En dan wordt het zwart voor je ogen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:52

Ben je nog bij de dokter geweest?
Het gebeurt vaker bij jonge meiden, ik heb zo een keer een vriendin vanuit het niets onderuit zien gaan. Toen ze bij de dokter kwam zei die ook dat het vaker voorkomt zonder aanwijsbare reden. Maar schrikken is het wel.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:52

Verstandig dat je even langs de ha gaat. Hopelijk is het niets, maar alleen al even suiker nakijken en bloeddruk kan een hoop zorgen weg nemen.

Ik ben nog maar eens echt onderuit gegaan. Was niet zo fit, had tentamen, hoofdpijn, weinig gegeten, moe, midden in de winter. Had van te voren nog even een aspirientje gehad op een vrij lege maag en toen een overvolle bus in. Verwarming goed hoog en iedereen op een kluitje. Al een paar minuten niet helemaal helder maar ik bleef stug doorbabbelen, en toen werd het plots zwart voor mn ogen. Viel in slowmotion voorover en hoewel ik wel iedereen hoorde praten was alles verder even weg. Hoorde de man naast mij nog zeggen 'Ik hang even op, want er wordt iemand niet goed hier naast mij'. Voordeel was toen wel dat ik mocht zitten :P Daarna nooit meer gehad, maar wel eens licht in mn hoofd en dan denk je wel even terug aan zo'n moment.

Succes meid ;)

Piepdruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:58

Heb er ook last van. Het bleek een combinatie van te lage bloedddruk en te laag glucose-gehalte in het bloed te zijn (geen diabetis, maar het omgekeerde eigenlijk). Zoute drop doet bij mij wonderen als ik me zo raar ga voelen! Soms strooi ik ook een beetje zout op mijn hand en lik het op. Als ik dat heeeel erg lekker vind, dan weet ik; mijn bloeddruk is aan de lage kant; vind ik dat niet extreem lekker, dan weet ik: lage bloedsuikerspiegel en neem ik iets te eten.
Sterkte!

RoodZonnetje

Re: En dan wordt het zwart voor je ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:02

Krijg je ook voldoende zout binnen? Met dit weer zweet je een heleboel zout je lichaam uit, terwijl het dat wel hard nodig heeft! Wanneer je onvoldoende zout binnenkrijgt kan je bloeddruk gaan dalen en daardoor kunnen dit soort klachten ook ontstaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:04

Het komt mij helaas ook bekend voor.
Ik ben heel benieuwd wat de dokter ervan zegt. :j
Dit is natuurlijk niet normaal voor iemand van 14 jaar.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:09

Kan ook combi zijn dat het komt van warme naar koelere ruimte overgaan. In de winter heb ik het weleens: uit een warme auto in de vries kou stappen, niet goed voor de bloedtoevoer naar de hersens.

Wellicht dat je nu van de warme buitenlucht op een koele werkplek bent gekomen?!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:13

Ik heb het ook af en toe.
Maar dat komt bij mij door mijn hart, die slaat vaak over en is onregelmatig.
En dan maak ik me te druk, zonder dat ik het door heb en daar lig ik dan ook.
Dan krijgen mijn hersenen geen genoeg zuurstof.

Ik had het laatst nog bij mij opa en oma en ik kwam weer bij toen lag ik over de tafel heen met een vaas bloemen over me heen.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 17:35

Heino schreef:
Krijg je ook voldoende zout binnen? Met dit weer zweet je een heleboel zout je lichaam uit, terwijl het dat wel hard nodig heeft! Wanneer je onvoldoende zout binnenkrijgt kan je bloeddruk gaan dalen en daardoor kunnen dit soort klachten ook ontstaan..

Dit was het inderdaad. Mijn bloeddruk was 90 over 160. Best laag dus... Ik kreeg inderdaad het advies om zoute dropjes te eten. Verder was gelukkig alles oké. Iedereen heel erg bedankt voor de reactie's! :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:44

Fijn dat je duidelijkheid hebt :)
Ik vind Lakrisal snoepjes erg lekker (salmiak smaak) en geeft een flinke zout boost ;)
Afbeelding
Zijn in vrijwel elke supermarkt te koop

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 17:48

Ik ken ze ja, bedankt! Vind ze ook heel lekker, ben best blij met het advies .:P

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:27

misschien rare vraag maar : moet je ongesteld worden? als ik ongesteld moet worden sta ik zovaak op flauwvallen.. zelfs met -10 krijg ik het bloedjes heet en dan kan ik zo flauwvallen terwijl ik echt goed eet en drink.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:33

Na overleg vinden we het topic toch beter passen op MW, dus
LZP --> MW

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:34

die lakrisol eet ik heel erg veel dat is echt lekker :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 07:19

casperzot schreef:
Heino schreef:

Dit was het inderdaad. Mijn bloeddruk was 90 over 160. Best laag dus... Ik kreeg inderdaad het advies om zoute dropjes te eten. Verder was gelukkig alles oké. Iedereen heel erg bedankt voor de reactie's! :)

he get wat griezelig zeg..ik heb het laatste tijd ook, gelukkig ga ik niet helemaal, kan me meestal nog net vastgrijpen aan iets en drink dan gauw wat, of polsen onder de koude kraan..slaap me suf, haha..ik had een te lage bloeddruk en kalium en ijzer tekort..moet ik nu weer laten testen, gezien ik me nu weer zo voel.
90 over 160 is niet laag, maar best hoog toch juist? Ik zat nl op 55 om 110 en dat was laag, normale moet ongeveer 70/120 zijn.

