Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik zou er graag mensen mee helpen, heb in mijn omgeving gezien wat een ellende het is om zo lang te moeten wachten.. Toen kwam het donororgaan (hart in dit geval) dus ook te laat. Vreselijk!

kimmie88 schreef:Deze vraag stel ik me vaak op mijn werk af. ik werk in de ouderen zorg en als je dan ziet wat familie nog wi doenbij een dame an 87!!!!!
Alles behandelen... Vrouwtje is dement, weet van voren bijv niet dat ze van achteren leeft.....

Heino schreef:kimmie88 schreef:Deze vraag stel ik me vaak op mijn werk af. ik werk in de ouderen zorg en als je dan ziet wat familie nog wi doenbij een dame an 87!!!!!
Alles behandelen... Vrouwtje is dement, weet van voren bijv niet dat ze van achteren leeft.....
Idd, en zelf kan ze hoogstwaarschijnlijk niet meer protesteren...
Misschien is een leeftijdsgrens een idee? Want jongere mensen wil ik persoonlijk liever helpen dan ouderen die al een heel leven achter de rug hebben.
kimmie88 schreef:Lig je in een kist, kan de kist al niet eens open omdat je ogen niet meer intact zijn en ogen schijnen moeilijk mooi te maken te zijn als je dood bent.

Ayasha schreef:Ik wil het risico niet nemen dat ik niet "over kan" omdat een deel van mijn lichaam hier blijft en ik met wat pech dus nog een 50tig tal jaar tussen twee lagen hang omdat die jongeling nog verder leeft met mijn organen. Heeft niks met grote of kleine moeite te maken.
Ik heb bewust niets uitgezonderd. Mocht een orgaan na verwijdering toch niet bruikbaar zijn, mag het ook gebruikt worden voor de wetenschap. Het is op dat moment toch al uit mijn lichaam en ik geloof niet dat ik het nog nodig heb, dus als er dan weer van geleerd kan worden: graag! 
In mijn ogen heb je dan echt een evenwichtig besluit genomen (om wat voor reden dan ook). Natuurlijk heb je ook altijd nog mensen die wel zouden willen doneren, maar dit om een bepaalde reden niet kunnen of mogen. Okee, dat kan. 
Wel heb ik regelmatig met mijn moeder over het onderwerp gesproken en zij wist wat mijn wens was. Mijn moeder heeft ook altijd gezegd dat ze mijn organen zou afstaan, mocht ik komen te overlijden op jonge leeftijd. In haar ogen kon ze mij toch niet meer terugkrijgen, maar kon ze dan wel voorkomen dat andere mensen afscheid zouden moeten nemen van een dierbare. Ik heb altijd aangegeven dat ik dat een mooie gedachtegang vond, dus het was eigenlijk al besloten voordat ik het officieel vast had laten leggen.
kimmie88 schreef:Deze vraag stel ik me vaak op mijn werk af. ik werk in de ouderen zorg en als je dan ziet wat familie nog wi doenbij een dame an 87!!!!!
gohya schreef:Ik ben geen donor,en waarom? ik vind het verstoren van het natuurlijke evenwicht v.d. mens.Mensen krijgen een terminale ziekte,aandoening om overbevolking te voorkomen op onze aardbol.Dus puur omdat ik het on-natuurlijk vind.[rare mening he,maar het zij zo voor mij].
. Voor de rest is het vrijwilligerswerk. Ook sta ik geregistreerd als beenmergdonor. Alleen hele kleine kans dat ik ooit opgeroepen wordt.
.
.