Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Waar was je vader in die tijd? 

InekeH87 schreef:ze hebben nog niet terug gebeld en nou ga ik me toch wel zorgen zitten maken. Ik heb zo een presentatie waar ik nog veel voor moet doen (lees hij is eigenlijk af, maar ik wil nog meer doen dan nodig is). Daarna een tutorgesprek waarvoor ik nog een opstel moet schrijven. En ik heb nog gewoon veel in mijn kamer te doen, ik heb nu geen zin in een telefoongesprek met haar. Ik weet het, het moet, maar het komt nu niet uit. Ik zie haar dinsdag toch weer, dan zal ik het wel zeggen. Nu is eerst al het andere belangrijk. Eerst mijn school maar eens afmaken en dan zie ik wel weer, ik ga zo de telefoon gewoon niet opnemen. Wat nou als ze zegt dat ik langs moet komen, daar heb ik vandaag geen tijd voor. Nee ik neem de telefoon gewoon niet op, maar het moet wel.
Zucht, zoals jullie merken is het weer eens een hyperdag, kom op nou stom hoofd, ik heb hier geen tijd voor! Waarom kan ik me niet eens gewoon normaal gedragen? En 1 voor 1 alles doen? Ik sla eerst maar eens mijn boeken weer open voor de tentamens van volgende week, ook daar moet ik nog veel voor doen.
InekeH87 schreef:Waar ik vooral bang voor ben is dat ik niet meer alles kan doen. Thuis bij mijn ouders zitten twee kleine kinderen van 13 en 14 die mij als moeder zien. Die ik niet wil teleurstellen, ze zien mij als geweldige zus die alles kan en alles doet. Mijn moeder zou zo teleurgesteld zijn in mij als ze hierachter komt, zij is zelf al 18 jaar psychiatrisch patiënt en heeft tijdens mijn jeugd meer in een ziekenhuis gelegen dan dat ze thuis voor ons zorgde. Ik heb in mijn eentje mijn broertje en zusje opgevoed, de jongste baby was een paar weken oud toen ze voor het eerst werd opgenomen. Mijn andere broertjes en zusjes konden niet helpen, die waren ook te jong. Ik moest alles doen en ik kon alles doen. Ik heb jarenlang voor ze gezorgd en alles opzij gezet. Spijt heb ik er niet van, ik heb er juist veel van geleerd en ben erdoor gegroeid.
Waar ik bang voor ben is dat iedereen me als een mislukking ziet, als iemand die waardeloos is. Iedereen moet op me kunnen vertrouwen, ook al vertrouw ik hen niet. Mijn klasgenoten hebben me nodig, ze kunnen niet zonder mij. Iedere dag bellen ze me om te vragen voor instructie en hulp. Heerlijk is dat, om je zo nuttig te voelen. Als dat van me wordt weggenomen, wie ben ik dan? Wat is dan mijn nut? Wat is er dat ik achter laat op deze wereld, wat zullen ze van me herinneren? Als iemand die alles kon en altijd overal voor in was. Of als die loser die de druk niet aan kon en er gek van is geworden?
. Kristie schreef:InekeH87 schreef:Waar ik vooral bang voor ben is dat ik niet meer alles kan doen. Thuis bij mijn ouders zitten twee kleine kinderen van 13 en 14 die mij als moeder zien. Die ik niet wil teleurstellen, ze zien mij als geweldige zus die alles kan en alles doet. Mijn moeder zou zo teleurgesteld zijn in mij als ze hierachter komt, zij is zelf al 18 jaar psychiatrisch patiënt en heeft tijdens mijn jeugd meer in een ziekenhuis gelegen dan dat ze thuis voor ons zorgde. Ik heb in mijn eentje mijn broertje en zusje opgevoed, de jongste baby was een paar weken oud toen ze voor het eerst werd opgenomen. Mijn andere broertjes en zusjes konden niet helpen, die waren ook te jong. Ik moest alles doen en ik kon alles doen. Ik heb jarenlang voor ze gezorgd en alles opzij gezet. Spijt heb ik er niet van, ik heb er juist veel van geleerd en ben erdoor gegroeid.
Waar ik bang voor ben is dat iedereen me als een mislukking ziet, als iemand die waardeloos is. Iedereen moet op me kunnen vertrouwen, ook al vertrouw ik hen niet. Mijn klasgenoten hebben me nodig, ze kunnen niet zonder mij. Iedere dag bellen ze me om te vragen voor instructie en hulp. Heerlijk is dat, om je zo nuttig te voelen. Als dat van me wordt weggenomen, wie ben ik dan? Wat is dan mijn nut? Wat is er dat ik achter laat op deze wereld, wat zullen ze van me herinneren? Als iemand die alles kon en altijd overal voor in was. Of als die loser die de druk niet aan kon en er gek van is geworden?
Ik denk dat ze dan iemand zien die voor zich zelf kiest, die voor zich zelf heeft besloten dat het zo niet langer gaat, en die zelf heeft besloten dat ie hulp nodig heeft, omdat het zo niet langer gaat... Je kunt nog heel lang zo doorgaan (of misschien wel niet) maar het gaat een keer fout; en wat dan? Je kunt beter op voorhand hulp zoeken/vragen, dan als het 'te laat' is en het helemaal fout is gegaan. Niemand is onmisbaar op de wereld, mensen kunnen echt wel zonder je.
Je moet niet alleen maar zorgen, soms moeten er ook mensen voor jou zorgen.
't voelt in het begin heel verkeerd, maar houd je eigen doel voor ogen. Wil je je hele leven dingen voor anderen blijven doen? Of wil je ook dingen gaan doen voor jezelf, waar je zelf heel trots op kunt zijn?