ik durf het water (zee meren etc etc) niet in, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: ik durf het water (zee meren etc etc) niet in, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:35

Hihi ik heb het ook,ik vind natuurwater en en vies.

Alleen de zee wil ik nog wel in, omdat dat stromend water is.

Maar liever zwem ik in een zwembad, wil graag de bodem zien.

Ik ben overigens wel bang dan weer van die putjes in de zwembaden :')

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:29

Daks schreef:
gewoon over ja angst voor vissen heenzetten.
Heb je een vissekom of aquarium, doe daar dan eens je hand in en zie dat als je je hand in het water doet de vissen ervan af gaan.

Dat is ook met de vissen op het meer zo

Ja, rationeel is dat helemaal zo. Maar zo werkt het dus in de praktijk helemaal niet.

pipenik schreef:
Ik ben als de dood voor alle soorten vissen en nog banger dat er een groot verdwaald soort rondzwemt.

Ja, dat!

Ik denk ook dat ik vroeger misschien teveel Jaws heb gekeken. -O- (Of eigenlijk dat ik te jong was en het teveel indruk heeft gemaakt.)

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:38

Ik heb het ook.
Zolang ik mn voeten nog kan zien gaat alles goed maar zodra ik niet meer naar
beneden kan kijken wordt ik echt gek!

In het buitenland heb ik een paar keer in meren gezwommen maar sinds dat er
een hele vieze slang naast me zwom, heb ik nooit meer in zo'n meer gezwommen!

Gisteren heb ik nog op een recreatieplas gelegen maar ik ben niet verder het water
in gegaan dan dat ik nog kon lopen.

Gelukkig hebben we zo'n groot en fijn Intex zwembad in de achtertuin! _/-\o_

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:40

@ beezel dat weet ik ook wel maar zo heeft mijn nichtje ook haar angst voerwonnnen.
die kwam voordat we de polder indoken eerst altijd even haar hand in het aquarium houden en toen zag ze dat ze weggingen voor haar hand en durfde toen wel in het water te gaan

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:44

TS, jouw OP had net zo goed de mijne kunnen zijn :D al ga ik nog altijd niet helemaal 200% gerust tot in het diepste (donkerste) deel van een zwembad :o .. Ik weet echt hoe jij je voelt, en het is echt str*ntvervelend! Ik heb zelf ook geen idee hoe het bij mij komt, al vermoed ik dat Jaws er wel voor iets tussen zit. Laatst gingen we vissen kopen voor in onze vijver en ik kreeg zelfs kippenvel van nog maar tussen de vissen te staan.

Hoe je er vanaf geraakt, geen idee, maar je bent dus zeker niet de enige persoon met dit probleem :(:)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:08

Ach, de vissen zijn banger dan voor jou, en het wier vreet u ook niet op ;)

En als je het water ingaat, gewoon veel bewegen en spetteren enz.. Dan zwemmen ze wel weg ;)

Ben wel 1 keer erg geschrokken op vakantie toen ik t water inliep en er een vliegende vis langskwam.. Naja hij stuiterde langs mij heen :')

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:13

Vervelend.
Ik zwem zelf ook niet graag in de zee, ben bang voor kwallen enz.. :o
gewoon de plaatselijke plas hier durf ik wel in, maar verderop hebben we ook een plas daar ging ik eerder altijd heen, maar dat is ook zo vies, wier tot bovenaan toe en dat voel je dan de hele tijd als je zwemt... brr.
tot ik paar dagen nadat ik daar geweest was, las dat er een meisje gebeten was door een snoek, zie je mij daar echt niet weer :evaw: :=

ik houd het toch maar bij de plaatselijke plas hier, geen wier, geen vissen... tja het is dan stilstaand water maargoed, je kan niet alles hebben ;)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:59

koop een heel goedkoop luchtbed spring erop in de zee ( dan komt er een gaatje in) en heb je geen bed meer..
nou zwemmen die ja dan wel :')

zo ben ik eroverheen gekomen ookal ga ik nogsteeds met zwemschoenen aan en dank ik idd ook dat de donkeren strepen in het zwembad haaien zijn :')

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:01

alleen al de gedachte aan natte glibberige kroelplantjes om mijn tenen en benen doet me al huiveren en verlangen naar een zwembad.. brrrr

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:09

Ik hou mezelf altijd voor dat de vissen banger voor mij zijn dan ik voor hen. Dus gewoon niet stil gaan staan en veel spetteren, dan komen ze ook niet in de buurt.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 00:44

haha inderdaag dat doe ik ook vaak!
mijn vreindin woont op een woonboot in spaarndam, dat is een soort kanaal/meer
en ik ga altijd op de surfplank, en dan heeel veel met mijn benen spetteren en zorgen dat zij in de buurt is om de vissen weg te jagen xD

daar durf ik meestal wel in.
maar heel raar dus ik soms niet en dan een paar uur later weer wel, zooo raar!

waterschoenen zijn jammergenoeg niet altijd een oplossing...
kan moeilijk met een swemsuit zwemmen, dan word ik neit bruin :=

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 00:52

Ik heb het ook. De zee ga ik niet verder in dan mijn middel. Of er moet iemand bij zijn bij wie ik op de rug kan :')

Bij meren vind ik het prima, maar als ik zie dat ik als enige zo'n endje weg ben, dan krijg ik het spaans benauwd. Dus wederom moet er iemand in de buurt zijn waarbij ik op de rug kan :')
Ook als de grond vies aanvoelt, 'durf' mijn voeten er niet neer te zetten :=

De 'angst' voor de zee komt uit mijn verleden. Vroeger heeft mijn broer mij altijd bang gemaakt voor haaien en kwallen.
Ik weet dat ze niet zo snel erg dichtbij komen, en in de Noordzee geen grote haaien (of haaien die wel een hapje van je lusten) zwemmen. Maar alsnog..

