senna21 schreef:Mijn gebit is ook niet denderend, heb ook veel last (gehad) van ontstekingen e.d.. Soms meerdere in een jaar.
Maar een paar jaar geleden ben ik veranderd van tandarts. Een goede tandarts kan nog veel doen, ook bij een slechter gebit. Bij voorkeur iemand die nog niet zo lang geleden is opgeleid, maar wel al wat ervaren is. Deze heeft kennis van de nieuwste technieken.
En daarnaast ga ik ieder half jaar naar de mondhygieniste. Het gaat nu een stuk beter. Als je veel vullingen hebt, is goed poetsen niet afdoende.
Sterkte ermee.
Ja, dat was bij mij dus ook het probleem. Ik had voor de tandarts die ik nu heb, echt 2 ontzettende prutsers gehad die mijn (van zichzelf al niet beste)bovengebit nog verder om zeep hebben geholpen. Het eerste wat mijn nieuwe tandarts heeft gedaan is een heel stel wortelkanaalbehandelingen opnieuw uitvoeren. Ik had door die vorige tandartsen ook nog eens enorme tandartsangst (lees: in je bovenlip moeten verdoven en dan de naald die in je neus uitkomt
en nog meer van dat soort ongein. Later hoorde ik dat ik niet de enige was die van die fijne vent angst had overgehouden.) en ging al hyperventileren bij het geluid van een boor, dus wat dat betreft had hij er een hele kluif aan 
De eerste paar keer ben ik ook gewoon in de stoel gaan zitten zonder dat er iets hoefde te gebeuren en op die manier opbouwen, en wanneer je iedere week moet, dan raak je vanzelf van die angst af
Inmiddels vertrouw ik mijn nieuwe tandarts volledig (en hij ziet er nog best leuk uit ook haha
Ik spring nu heel blij ieder half jaar in de stoel
)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-07-10 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt