Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) En ik ben zo bang dat de 2e een "probleemkind" word, mede doordat bij ons in de familie toch wel wat "aparte kinderen" zitten waaronder mijn broertje...en vaak zijn dat de 2e kinderen uit een gezin.
Vroeger speelden we af en toe wel samen, maar alleen als het niet anders kon, we speelden liever met onze eigen vriendjes en vriendinnetje.

1Boefje schreef:Ja dat verwennen hoor ik ook zo vaak.
So what, ze heeft een rijpony, balletles, zwemles. Straks paardrijles, een eigen paard en krijgt "zomaar even" een kadootje van 160 euro van papa. Straks als ze wil gerust paardrijles, een eigen paard en als ze zelfs nog later is een autotje van papa. Sterker nog, als ze 18 is dan staat er 20.000 euro voor haar klaar. Is verwennen slecht dan? Ik noem het meer belonen omdat ze zo lief is! Niks mis mee. Ze moet het wel verdienen. Inderdaad, nee is nee. Ik denk juist dat ouders met 1 kind veel consequenter en strakker zijn dan met meerdere kinderen. Je moet tenslotte je aandacht niet verdelen en je kan je focussen op 1 kind.
Ik heb het goed, zij heeft het goed. Dat is 1 van mijn regels hoor!
1Boefje schreef:Ja dat verwennen hoor ik ook zo vaak.
So what, ze heeft een rijpony, balletles, zwemles. Straks paardrijles, een eigen paard en krijgt "zomaar even" een kadootje van 160 euro van papa. Straks als ze wil gerust paardrijles, een eigen paard en als ze zelfs nog later is een autotje van papa. Sterker nog, als ze 18 is dan staat er 20.000 euro voor haar klaar. Is verwennen slecht dan? Ik noem het meer belonen omdat ze zo lief is! Niks mis mee. Ze moet het wel verdienen. Inderdaad, nee is nee. Ik denk juist dat ouders met 1 kind veel consequenter en strakker zijn dan met meerdere kinderen. Je moet tenslotte je aandacht niet verdelen en je kan je focussen op 1 kind.
Ik heb het goed, zij heeft het goed. Dat is 1 van mijn regels hoor!