De roosvicee Ferro drink ik elke dag een glas van, zit ijzer in, ideaal zon thuishulpje al sje je wat slapjes voelt.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:29

Ik heb t in november 2008 gehad. Het was 1 of 2 graden boven 0 en t voelde erg koud. Was aan het rijden op mn fjordje en werd wat licht in mn hoofd. Uiteindelijk afgestapt en gaan zitten. Het werd steeds zwarter en de wereld draaide. Gelukkig was er iemand die mn paardje even vasthield. Ik ben toen gaan liggen en op het moment dat mn hoofd net zo hoog was als mn hart zakte t weg.

Ben ook wel es flauwgevallen van de pijn, teentje tegen stenen douchedrempel of zo, dat soort ongelukjes. En toen ik een paar jaar geleden last had van hyperventilatie had ik constant het idee dat ik onderuit zou gaan, dat gebeurde nooit. Gelukkig heb ik dit nu onder controle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:49

Amy77 schreef:
90 over 160 is niet laag, maar best hoog toch juist? Ik zat nl op 55 om 110 en dat was laag, normale moet ongeveer 70/120 zijn.
Ja, daar zat ik ook al raar naar te kijken.. :j
Die van mij is 80/120, dus die van TS is dan eigenlijk te hoog.

Weet je zeker dat de dokter echt een te lage bloeddruk bedoelde i.p.v een te hoge?
Of heb je de cijfertjes misschien door elkaar gehaald.. :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 19:59

Amy77 schreef:
casperzot schreef:

he get wat griezelig zeg..ik heb het laatste tijd ook, gelukkig ga ik niet helemaal, kan me meestal nog net vastgrijpen aan iets en drink dan gauw wat, of polsen onder de koude kraan..slaap me suf, haha..ik had een te lage bloeddruk en kalium en ijzer tekort..moet ik nu weer laten testen, gezien ik me nu weer zo voel.

De roosvicee Ferro drink ik elke dag een glas van, zit ijzer in, ideaal zon thuishulpje al sje je wat slapjes voelt.

Typfoutje, ik bedoelde 90 over 60. Wat vervelend als je er zo last van hebt!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:20

Ik had het vroeger dagelijks flauwvallen gun ik niemand het is echt heel naar om mee te maken ik heb regelmatig flinke smakken gemaakt.. had ook altijd een lage bloeddruk en slechte ademhaling dus ( hyperventilatie ) nu voel ik het gelukkig aankomen en kan ik er op tijd wat aan doen. maar het is echt iets verschrikkelijks.

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:23

Heb ik ook nog gehad. Op school... Is ook erg leuk als je wakker wordt met een hoop leerlingen en een leerkracht rond je...
Had ook een lage bloeddruk, wat bij mij wel hielp was echt regelmatig eten en zeker geen maaltijden overslaan. En ook vitamines bijnemen.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:28

ik heb dat wel vaker soms 2x op een dag. en nu al een paar weken niet. ben benieuwd wat het is

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:30

Ik heb dat bijna wekelijks, maar nu ben ik het zo gewend dat als ik het aan voel komen ik even iets vastgrijp en me probeer te concentreren op een bepaald punt.
Dus meestal ga ik niet plat, maar soms kan je het niet vermijden...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:42

Je kan het altijd vermijden als je er maar snel genoeg bij bent en je goed weet wat je moet doen. ik viel dagelijks flauw ook meerdere malen ik heb therapie gehad voor mijn ademhaling en wat te doen als. en ik ben al zeker 5 jaar niet meer flauw gevallen. omdat ik er altijd ruim op tijd bij ben.

chelletjuh: even langs gaan bij de dokter je kan bloedarmoede hebben :)

Dat is voor iedereen trouwens niet verkeerd die vaker flauw valt

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:25

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:31

ik heb bijna altijd als ik opsta en wegloop dat ik zwart beeld krijg en doof word, (of een piepje).
Dat is nou al 4 x misgegaan dat ik dus ook echt tegen de vlakte ben gegaan. Naar de dokter gegaan en die zei dat het misschien een te lage bloeddruk was, valt niks aan te doen.. :? Nou ik weet ook dat het niet gezond is :S
maarja, dokters wil is wet :Z

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:41

Jasterina schreef:
ik heb bijna altijd als ik opsta en wegloop dat ik zwart beeld krijg en doof word, (of een piepje).
Dat is nou al 4 x misgegaan dat ik dus ook echt tegen de vlakte ben gegaan. Naar de dokter gegaan en die zei dat het misschien een te lage bloeddruk was, valt niks aan te doen.. :? Nou ik weet ook dat het niet gezond is :S
maarja, dokters wil is wet :Z

Valt weinig aan te doen inderdaad, ijzer tabletten en zout drop en suiker is altijd goed. je staat waarschijnlijk te snel op dan wordt je ook niet lekker, dus eerst even blijven liggen en langzaam op staan