Kiespijn, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:54

Ik had vorig jaar een ontsteking, ze erg dat ik er gewoon beroerd van werd.
Het enige wat ik toen kon was slapen, of althans, een poging daartoe.

Ijs wil ook nog wel eens helpen, maar niet in alle gevallen, soms versterkt dit de pijn alleen maar.
Even uitproberen dus.

Als je paracetamol neemt, neem je er dan wel 2?
1 helpt nl meestal niet.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:54

Is het echt zo'n beetje bonkend gevoel? Want dan is het waarschijnlijk idd een ontsteking..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:55

Juul schreef:
Trouwens ik las ergens ibu + paracetamol, maar dat zou ik echt niet doen. Kan je maagbloeding van krijgen..

Kan prima hoor, dat slik ik 3 dagen per maand voor m'n vrouwen kwaaltje :)
je moet er alleen geen aspirine en naproxen bijdoen want je wordt kots en kotsmisselijk :')

Al iets gevonden Fiffil? Hier is het nu ook weer een beetje rustig.

@chocobroodje, had ik gisteren ook gedaan en het leek wel een beetje te helpen :j Ik had wel vrij snel steeds een nieuwe nodig en ik heb ook het idee dat de pijn bij mij onder m'n tandvlees zit.

Ben echt blij voor je dat je naar de tandarts kan Fiffil, ik heb door omstandigheden al twee jaar lang geen tandarts verzekering meer en heb deze pijn al meerdere keren moeten doorstaan totdat de zenuw vanzelf afstierf ;(

Anoniem

Re: Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:56

Ze waarschuwen er wel altijd tegen dat die combi niet goed is. Mag alleen op doktersrecept..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:56

Juul schreef:
Trouwens ik las ergens ibu + paracetamol, maar dat zou ik echt niet doen. Kan je maagbloeding van krijgen..

Nou gewoon gezonde mensen die verder geen andere medicatie gebruiken en geen maagproblemen in het verleden krijgen dit niet zomaar is opzich een vrij normale combinatie je mag 3 x 600 ibuprofen en daarbij nog 4x 2 paracetamol tabletten liefst op vaste tijden innemen zodat je een spiegel opbouwt in je bloed kan de pijn er niet zomaar door heen breken.

Groetjes genja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 20:58

Het is niet echt een bonkend gevoel, meer een zeurende pijn die af en toe sterker wordt. Echt bonken doet het niet... misschien heel flauwtjes, maar niet ritmisch. Thans, niet echt duidelijk voelbaar.

Ibu is nu het enige wat we in huis hebben, ik heb de laatste net opgemaakt :+ en we zien wel of ze gaan werken... anders heb ik pech. Nog even doorbijten (leuk in deze context...) tot morgen en dan zien we 't wel. Gelukkig mag ik al om 10 uur in de ochtend.
Pijn wordt nu weer even wat erger, dus ik hoop echt dat die pijnstillers werken. Heb er eentje meer genomen.

@phormicola: je kan niet naar de tandarts? :oo Oei, dat is helemaal naar. Bij mij zit er echt een groot gat en er is een stuk afgebroken (wat dus wel vaker gebeurt, zit echter meestal geen gat onder - ik heb nog verbazingwekkend weinig gaatjes gehad) dus ik moet wel echt naar de tandarts...
Ben er ook te lang niet geweest. Ze zouden me bellen voor een nieuwe afspraak maar ik stond op de verkeerde lijst dus dat is nooit gebeurt... is een jaar geleden dat ik er voor het laatst was. En als kind moest ik om de drie maanden, ivm geen glazuur op de kiezen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:04

Ja mijn gebit is hierdoor werkelijk drama, rechtsachter ben ik een halve kies armer, de zenuw is daar dood dus ik heb gelukkig geen pijn. Maar die bivakeerd daar ook al gerust 2 jaar.

Ik voel bij zo'n beetje al m'n kiezen wel minstens 1 gaatje zitten en heb vrijwel altijd kiespijn. Daar kan ik wel mee omgaan, het is gewoon dat dit soort kiespijn me echt helemaal gek maakt. Ik denk dat het de laatste stuipen zijn van (nog een) afstervende zenuw...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:05

Is er geen mogelijkheid dat je naar een tandarts kan gaan? Want dit lijkt me echt vreselijk. Straks heb je geen gebit meer over...

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:07

Een ontsteking fabriceert warmte. Door de bacterieëngroei. Daardoor wordt de druk steeds groter. Waar je het ook aan kunt merken is idd. een pijn die zowat overal doorheen komt maar ook dat het 'lijkt' alsof de kies ineens wat hoger is als normaal. Dat IS natuurlijk niet zo... het lijkt zo. Als het een ontsteking is zal de tandarts het openmaken, zodra de druk er dan vanaf is kan de pijn heel snel verdwijnen...
Poeh.. helaas plenty ervaring.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:10

Wortelkanaalbehandeling zal het wel worden denk ik zo, tenzij het allemaal mee blijkt te vallen... maar ik ga er niet vanuit.

