Ik ga minimaal twee liter water per dag drinken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Ik ga minimaal twee liter water per dag drinken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:31

Uit een flesje water drinken gaat inderdaad makkelijker/fijner dan uit een glas. Je krijgt dan ook sneller meer binnen dan wanneer je iedere keer weer je glas moet vullen inderdaad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:32

ik drink ook bijna geen fris, melk al helemal niet en sap alleen peerensap 4 glazen in de week :P thee drink ik ook niet. het enige wat ik drink is limonade hahaa

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:32

Ik drinke voornamelijk veel cola, chocomelk en capri sonne. Niet echt het gezondste zeg maar..

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:33

ik drink meestal water en cola.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:33

Bij mij is 't echt gewoon 's morgens of 's avonds 1 glas sap en de rest van de dag alleen maar water. Altijd, winter en zomer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:35

Ook naar mijn mening kun je beter niet al teveel water gaan drinken en dit komt van een water verslaafde :o

Ik heb regelmatig op het randje van knock out gaan gestaan op m'n werk, gewoon omdat ik veelsteveel water dronk (3 liter in 3 uur tijd). Ik las later dat ik hier aan kon overlijden.

Wat veel belangrijker is dan water drinken, is zorgen dat je electrolyten op peil blijven:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electrolyte

Dit kun je op peil houden met sportdrankjes ed :)

Ik zeg niet dat water drinken slecht is, ik weet alleen uit ervaring dat je makkelijk door kunt schieten als je eenmaal begint. Je krijgt namelijk constant dorst op een gegeven moment en blijft maar drinken en drinken. :)

Ik ben dan ook aan het minderen (dit klinkt echt zo raar, want het is 'maar' water :P ) en drink op m'n werk 1 a 2 sportdrankjes. Ik heb dan veel minder dorst en ik val niet om :)
Ga dus niet alleen maar water drinken, das niet best voor je :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:36

Paardje_13 schreef:
ik ben al op de helt van m'n 0,5 liter :):)

Ik heb dus al 1 liter water op :o
Tot 8 uur 's avonds geen water voor mij! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:37

ik heb ook een keer 2 liter achterelkaar gedronken in een uur. (terwijl ik echt normaal 2 glazen drink op een hele dag) toen voelde ik me inderdaad ook helemaal onwel worden

meeikk

phormicola schreef:
Paardje_13 schreef:
ik ben al op de helt van m'n 0,5 liter :):)

Ik heb dus al 1 liter water op :o
Tot 8 uur 's avonds geen water voor mij! :P

haha maar ik ben pas een half uur wakker :P
dus dan gaat het niet zo snel

_Tara_

Maar 3 liter in 3 uur... Dat snapt iedereen wel lijkt mij dat dat niet goed voor je is. Die 1,5-2 liter moet je wel verspreid over heel de dag drinken.

Edit: En sportdrankjes zitten naar mijn mening veel te veel suiker in.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 28-06-10 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:38

ik ga nu echt een glas halen. mn eerste voor deze dag :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:41

Teveel water is inderdaad niet goed. Naar je lichaam luisteren is het beste. Drink bij iedere maaltijd een glas sap, water of melk. En tussendoor een extra glas kan geen kwaad. Met mijn werk in een vliegtuig heb je ook van die gekken die flessen water wegwerken :p. En dan steeds naar de wc rennen. Je lichaam is dan maar bezig dat steeds weg te werken, en daar wordt je niet fit van.
Dus gewoon drinken als je dorst hebt en bij een maaltijd.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:41

Manon_ schreef:
Manon_ schreef:
Minimaal 2 liter water per dag is helemaal niet goed. Je krijgt ook water binnen via voedingsmiddelen etc. Als je teveel water drinkt raken je nieren overbelast.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... n-ook.html

Je krijgt dus sowieso al 2,5 liter vocht per dag binnen.

