Pijn bij plassen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:50

xxannemiekxx schreef:
Of ga eerst naar de dokter, miss weet hij zonder plasonderzoek al wat het is. Als hij vraagt om een urinemonster zou ik het wel thuis doen hoor :))

Denk dat omgekeerde volgorde handiger is, als dat het niet is kan hij dat iig uitsluiten en zich richten op andere mogelijke problemen.......!

Ik breng ook altijd mijn urine eerst langs en dan een afspraak is voor de HA ook fijner, dan hoeft hij geen consult te doen, maar kan het gwoon tussendoor wat ruimte overhoud voor andere patienten.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:50

Als je een blaasontsteking hebt moet je altijd een antibiotica kuur hebben, dat is altijd zo met ontstekingen. Als je dat niet doet en ermee rond blijft lopen kun je nog grotere problemen met je blaas of nieren krijgen, is echt niet fijn ! Zou dus zo snel mogelijk naar de dokter gaan en zorgen dat je anti biotica krijgt !

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:51

Paulaa_ schreef:
Oke naja kan altijd proberen. Nee ik bel wel voordat ik raar aan wordt gekeken. :') Onderzoeken ze het ook gelijk of moet je paar dagen wachten?

Ze onderzoeken het gelijk, maar aangezien ik het min of meer chronisch heb zetten ze het bij mij meestal op kweek en dat duurt 2/3 dagen...........

RoosIris

Paulaa_ schreef:
Oke naja kan altijd proberen. Nee ik bel wel voordat ik raar aan wordt gekeken. :') Onderzoeken ze het ook gelijk of moet je paar dagen wachten?

Hier doen ze het vrijwel meteen...is niet zo moeilijk om blaasontsteking te constateren... ik zou gewoon bellen en vragen. Zij zijn de enige die je duidelijke antwoorden kunnen geven

Twaalf

Paulaa_ schreef:

Bij mij onderzoeken ze het dezelfde dag nog.
Soms gelijk, soms moet ik even wachten of bellen voor de uitslag.

Maar dat ligt aan hoe laat ik mijn potje inlever.
Voor twaalven moet ik meestal bellen voor de uitslag en na twaalven wacht ik in de wachtkamer voor de uitslag :j

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:54

Gewoon even urine inleveren en na laten kijken. Geen jampotje gebruiken! Er kunnen nog restjes jam in zitten (bjv. in de deksel) en dan kunnen er rare uitslagen uit komen (bijv. glucose in de urine, wat helemaal niet zo is).
Als je een UWI hebt dan krijg je vanzelf wel een AB kuur.

Anoniem

Re: Pijn bij plassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:01

Oke bedankt! Morgen of overmorgen maak ik gelijk een afspraak!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:05

Tis ontzettend simpel, als je buiten het spreekuur gaat bel je even en zeg je: Ik heb blaasontsteking achtige klachten, kan ik even langskomen om een plasje toe doen en te laten controleren?

Dan ga je erheen, douwt de assistente je een potje in je hand, ga je daar op de wc zitten, potje eronder, plasje doen, potje dichtdoen, op de balie zetten, assistente doet er een stickje in en ziet direct of je een ontsteking hebt of niet.
Klaar :D

En je kan een extra potje vragen of je die meen aar huis mag nemen voor het geval als je de volgende keer weer een blaasontsteking denkt te hebben en je liever thuis plast. Ik doe het liever bij de HA, veel te bang dat onderweg dat potje gaat lekken hoor _O- _O-

Toevallig vanochtend nog gedaan. Heb een urineweginfectie (en dat is bij mij absoluut niet hetzelfde als een blaasontsteking) en even een controle of de antibiotica goed aansloeg. Bij een BO had ik altijd branderig gevoel na het plassen, dan moest ik heel nodig weer, stekende/brandende pijn tijdens het plassen. Bij de urineweginfectie had ik alleen een vage pijn in m'n onderrug (m'n nieren dus).

BO's gaan vrijwel nooit over met "alleen" cranberries. Sowieso zijn cranberries inmiddels alweer achterhaald en kun je beter D-Mannose slikken. (D-Mannose is de stof in cranberries die ervoor zorgen dat het werkt, maar dan slik je het dus puur en veel sterker, is gewoon een natuurlijk suiker).
Dus voor de volgende keer: Altijd naar de HA gaan als je een BO vermoedt. Wat je nu deed was uiterst onverstandig, tenzij je graag een nierbekkenontsteking wilt (inclusief soms een ziekenhuis opname, zeer hoge koorts en heel veel pijn), want de bacterien trekken naar boven als je niks aan je BO doet.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:06

Paulaa_ schreef:
Oke bedankt! Morgen of overmorgen maak ik gelijk een afspraak!

