Wachttijden, chaos, heel verhaal.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:28

chocobroodje schreef:
Stuur mij er ook maar eens 1 :) Trouwens dat boek wat hier genoemd werd lijkt me ook erg intressant!

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... 0087288tio

Ik vond hem zelf toen nog best prijzig, maar inmiddels weet ik dat ie dat geld dik en dik waard is. Voor mij toch iig :j

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:28

Lizzle schreef:
Jeetje meid, wat een verhaal. Goed verteld! +:)+

Zoals ik het nu begrijp lijkt het mij handig als jij opschijft welke klusjes je moet doen op een dag, hoelang dat duurt en wat je precies moet doen. Dan kan je het vervolgens qua tijd in gaan plannen.
Ik kan me voorstellen dat je zonder overzicht in je hoofd, nergens meer overzicht in hebt. Iedereen heeft wel eens zo'n overloopperiode, maar in jouw geval vind ik het al een hele stap dat je eerlijk om hulp vraagt.

Hele goede tip.
En dan bij ieder klusje een dag(deel) erbij zetten wanneer je dat gaat doen.
Dat op een lijst zetten en op de koelkast hangen.
Misschien dat dit helpt om weer wat orde te krijgen, zowel in je hoofd als in je huis.
Dan komt je vriend ook weer goed.

Ik wil je verder succes wensen en vind het echt super knap dat je het zo op internet zet. Top meid

Alwiene

Re: Wachttijden, chaos, heel verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:33

Ik ben vooral benieuwd naar tips van ADHD'ers zelf trouwens :D Want de meeste ADHD'ers kan je 100 lijstjes en schema's geven, hellupt niks :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:38

Inderdaad! Lijstjes maken doe ik wel, ze volgen is een hele andere uitdaging :o
Alwiene die bedoelde ik, lijkt me best boeiend! Er is geen diagnose bij mij gesteld (ben er ook nooit naar opzoek geweest) maar ik zie wel enorm veel overeenkomsten zeker op dit gebied

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:03

Bij mij is het nooit vastgestelt, maar wordt wel gedacht dat ik er tegen aan hang. (Dan niet in een vorm van TS

Ik maak met schoonmaken altijd een lijstje, met wat ik gedaan wil hebben. Zo houd ik het voor mij zelf overzichtelijk

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:45

hey
ik heb ook adhd ik herken het ik heb ook medicatie
ik heb wel wat tips over een aantal dingen als je daarin geintresseert bent pb me maar even misschien heb je er iets aan hoe ik de weg heb bewandelt wil het alleen niet zo hier neerzetten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:08

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:35

Ts, waar sta je nu op de wachtlijst? Misschien kun je Psyq in Leiden is proberen, op de site staat nu een wachtlijst van 14 weken, dat scheelt toch alweer een maand of twee.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:16

Ik vind het zowiezo al heel goed dat je dit zo hebt uitgetikt! Betekend dus dat je de kracht wel hebt om iets duidelijk neer te zetten maar het moeilijk vind om het daadwerkelijk altijd uit te voeren denk ik..

Volgens lijstjes werken zal jou inderdaad vast goed helpen. doe gewoon max drie dingen op een dag, en wat kleine dingetjes die dagelijks moeten gebeuren. Dan loop je zelf niet achter de feiten aan en voel je je dus ook niet banketstaaf.

Wat bijvoorbeeld het koken betreft. halen jullie boodschappen voor een aantal dagen? of elke dag? Als je bijvoorbeeld een ovenschotel hebt die in de oven moet kan je dat klaarmaken, in de oven zetten en dan kan je zeggen die drie kwartier dat die in de oven staat is een steuntje in de rug dat je in die drie kwartier bijvoorbeeld stofzuigt. Dan heb je ruim de tijd maar wel een stok achter de deur dat dit binnen die tijd wel af moet. Ik ben zelf ook een gigantisch chaoot en dit soort afspraken met mezelf werken vaak wel.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:17

Bedankt allemaal voor de reacties en vooral vele pb's!
Hier in huis is het alleen nogal verkeerd gelopen en besloten dat ik ergens anders ga wonen, hoop gedoe en geregel dus geen tijd voor bokt gehad, moet eerlijk zeggen dat mijn hoofd er ook niet naar staat.

Ik sta overigens nu op de wachtlijst bij PsyQ (Zoetermeer). Die wachttijden die er staan zijn voor intakes, na je intake heb je dus weer een nieuwe wachtlijst voor behandelingen die langer is.

Ik hoop vanavond nog eens rustig alle berichtjes te kunnen lezen en reageren.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:26

Nijn schreef:
Hier in huis is het alleen nogal verkeerd gelopen en besloten dat ik ergens anders ga wonen, hoop gedoe en geregel dus geen tijd voor bokt gehad, moet eerlijk zeggen dat mijn hoofd er ook niet naar staat.

Ik sta overigens nu op de wachtlijst bij PsyQ (Zoetermeer). Die wachttijden die er staan zijn voor intakes, na je intake heb je dus weer een nieuwe wachtlijst voor behandelingen die langer is.

Wat enorm kl*te om te horen! Jammer dat het zo is gelopen, heel veel sterkte.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:30

Nijn schreef:

Is dat zo? Ik dacht dat als je de intake daar hebt gehad je ook meteen met de behandeling/therapie begint en de wachttijd vanaf de telefonische intake is...?!