Maar hij geneest wel heel langzaam
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wikipedia schreef:In tegenstelling tot brandblaren mogen drukblaren wel worden doorgeprikt; noodzakelijk is dit echter niet. In het algemeen wordt dit alleen gedaan als de zwelling die het gevolg is van de blaar, overlast veroorzaakt. Wel is het belangrijk dat bij het doorprikken de kans op infecties zo klein mogelijk wordt gehouden. Daarvoor gebruikt men een steriele naald.
EHBO.nl schreef:Zo kunnen we beide kanten op doorgaan maar ik lees nog steeds niet waarom je hem niet zou mogen doorprikken behalve dat je het steriel moet houden.GESLOTEN BLAAR
Er zit helder vocht onder de huid. De huid is intact.
ACTIE
Prik de blaar door met een bloedlancet of steriele naald. Prik in de basis van de blaar, zo dicht mogelijk tegen de huid aan.
Prik de blaar twee maal door in de looprichting.
Druk de blaar leeg met een wattenstaafje en vang het vocht op met een gaasje.
Dek de blaar af.
HOE / TIPS
Maak een blaar alleen open als deze hinderlijk is.
Was uw handen voordat u de blaar gaat behandelen.
Reinig de huid met kamferspiritus, zodat de blaar duidelijk te zien is.
Ontsmet de huid voor en na het doorpikken met een huidontsmettingsmiddel.
Pleistertje erop als ik nog schoenen oid aan wil doen, en als ik op blote voeten thuis rondloop weer de pleister eraf om het te laten luchten. Binnen een paar dagen is het meestal weer genezen. Heb er nog nooit langer last van gehad of ontstekingen oid eraan overgehouden, dus ik blijf voorlopig doorgaan met doorprikken als dat moet
Gewoon 't vocht eruit, doet 't al een stuk minder pijn. Bovenkant droogt dan in en kan je dan eraf halen.