stoppen met de prikpil: wanneer weer 'vruchtbaar'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauratje_88

Re: stoppen met de prikpil: wanneer weer 'vruchtbaar'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:07

Ik had 2 maand na de prikpil al terug mijn menstruatie. Dus bij iedereen verschillend.
Mijn dokter heeft mij verteld dat de prikpil wel een hele zware kuur is om het maar zo te zeggen en dat het daarom soms enorm lang kan duren voor dat je terug vruchtbaar wordt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:11

Over het algemeen heb je 14 dagen voor je menstruatie je eisprong. Maar dat weet je dus pas achteraf. Je kunt ovulatietestjes gebruiken (goed & goedkoop via www.sensitest.com) om die eisprong op te sporen, maar als het een jaar kan duren voor de prikpil is uitgewerkt, blijf je wellicht een poos testen.

Volgens mij kan de gynaecoloog je speciale pillen voorschrijven om je cyclus weer normaal te krijgen? Ik zou daar zeker naar informeren als je een kinderwens hebt maar zó lang niet ongesteld bent geworden.. Het kan ook zijn dat je cyclus even op gang geholpen moet worden of dat er wat anders aan de hand is tenslotte!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 07:08

bedankt voor de reacties tot zover,ik vrees dat ik nog even zal moeten wachten,want een ovulatietest heeft geen nut nu

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:23

je kan jezelf natuurlijk wel 3 maanden lang elke dag temperaturen.....
en je slijmvlies in de gaten houden, dan kom je ook al een heel eind met zelf onderzoek :j

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:26