Lijkt mij als je overmorgen gaat je niet veel last hebt.

Waarom bel je nu niet en vertel je wat er aan de hand is,krijg je je Ab ook wel mee

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:17

Ik heb heel vaak blaasontstekingen, urineweginfecties en nierbekkenontstekingen gehad en dat pijn bij het plassen kan wel wat langer aanhouden hoor, maar als je twijfelt kun je maar beter even langs de huisarts gaan met een potje. (potje kan trouwens wel een jampotje oid zijn, maar deze moet dan wel in een pan met kokend water hebben gelegen.
Bij de huisarts kun je ook gewoon de potjes mee naar huis nemen hoor. En meestal ook een extra voor de volgende keer.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:21

Hier ook iemand die gevoelig is voor blaasontstekingen en dergelijke toestanden daar beneden!

Ik zou zo snel mogelijk langs je huisarts gaan, te lang mee lopen is ook niet goed, kan nierbekkenontsteking worden en dan ben je nog minder blij.

Het kan ook een schimmelinfectie zijn, maar dan heb je er vaak ook jeuk bij. Daar krijg je dan ook een kuurtje voor en ben je er snel vanaf.
Blaasontsteking gaat in ieder geval niet over van bessensap, kan wel de klachten verminderen.

Gewoon even plasje brengen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:27

Het was geen sapje, maar pillen. :j
Woensdag ga ik even langs. Want ik las net op de site dat het van 11-12u is, en morgen kan ik dan helaas niet.. Dan doe ik daar gewoon een plasje :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:30

Nou ik denk niet dat de huisarts zo een antibiotica voorschrijft als je alleen de klachten uitlegd. Je zult toch even urine moeten inleveren. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:43

Met cranberry pillen gaat het ook niet alleen over. Sap werkt vaak nog beter maar dat schijnt errug vies te zijn.

Maar blijkbaar is het niet zo erg als je nog 2 dagen kan wachten.. Ik kan iig geen seconde meer stil zitten als ik een BO heb en ik lig de volgende ochtend al op de stoep. Spreekuur of niet, plasje controleren kost welgeteld 2 minuten tijd voor de assistente, dus die kan het gewoon tussendoor doen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:45

Sap valt wel mee qua smaak, beetje zuur, maar cranberry werkt niet bij iedereen.
Heb genoeg cranberry supplementen gebruikt voor een langere periode, zelfs de ongezoete cranberrysap, maar toch telkens blaasontstekingen.

Je moet overigens áltijd urine laten controleren voordat er AB uitgeschreven wordt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:07

Oke! Die pillen hielpen bij mij wel goed, het werd iig een stuk minder. Maar die pijn bleef maar. Hoewel ik nu steeds meer symptonen krijg van een blaas ontsteking.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:38

Pillen en sap hielpen bij mij ook niet net als 3 verschillende AB kuren.

Toen mijn urine op kweek laten zetten en toen de juiste AB kuur
gehad en tot nu toe gaat het goed.

Maar had eerst een urineweginfectie gehad en daarna nog een aantal
blaasonstekingen ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:00

ik vraag me sowieso af hoe jij weet dat je geen blaasontsteking hebt door die pillen als je nog steeds pijn hebt ... :P ?

Ik heb dat overigens ook wel gehad hoor, en dat ik geen blaasontsteking had. En andersom, dat ik geen klachten heb maar voor andere dingen urine moest inleveren, en dat ze dan aan kwamen zetten van 'joh, je hebt een blaaontsteking' :') .

Maar in dat geval zou ik niet te voorbarig zijn met conclusies trekken, denk niet dat je blaasontsteking over is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:56

@Menino: Nee ik ben er ook paar dagen mee gestopt, en toch hield het aan.. := Haha handig! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:59

ja en ik wilde al zeggen,
bloed in je urine kun je ook niet als indicatie gebruiken, want van bessensap wordt 't ook nog eens rood/bruin :') ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:25

:') _O- Lekker handig haha :P

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:04

TS al van je pijn af?

Ik post nooit meer in een blaasontstekingstopic, nu loop ik weer met een blaasontsteking :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:18

Nou ik was gister zo in eens van de pijn af! En toch vandaag maar even naar de dokter geweest, en die kon niks vinden! Iig geen blaas ontsteking. En ik heb er verder ook helemaal geen last van! :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:22

Wauw een wonder, nou wel fijn voor je! Had je wel ochtendurine ingeleverd dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:15

Ja. :)

Fijn, de pijn is in een keer weer terug. :=