Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nemurin schreef:Gist =/= schimmel. Een gist is een aparte categorie.
Maar dat ze dat deden wist ik niet! In ieder geval komen ze vaak gewoon als normaal organisme dat geen kwaad kan op/in je huid voor, dus er zit wel iets in.
Maar ik smeer zo laag mogelijk, maar ik doe het wel. En ik smeer als het even kan ook niet te dik/te vaak. Wel veel bodylotion enzo.
Heb trouwens ook tijgerbrood maar dan op m'n dijen, met een vrij duidelijke reden...
Focussed schreef:Is gist een aparte categorie? Gist is gewoon een eencellige schimmel, dus gist = schimmel.
Ik smeer inmiddels niks aan hydratatie muv als ik verbrand ben of echt ontzettend schraal. Maar dat schrale heb ik al heel lang niet meer gehad sinds ik gewoon helemaal gestopt ben met smeren, aangezien mijn huid zichzelf nu gehydrateerd houdt (scheelt een hoop smeren).
Ik durfde het dus ook niet met zekerheid te zeggen
faye1995 schreef:Als jij je niet wil insmeren moet je ook niet zeuren ts
Ik smeer me altijd in als ik langer dan een half uur de zon in ga; Meestal zelfs factor 20!
Verbranden is zo ontezettend slecht voor je huid, en idd kankerverwekkend.
En dat met een donker huidstype. Smeer liever met een te hoge factor dan een te lage, zeker met dit weer! (en nee, ik ben niet verbrand en mijn huid ziet er uit alsof ik net van een zonvakantie kom.)
Ben ooit in 2 maanden 10 kilo aangekomen, was de zomerstop van karate...
Vreselijk.

Weet niet of ik het wit ook weg kan krijgen, misschien als ik niet meer vergeet te smeren. Horsii_mine schreef:Eleionomae schreef:zooo slecht mensen om je niet in te smeren! Kans op huidkanker is veel groter om nog maar niet te zwijgen over de welbekende perkament huid als je ouder wordt... (denk aan te bruine 65+ers met van die rimpelige decolleté's!) dat wil je toch niet?
Dus of je het nou kunt hebben of niet, smeer je alsjeblieft regelmatig in!
En je hebt tegenwoordig hele fijne spray's die niet plakken (piz buin heeft een hele fijne, die verkoelt en trekt direct in, je hoeft m niet eens uit te smeren)
Er stond laatst juist een heel artikel in de krant dat heel veel zonnebrandcrèmes etc. heeeel slecht zijn voor je huid en dat je daar juist kanker van krijgt! Er schijnt in heel veel zonnebrandcrèmes namelijk een stofje te zitten waar je dus kanker van krijgt. De zon is juist goed, zolang je maar niet verbrand. Dus gewoon niet te lang in de zon blijven (wat ik nu dus wel heb gedaan).
Littekens waren een beetje verbrand. Lieke__ schreef:Elke keer dat je verbrand verhoog je de kans op huidkanker met 50%. Dus insmeren is heul belangrijk
Heb ook wat begrepen van dat stuk in de krant, weet er het fijne niet van. Maar er zit heel wat chemische troep in die lotions en cremes... Als je smeert, wéét dan wat je smeert. Er zijn maar enkele cremes die wel goed zijn voor de huid!
Ze zeiden vroeger altijd "pigmentaandoening" dus de naam heb ik nooit van gehoord. Achteraf is het wel redelijk logisch.

Nemurin schreef:Oh ja nu je het zegt, begon Michael Jackson ook met vlekjes dan voor het egaal werd?Ze zeiden vroeger altijd "pigmentaandoening" dus de naam heb ik nooit van gehoord. Achteraf is het wel redelijk logisch.
Bio Oil vind ik inderdaad heel prettig spul. Gaat het ook echt voorgoed weg, of weet jij dat ook nog niet?
Trouwens waar je huidkanker van krijgt is bepaalde UV-straling, die wordt inderdaad wel geblokkeerd met zonnebrand, en overigens is die straling ook waar je van verbrandt. De andere UVs die niet schadelijk zijn en waar je lekker bruin van wordt hoort de juiste sunblock wel door te laten maar ik word nooit snel bruin als ik me insmeer.
Maar ik blijf 't doen want verbranden vind ik niks - dat is 'n dag later dan weer bruin, maar een paar weken daarna gaat het vervellen en heb je er nog niks aan.
Ik weet niet of je de bijsluiter hebt, maar anders moet je even googlen, het heeft een bepaalde werking.
) valt het wel aardig mee
Word ik ook bruiner van.

Ik denk het haast niet omdat het misschien alleen de minder behaarde delen aantast, wat in het geval van de mens dus problemen kan geven.
namelijk of Prince wel MJ's zoon is en of MJ wel vitiligo had
Of ben ik nou te naief?
faye1995 schreef:Liever iets slechter voor mn huid dan een vergrote kans op kanker, maargoed dat is ieder voor zich.
Ik smeer me trouwens om de 2/2.5u in zoiets en dit alleen als ik dus bijv op vakantie ben oid. Zit niet zo vaak in de zon!
Netjes. Blue_Eyes schreef:Ik zag laatst een foto van zijn zoon, die heeft het ook. Twee raadsels opgelostnamelijk of Prince wel MJ's zoon is en of MJ wel vitiligo had
Of ben ik nou te naief?