Had mezelf een aantal jaar terug 'eroverheen' gezet. Maar toen sloeg het noodlot toe...
Ik was heel blij aan het zwemmen, was echt trots op mezelf dat ik zo ver was dat ik niet meer kon staan.
Zwemt er een zeeleeuw langs op een afstandje van niet eens 2 meter.
Ik dacht dus in de eerste instantie dat het een haai was. Ik had nog nooit zo snel gezwommen en was binnen 2 seconden op mijn handdoek. En mijn vader vertelde dat het dus een zeeleeuw was :+

Ik ga dus echt niet alleen ver het water in :) Hoe graag ik het soms ook wil, het lukt mij niet om over de 'angst' te komen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 01:05

Euhmmm ik heb het ook een beetje denk ik. En dan heb ik Deep Bleu See gekeken toen ik klein was. Durfde niet eens meer naar de wc toe. En dan nog de verhalen dat sommige haaien wel in zout water kunnen leven. (als ze dus verdwalen en het dus ook nog overleven)

Ik ga wel gewoon het water in en euhmm ja nooit echt over na gedacht eigenlijk dat meer mensen het hebben. Maar ik krijg zenuwen als ik geen grond meer onder mijn voeten heb. De maas over zwemmen doe ik dus ook nooit aan mee.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 01:05

Misschien is het een idee om een keer een duikles te nemen. Bijna iedereen zegt bang te zijn voor datgene wat ze niet kunnen zien. Onder water, met een duikbril zie je wel waar je zwemt en zie je ook de reactie van datgene wat tegenkomt onder water. Kan het aanraden.....

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 01:13

dat vind ik een hele goeie!

weet jij waar je ook echt in de zee kan duiken?
want in het zwembad schiet ik er nog niks mee op xD

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 01:16

In Oostvoorne zit er zowieso één, in Scheveningen en ook in Brabant (ik weet alleen niet hoe dat meer heet daar in dat bos) en anders het wonder dat Google heet

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 02:59

Ik zwem zelf ook idd niet in water, waarbij ik de bodem niet kan zien.
Ik ga dus de zee in, tot en met mijn enkels en als het meezit tot halverwege mijn kuiten.

Angst heb ik niet echt, dus daar kan ik je geen advies in geven, al klinkt die duikles wel erg goed

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 06:00

Je kijkt echt veel te veel enge films.
Kijk lekker op zondagochtend naar de documentaires van Cousteau en leer de onderwaterwereld waarderen. De onderwater wereld is prachtig. Niets zo mooi als onderwater lekker snorkelen of duiken en genieten van een doodstille wereld, waar je te gast mag zijn.
Onbekend maakt onbemind.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:59

Ik heb dit ook. :))
ik ga liever niet zwemmen op plaatsen waar ik de bodem niet kan zien. Nou valt het hier in de meren wel mee, daar durf ik wel het water in. Durf iig niet 'echt' te zwemmen omdat ik bang ben dat ik ergens op ga staan als ik mijn voeten weer op de bodem zet.

In Spanje zitten veel vissen aan de kust, mede door de hoeveelheid mensen in het water die het zand met hun voeten los maken, daar halen die vissen hun voedsel weer vandaan. Dus het lijkt net alsof je achter je voeten aan gaan. Als ik ook maar één vis gezien heb, ben ik gelijk weer uit het water en ga ik er liever niet meer in. Maar omdat het zo warm is zal je wel moeten. :=

Eet daarom ook geen vis/beesten uit de zee..

Aanstellen is ook een vak, maar ik kan er niks aan doen. :+

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:07

wat vervelend!
heb je ook last van hoogtevrees? Mischien ben je bang dat het heel erg diep is omdat je de bodem niet kan zien in de zee etc.?

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:11

Ik heb er ook last van. Vooral met wier dat langs mijn benen strijkt dan word ik helemaal gek haha. In de meertjes hier in de buurt ga ik nu dus gewoon op mijn luchtbed. Vaak als je wat dieper komt is het water schoner en zit er minder wier. Van het weekend heb ik mezelf verplicht om het water in te kijken en ik moet zeggen dat het wel mooi was. Het water was best helder en ik zag allemaal visjes zwemmen. Ik heb echt geen idee waar die angst vandaan komt en ik probeer er een beetje overheen te komen want met die hitte is het wel lekker om een duik te nemen :D

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:36

rii1993 schreef:
wat vervelend!
heb je ook last van hoogtevrees? Mischien ben je bang dat het heel erg diep is omdat je de bodem niet kan zien in de zee etc.?

Het kan daar dus ook mee te maken hebben? Aangezien ik dus last van hoogtevrees heb, dat mijn hersenen dus onbewust omschakelen daarnaartoe?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:37

De tip, die mij ook heeft geholpen... Ga samen met je paard zwemmen!

Ik word panisch wanneer ik niet meer zie waar ik sta en wat er in dat water zit etc. maar wanneer ik veilig om de hals van paardlief hang geef ik er niks meer om. :D

Moet je wel die mogelijkheid hebben uiteraard. :o

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:38

Ik had het ook!
Ik deed gewoon zwemschoenen aan, en dan gewoon lekker zwemmen en er niet bij nadenken!
ik ben bang voor vissen

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:43

Hier ook een. mij zie je niet snel dieper in het water gaan dan mijn knieen. (woon al heel mijn korte leven aan zee)

Alleen als de paarden meegaan ga ik wel de dames die ik nu heb kan je niet op maar op de oude dame ging ik alleen opzitten en stapte ik echt niet af. misschien zo proberen te zwemmen paard mee en gaan.