delerium schreef:Jezelf een schop onder je achterwerk geven. Je hebt vaker gevlogen en dat is altijd prima gegaan, en dan nu ineens niet meer? Get over it...
Zo werkt het dus niet.
Je weet dat je angst ongegrond is. En toch zit je elke vlucht weer helemaal verstijfd in je stoel. Bij elk hobbeltje dat op turbulentie lijkt breekt het zweet je uit. Bij een luchtzak, waar je ineens een eind naar beneden zakt val je bijna flauw.
Je wil niet weten hoeveel schoppen ik mezelf onder mijn kont heb gegeven. Ik stapte er ook elke keer weer in, en elke keer nadat ik had gevlogen werd het erger. Maar ja, ik woonde in Singapore en heb familie in Nederland. Dus tja, ik moest wel wat.
Tot ik het er een keer met mijn arts over had. Ik was er voor heel iets anders en ze vroeg me of ik erg moe was.
Ja, ik had al 3 dagen niet geslapen want ik ging naar Nederland. Ze vroeg of ik zo blij was mijn familie weer te zien.
Nou daar kon ik wel om slapen. Zo kwam het vliegangstverhaal eruit.
Ik had er eerder mee moeten komen, vertelde ze me. Ik kreeg tabletjes (xanax) en heb sindsdien nooit meer een nare vlucht gehad.
Het verminderd angstgevoelens. Zonder die pillen stap ik dus geen vliegtuig meer in.