Jij geeft aan dat min. 2 liter water per dag (naast je dagelijkse voeding) helemaal niet goed is. Dit is gewoon onzin, [url]water[/url] kun je gewoon onberperkt drinken. Daar raken je nieren echt niet overbelast door hoor....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:43

Ik zit ook al bijna aan een liter vandaag :+

Drink 2 bakken koffie en verder de hele dag groene thee en water :9 ook ik dronk veel te veel water en heb dus ook moeten minderen, maar niet zo ernstig doorgeslagen als hierboven beschreven. Tussen de middag neem ik altijd een cup a soup helder, goed voor het zout en gezonder imo dan een sportdrankje ;)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:44

Ik heb 0,5 liter op. :)
Maar ik heb bijna nooit dorst, dus dan zou ik dagen niks drinken dat is ook niks lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:46

Paardje_13 schreef:
Ik heb 0,5 liter op. :)
Maar ik heb bijna nooit dorst, dus dan zou ik dagen niks drinken dat is ook niks lijkt me?

haha ik heb ook geen dorst. laat staat trek in een lekker glas water. mja je drinkt nu toch ook af en toe omdat mensen je er op wijzen en dat je af en toe zelf denkt miss moet ik ff een glas drinken

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:51

_Tara_ schreef:
Maar 3 liter in 3 uur... Dat snapt iedereen wel lijkt mij dat dat niet goed voor je is. Die 1,5-2 liter moet je wel verspreid over heel de dag drinken.

Edit: En sportdrankjes zitten naar mijn mening veel te veel suiker in.

Tuurlijk is dat waar, dat weet ik ook :j Ik zeg alleen dat als je alleen maar water drinkt dat je heel snel door kunt slaan, dat is mijn persoonlijke ervaring :) Gewoon zoiets van: Let op, water is goed, maar drink met mate :')

Je hebt ook sportwater, zit niks in behalve de stofjes voor electrolyten. En met dit warme weer is glucose etc nog helemaal zo slecht niet. Je eet al minder, dus dat beetje suiker met zo'n flesje kom je niet van aan (ik tenminste niet en ik kom erg snel aan). Als je suikerziekte hebt, tja, dan is dat sportwater beter :)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:53

Hier nog iemand die te weinig drinkt..
Ik krijg ook steeds op mn kop van mn masseur, die zegt ook steeds je drinkt te weinig..
Het lukt me geoon niet. Heb nu pas twee kopjes thee op :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:53

Ik drink al 3 jaar alleen maar water maar ben er nog nooit in doorgeslagen... Dat is dan weer mijn persoonlijke ervaring.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:59

Ik drink per dag bijna 3 liter, en als het echt heel warm is en ik ben aan het werk (horeca) dan kan dat ook zo 4 liter of 5 liter worden. Ik heb gewoon zoveel dorst, al als klein meisje.

Het helpt (als je meer wilt drinken) om bijvoorbeeld een kan water te nemen en die naast je neer te zetten.
Met flesjes moet je oppassen omdat je die niet goed schoon kan maken en met dit weer worden die een bron van bacteriën.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:59

Helemaal goed toch, Tara :)
Krijg een beetje een nare smaak in m'n mond van je toon en ik begrijp niet echt waarom. Ik deel alleen maar m'n ervaring en ik heb geen nare bedoelingen. :) Liever dit delen en mensen voor eventuele nare ervaringen behoeden dan dat ik m'n mond dichthou, toch? Het kan niet zo zijn dat ik de enige ben met dit 'probleem'. Ik snap dat ik waarschijnlijk in de minderheid zit, maar dat betekend niet dat ik de enige hoef te zijn in dit topic :)

Verder wil ik dus geen domper gooien op jullie voornemen! Heel veel succes allemaal. Als je idd erg weinig drinkt zul je je beter voelen als je meer drinkt :)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:01

Ik doe mee :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:04

@ Vjestagirl: Dat is een leuke voor 't smetvrees topic :P

@ Phormicola: Ik snap dat je 't goed bedoeld, maar 't lijkt mij gewoon wel logisch dat iedereen begrijpt dat je geen 3 liter water in 3 uur moet drinken. Al denk ik soms wel vaker dat iets wel algemeen bekend is maar dat schijnt dan toch weer tegen te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:04

0,5 liter is binnen :P nog een lange wegte gaan. :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:05

Het is pas 11 uur 's morgens toch, dan heb je nog wel even :P