Het leed dat vrouw-zijn heet....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:38

Gooya schreef:
Hallo,

Er is sinds ruim een jaar een "nieuwe" pil op de markt, die speciaal is ontwikkeld voor vrouwen die last hebben van PMS, zware menstruaties, humeurwisselingen, moeheid etc. De pil heet Yaz 24+4.
Ik gebruik de pil nu een jaar, en ik kan hem aan iedereen aanraden die bovenstaande klachten heeft.

Ik slik deze pil ook. Enige voordeel is dat ik gewoon compleet niet meer ongesteld wordt (al vanaf december niet meer), maar voor de rest heb ik alle klachten nog, en ben aangekomen ipv afgevallen.. :\

pieteritus

Re: Het leed dat vrouw-zijn heet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:05

Oei, kilo's erbij kan ik ook niet gebruiken, liever een paar eraf dan erbij!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:08

ik heb heel erg lang van mijn pa niet aan de pil gemogen.
was ook nog minderjarig en slapen bij vriendje(nu inmiddels ex) was uit den boze.

bij mij was het dus ook echt heel erg pijnlijk om ongesteld te worden.
misselijk,hoofdpijn,krampen van heb ik jouw daar en daar bovenop de eerste dag altijd koorts.

maargoed,je word 18 en mag je eigen keuzes maken.
mijn eerste keuze was dan ook per onmiddelijk aan de pil.
dat heeft enorm goed geholpen.

menstruatie is nu gewoon zoooo regelmatig dat ik precies weet welke dag ik ongesteld word na het stoppen met de pil.
geen pijnen op een enkele minimale kramp na.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:09

pieteritus schreef:
Probleem is eigenlijk dat ik ein-de-lijk eens van die hormoontroep af wil zijn, vandaar dat ik zo lang mogelijk zonder pil etc. wil doen.
Het gaat nu echter steeds slechter, dus ik móet nu iets doen.

kan ik begrijpen, maar mij is verteld dat als ik de pil door zou slikken, ik de gystegroei zou remmen of zelfs stoppen.
daarbij is het voordeel dat je nauwelijks nog ongesteld word.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:42

Ga iig asjeblieft niet aan een koper spiraaltje beginnen. Geloof me, dat was de grootste hel van m'n leven :')

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 13:57

Ik weet dat het doorslikken van de pil het groeien van cystes tegenhoudt, echter heb ik vanaf mijn 15e de pil geslikt en ben enkel gestopt om zwanger te worden.
Dat is dus minstens 15 jaar aan onderdrukking door hormonen en dat ben ik toch echt zat.
Het iedere dag slikken van de pil staat me écht tegen en tegen zwangerschappen hoef ik het niet te doen: manlief heeft knipknip laten doen.
Daarbijgenomen dat ik van de pil strontsjacherijnig wordt, lijkt het me geen fijne tijd worden voor mijn omgeving.
Koperspiraaltje is sowieso geen optie volgens gyn, moet hormoonhoudend zijn.