerschoenen vinden :(

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:09

je hebt speciale sokjes voor in ballerina's, zijn dan dus niet zichtbaar...

ik heb ook hetzelfde probleem en zonder sokje loop ik dus heel mijn voeten kapot incl blaren.....

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:41

Wassen met jodium heb ik nog niet eerder gehoord. Krijg inderdaad sneller uitslag op mn voeten. Ook heb ik heel snel last van blaren door de warmte die dan ook weer sneller open gaan dus dat ga ik wel proberen.
Wat ik wel doe is in koud water met mn voeten en daarna gehwol gel oid erop doen. Dat is wel lekker nadat je een hele dag met van die zweetpatattertjes hebt gelopen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:42

Ik heb inderdaad ook heeeeel erg snel blaren!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:17

Een vriendin van me trouwens had ballarina's aan met gewone sokken erin. Die waren dan afgestemd op haar andere kleren. Dus een spijkerbroek met iets blauws erboven, dan waren het blauwe sokken (ja, gewone sokken!) Had ze iets roods aan, had ze ook rode sokken in de ballarina's.
Dat kun je ook nog doen ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:18

Bienotje schreef:
Dat heb ik inderdaad dus ook (heb goede teenslippers van Teva dus geen 1 euro plastic modelletje ofzo, die laat ik bij voorbaat liggen) ;)

Maar zal het bij birkenstocks bijvoorbeeld anders kunnen zijn?

ik draag meestal hoge hakken maar met dit soort weer laat ik dat, ik loop echt dag en nacht op mijn birkies en heb er geen last van!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:20

Ik gebruik talkpoeder, werkt perfect!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 15:24

Was toch al van plan toch eens birkies ofzo te kopen, dus dat zou mooi zijn :)

Lolacabana, voor 10 minuutjes en daarna niet echt meer. Werkt wel goed tegen blaren zeggen ze, maar daar heb ik sowieso weinig last van ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:25

Ik doe morgen ook m'n Birkies aan naar kantoor. Neem ik wel nette schoenen mee voor als er klanten komen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:27

Lolacabana schreef:
Ik gebruik talkpoeder, werkt perfect!

en dat is ook mijn oplossing!!! Werkt echt super!!!!!! Gewoon zwitsal talkpoeder voor babybilletjes in je schoenen ,voeten erin en je voeten blijven de heule dag droog en fris en fruitig!!!!!!!!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:29

Ik heb ook Birkies, en daar heb er geen last van. In pumps heb ik een badstof zooltje, erg fris en geen last meer van zweet. Kan je in iedere schoenenzaak kopen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:29

Maar dan worden wel je pumps strakker. En dat moet ik nou net niet hebben.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:49

Ffortuna schreef:
Yvonnedv: TS geeft aan normaliter geen last te hebben van zweetvoeten, dus een dergelijke behandeling lijkt me dan wat heftig.

Ik heb nog eens een stukje van die site zitten lezen maar gebruik van jodium is in deze niet de oplossing.
Citaat:
Jodium stopt de zweetproductie niet. Jodium doodt alleen de bacteriën die de vervelende geur veroorzaken.

Het gaat mij en ik geloof TS ook om de zweetproductie en niet om de geur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:05

Kiwipitje schreef:
Wat zou ik graag Birkenstocks aan doen naar mijn werk, maar helaas... hier zijn geen slippers toegestaan :n

Ik lees net dat je het toch doet, en zoals jij doe ik het ook (bij ons is het ook niet toegestaan namelijk... maar ja, wat ik onder mijn bureau aan heb ziet toch niemand): slippers voor 'gewoon' en als er iemand is, nette schoenen aan.

Yvonnedv: ik zeg toch ook niet dat het om de geur gaat? Mij lijkt het ook om de zweetproductie te gaan. Ik zei enkel dat ik vind dat je een heftig product aanbeveelt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:48

ik heb dit ook, ik kan zelfs niet de hele dag op crocs lopen, omdat dat echt een zeiknatte en oncomfortabele bende wordt :')

Ik ga dit topic eens volgen :)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:02

niemand die het met bircks heeft? :oo
heb zowat elke dag op mijn bircks gelopen, maar de lucht is niet om vrolijk van te worden :=
Kan normaal moeilijk mijn warmte kwijt, maar mijn voeten hebben daar geen moeite mee geloof ik :(

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:23

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:18

Vandaag had ik pas last van glijvoeten toen ik in de stromende regen liep met mijn open schoentjes. Ik glibberde er gewoon de hele tijd naast... :=

Ik ken het probleem dus. Mijn voeten worden ook altijd heel vies van slippers, zodra het een beetje gaat zweten dan gaan die bandjes afgeven, heel goor... :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:19

Ffortuna schreef:
Kiwipitje schreef:
Wat zou ik graag Birkenstocks aan doen naar mijn werk, maar helaas... hier zijn geen slippers toegestaan :n

Ik lees net dat je het toch doet, en zoals jij doe ik het ook (bij ons is het ook niet toegestaan namelijk... maar ja, wat ik onder mijn bureau aan heb ziet toch niemand): slippers voor 'gewoon' en als er iemand is, nette schoenen aan.

Yvonnedv: ik zeg toch ook niet dat het om de geur gaat? Mij lijkt het ook om de zweetproductie te gaan. Ik zei enkel dat ik vind dat je een heftig product aanbeveelt ;)
Ik was wel van plan op de slippers ook nog naar het kopieerapparaat te lopen :')