Been in het gips, en nu ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:19

__Charlotte schreef:
Ziet er erg vervelend uit! Zoals een bokker hierboven ook deed, gebruikte ik ook een breinaald om te krabben. Ik weet wel dat het niet mag maar dat was echt het enige dat goed hielp. Wat ik tegen de verveling heb gedaan weet ik niet eens goed meer, volgens mij veel gecomputerd, films gekeken en geslapen. Ik weet niet of jij er kleine stukjes uit mag? Ik weet nog wel dat dat zoveel pijn en moeite kostte dat ik na een wandelingetje in de rolstoel meteen een hele middag gevuld had en daarna zo moe was dat ik zo weer in slaap kon vallen. :+ Nog veel beterschap!

Dat weet ik ook nog wel ja _O- .

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:20

hihi zit met mijn onderbeen in dezelfde kleur gips als jij. (sorry het is niet grappig :+ )
Ben nu 7 weken onderweg en volgende week mag het eraf, en idd wat een ramp met die warmte, heb medelijden met degene die het eraf gaat halen, zal hem een knijper op z'n neus adviseren. Die spray die je bij de apotheek kan halen werkte bij mij wel goed vorige keren. Omdat ik nu 4 operatie wonden onder het gips heb mocht ik het niet gebruiken.
Heb al mijn dvd;s al gekeken, diverse boeken gelezen, pfff verschtikkelijk dat niks doen. Omdat dit grapje mijn vakantie ook in het water gegooid heeft ben ik nu internet aan het afspeuren naar de goedkoopste last-minet's, is wel leuk om te doen.
Sterkte ermee.

miss_kippie

Re: Been in het gips, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:20

ik heb heel saai blauw ik had wk gips maar kreeg vorige week nieuwe voor 4 weken . maar ja zo als ik al zei heb ik echt alle kleuren al gehad hihi.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:28

WK gips? bedoel je oranje, of hadden ze iets met voetballen ontworpen ofzo? :o?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:26

voetbal gips :D geen oranje das saai :P

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:43

ow jee je knieverdraaien is echt niet leuk. Ik ken het ik heb hierdoor nooit in het gips gehoeven wel een keer 2 weken in een brace. Ik had een afwijking aan me knieen met knieschijven langs het gewricht gebeurde bij mij regelmatig nu ben ik aan me 2e knie geopereerd en ik moet ook rust houden ik verveel me echt dood.

En het spuiten moet ik ook maar dat valt best mee

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:14

kun je trouwnes geen zachte lappen oid aan de onderkant tussen het gips doen tegen het schuren? Kun je evt vastzetten met sporttape, dat houd erg goed op gips. (ik sloop het altijd en hou het dan met sporttape bij elkaar :o )

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:17

zit nu ook in t gips tot mn oksel en de stofzuiger is mn beste vriend gewoon erop zetten is een verademing

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:22

NIET Krabben !! ik heb 2 keer in gips gezeten, en je hoe meer je kan krabben hoe erger het gaat jeuken !!

Negeren dus !!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:56

idd je moet echt niet gaan krabben . want je blijft aan de gang .

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 15:20

Ghehe okee.
Het is wel grappig dat we alle 2 de zelfde kleur gips hebben
Je mag me nagellak wel lenen hoor (A)
Als je dat wilt.

Heel erg bedankt, ik ga het proberen met de stofzuiger. T klinkt logisch..

En het is gewoon rot, als ik net 2,5 week uit me gips ben, moet ik op survival met school. Ik heb al uitgelegt dat het niet kan. maar ik MOET mee anders gaik niet over ..
We gaan 3 uur wandelen, mountainbiken, kanoeen (Dat kan ik dan nog wel) maar wandelen en mountainbiken gaat hem denk ik niet worden.
Vooral omdat we met wandelen ook onze bagage moeten meezuilen van 5 dagen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:30

Denk je echt dat je dat moet gaan doen als je net 2,5 week uit gips bent?

Als je zo lang in het gips gezeten hebt, zijn je kniebanden te kort. Gevolg? Je kunt je knie níet buigen zonder dat het verrekte veel zeer doet. Dan moet je dus naar de fysio om te zorgen dat dat weer lukt, maar binnen 2,5 week is het gewoonweg onverantwoord om gelijk mee te doen. Ook in een kano is onverstandig. Fietsen zal nog helemaal niet gaan, wandelen is te veel belasting op je knie. Je mag al blij zijn als je na 2 weken zonder krukken kan lopen :+

Dus ik vind het wel zo respectvol van je school als ze daar eens rekening mee houden, eventueel neem je een briefje mee van je ouders/fysio/dokter.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:14

ga maar voor een briefje van je huisarts voor dat survivalgedoe hoor! geen denken aan dat je dat vlak nadat je uit het gips bent doet!

ik lig trouwens ook met een pootje omhoog :) heb wel een rode gips intussen. ik heb ook wondes eronder zitten van de operatie, dus krabben moet sowiso voorzichtig (en ik probeer het inderdaad ook te negeren, want het wordt enkel erger als je eenmaal begint). spuitjes ben ik gelukkig doorheen nu!
bij mijn eerste open gipsverband had ik onder de lastige randjes wattenschijfjes gepropt en dat hielp al heel goed tegen het schuren.

we kunnen hier al een clubje oprichten met mensen met gipsverband-leed in de zomer denk ik :+

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:16

ow ja en heb je van die oefeningetjes om je gewrichten soepel te houden enz? jij kan natuurlijk niet aan je eigen voet vermoed ik, of toch nog net wel?
probeer je voet goed soepel te houden door rondjes te draaien, wisselend met je tenen te wiebelen en zo'n dingen

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:13

Bizzybijtje schreef:
Denk je echt dat je dat moet gaan doen als je net 2,5 week uit gips bent?

Als je zo lang in het gips gezeten hebt, zijn je kniebanden te kort. Gevolg? Je kunt je knie níet buigen zonder dat het verrekte veel zeer doet. Dan moet je dus naar de fysio om te zorgen dat dat weer lukt, maar binnen 2,5 week is het gewoonweg onverantwoord om gelijk mee te doen. Ook in een kano is onverstandig. Fietsen zal nog helemaal niet gaan, wandelen is te veel belasting op je knie. Je mag al blij zijn als je na 2 weken zonder krukken kan lopen :+

Dus ik vind het wel zo respectvol van je school als ze daar eens rekening mee houden, eventueel neem je een briefje mee van je ouders/fysio/dokter.

Dat dat zei ik ook.
Maar als ik niet mee ga, ga ik niet over.

Ik ga als me gips er uit moet naar de arts die me vorig jaar geopereerd heb. Dus dan vraag ik voor een briefje:)