Klacht tegen huisarts indienen, wie weet hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:12

Je moet je zoals Barmat zegt even afvragen wat je precies wilt bereiken met de klacht.
Ik zou je aanraden om eerst met de betreffende huisarts contact op te nemen. Dan kun jij je boosheid uiten en kun je zijn verhaal en hopelijk excuses horen. Via het tuchtcollege zul je misschien je gelijk halen, maar dat gaat een flinke tijd overheen en als die arts een goede staat van dienst heeft zal er niet veel meer uitkomen dan een waarschuwing.

Door hem direct te confronteren komt de boodschap veel beter aan, kun je je woede kwijt en zal hij in het vervolg (hopelijk) zorgvuldiger handelen.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 10:22

Bedankt voor al jullie tips beterschaps wensen.
Ik heb inmiddels de site bekeken die door meerdere van jullie genoemd is en op advies daarvan contact opgenomen met mijn verzekering. Ze zetten nu ook de klachtenprocedure (met mij) op gang. Ik heb mijn eigen huisarts gebeld, even gal kunnen spuien over zijn collega ;-) Huisarts heeft de naam van de huisarts gegeven die mij behandeld heeft. Ik heb nu mijn verhaal duidelijk met zo veel mogelijk feiten op papier gezet en doorgestuurd naar de verzekering. Zodra ik iets meer weet, laat ik het hiet weten. Nogmaals bedankt voor jullie hulp! +:)+