Eng knobbeltje/bobbeltje ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:14

+:)+

peetjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:17

Hoiii,

Ik was 15 toen ik een knobbeltje voelde, bij mij deed het ook zeer als ik eraan kwam.

Nadat er een mammografie gemaakt was hebben ze dit poliklinisch weggehaald. Daar zal ik niets over vertellen want dat verliep bij mij niet volgens het boekje...

Uiteindelijk heb ik de uitslag gekregen dat het een melkklier was die verstopt zat en daardoor is blijven groeien, het knobbeltje was uiteindelijk zo groot als een pingpongbal...

Succes!!! en rustig aan he!!!

samloes

Re: Eng knobbeltje/bobbeltje ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:23

Mijn 2 zussen en ik hebben ook een knobbeltje in onze borst gehad, bij ons alledrie bleek het een ontstoken kliertje te zijn. Mijn jongste zusje kreeg het op haar 17e, ik op mijn 20e en mijn oudste zus op haar 30e.

Naar ziekenhuis gestuurd voor de zekerheid, doet de HA als het goed is altijd. En met een echo kijken ze wat het is.

Bij ons drieeen is het vanzelf weggegaan

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:01

Ik ben nu 18 en heb ook al vanaf mijn 15e een knobbeltje in mijn borst.

Ik ben der voor naar de dokter gegaan en kreeg een echo, het is bij mij een kieste ofzo.
De ene dag doet het zeer en de andere dag niet.

Goed dat je naar de dokter gaat, het kan gewoon iets onschuldigs zijn..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:42

Elicious schreef:
Sonja, hebt miss ook wel gelijk!
Ik ga proberen voor vrijdagmiddag een afspraak te maken, hoeft ik er iig geen vrij voor te vragen!

Shilady, kindje op komst of niet. Ik heb anders zoiezo een mannetje thuis zitten, alleen daar ben ik het eigenlijk al aan verplicht!

Ja idd dat was ook een beetje me punt
Maarja ik lees ook veel over verstopte melkieren enzo wie weet heb jij dat ook wel of iets heel anders dan k
Ben benieuwt wat het is .. ik blijf dit even volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:09

En heb je een afspraak kunnen maken?

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:09

Niet gelijk in paniek schieten hoor ;). Voelde toen ik een jaar of uhh 16 (?)was ook een knobbeltje. Deed flink pijn (kon niet meer op mn buik liggen), erop duwen ging al helemaal niet (auw!) en het werd groter.

Naar het ziekenhuis voor echo (bij mij geen pretje, maar dat is denk ik meer omdat het knobbeltje aanraken erg pijnlijk was, echo zelf stelt niet veel voor) en bleek een cyste. Deze hebben ze, omdat ie zo'n pijn deed, operatief verwijderd. Prachtig litteken op mn borst en de cyste zit er keihard weer :roll:
Gelukkig ditmaal minder pijnlijk.

Inmiddels heb ik er in mn linkerborst ook 3, waarvan er 1tje duidelijk groeit. Toch maak ik me eigenlijk geen zorgen. Nu ben je zwanger, maar toen je nog wel gewoon ongesteld werd, deed het dan in de dagen ervoor/tijdens en erna meer pijn? Dan is t vaak een cyste, althans, volgens mijn huisarts.

Even afspraakje maken, zal je zien dat er waarschijnlijk niks aan de hand is en heb je tenminste duidelijkheid :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:41

Niet paniekeren. Ik werk voor de mamma(borst)poli's en gelukkig is het 9 van de 10 keer een goedaardig bultje. Kan je het vastpakken en los van je huid bewegen?
Je huisarts zal je een mammografie laten maken, waar je de volgende dag al een uitslag van hebt. Dus 'gewoon' even voor je vakantie doen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:36

En, is er al meer bekend?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:28

ik ben ook benieuwd !