Pijn wordt nu weer steeds erger. Terwijl ik zo wil gaan slapen (en net pijnstillers heb genomen, het lijkt wel alsof die het effect juist versterken :+ ).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:12

countrygirl schreef:
Een ontsteking fabriceert warmte. Door de bacterieëngroei. Daardoor wordt de druk steeds groter. Waar je het ook aan kunt merken is idd. een pijn die zowat overal doorheen komt maar ook dat het 'lijkt' alsof de kies ineens wat hoger is als normaal. Dat IS natuurlijk niet zo... het lijkt zo. Als het een ontsteking is zal de tandarts het openmaken, zodra de druk er dan vanaf is kan de pijn heel snel verdwijnen...
Poeh.. helaas plenty ervaring.....

Ik moest naar de kaakchirurg toen er gesneden moest worden, volgens mij doen tandartsen dat niet zelf. Wel als het nog in de wortel zit maar eronder niet meer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:17

Fiffill schreef:
Wortelkanaalbehandeling zal het wel worden denk ik zo, tenzij het allemaal mee blijkt te vallen... maar ik ga er niet vanuit.

Pijn wordt nu weer steeds erger. Terwijl ik zo wil gaan slapen (en net pijnstillers heb genomen, het lijkt wel alsof die het effect juist versterken :+ ).

Dat had ik precies hetzelfde :oo Kan er niet bij met m'n hoofd :?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:28

Paracetamol met codeïne (enkel te verkrijgen via je huisarts!) helpen erg goed tegen kiespijn :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:32

Ik ga (een poging doen tot) slapen, de pijn is nu niet heel hevig maar wel duidelijk te voelen. Morgen mag ik naar de TA! Ik zal wel even laten weten hoe het is gegaan.

Phormicola, heel veel sterkte. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:34

Slaaplekker!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:51

die combi van paracetamol en ibu word mij altijd geadviseerd bij mn tandarts en ook bij dokter vaak dus denk niet dat je er een maag bloeding van krijgt
codeine werkt bij mij niet
ik deed ook altijd spoelen met koud water naja nam een slokje en door mn mond heen spoelen gevolg
1000 x naar de wc dronken van de pijn en slaap tekort en in slaap vallen met open flesje dus na paar uur weer wakker worden nat en wel door t omgevallen flesje.
pff wens je sterkte!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:15

Slaap ze Fiffil, hoop dat het gaat lukken!
Hier houdt de pijn zich wel gedeisd, durf alleen nog niet naar bed te gaan :') Jij bent een dapper mens! :))

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:51

@Chocobroodje: onder je wortelpunt (Apex) een ontsteking is idd. kaakchirurgenwerk. Ze halen dan een klein puntje weg... Apex resectie heet dat. Dat is wel met een fikse verdoving...

@Fiffil: welterusten!

@phormicola: sterkte, ik hoop dat ook jij lekker kan slapen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 07:26

Nou, prima geslapen. In slaap vallen was ook geen probleem, had fikse pijn maar was moe zat. ;) Slapen kan ik eigenlijk altijd wel.

Doet nu weer aardig zeer, maar ik mag zo naar de tandarts... ben nog nooit zo blij geweest dat ik erheen mag. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:30

Over anderhalf uur! *\o/*

Hier helemaal geen last gehad vannacht, m'n kies is wel hypergevoelig, maar geen nare pijntjes :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:14

en? al terug? :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:26

[quote="countrygirl"]@Chocobroodje: onder je wortelpunt (Apex) een ontsteking is idd. kaakchirurgenwerk. Ze halen dan een klein puntje weg... Apex resectie heet dat. Dat is wel met een fikse verdoving...

@Fiffil: welterusten!

@phormicola: sterkte, ik hoop dat ook jij lekker kan slapen![/quote]

Ze hebben zelfs moeten bij verdoven en de kaakchirurg schrok toen van de enorme onsteking :oo Oh wat ben ik daar ziek van geweest! 1 voordeel had het wel, echt bang voor de tandarts ben ik niet meer :+ Prettig is anders natuurlijk maar ik ga niet meer met een enorme spanning naar haar toe.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:25

@Chocobroodje: ja, daar kan een fikse ontsteking opbouwen....
ziek worden doe je er zeker van!
Ben benieuwd hoe het nu met de rest is.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:54

Ik ben terug! Eindelijk. :')

Ik moest iets meer dan een uur wachten _-:( want de boel liep uit... en vervolgens duurde het nog een uur om de kies te repareren.
Maar hij is weer heel! Oh wat was ik blij met die verdoving, ondanks dat hij nét naast een zenuw prikte waardoor ik verging van de pijn en mijn tong aanvoelde alsof hij onder stroom stond. :')
Toen boren (leek uren te duren) en erg fijn dat verdovingen bij mij nooit goed werken, dus bij sommige stukjes ging ik door de grond... gelukkig voel je het vullen verder niet. Was er ook nog 'ns iets niet naar zijn zin, duurde het weer langer... en op de achtergrond was een of andere meid die aan de balie zat aan het zeiken dat ze snel naar huis wilde voor de voetbal, en ik lag daar met zo'n halve rubberen vaatdoek in mijn mond spierpijn te krijgen _O- en er waren op de poli mensen te weinig, dus een heel gedoe... ach, hopen dat ik als de verdoving uitwerkt ook echt geen pijn meer voel.
Heb wel onwijze honger, is alleen pizza in huis, dat ga ik eerst maar een tijd af laten koelen want ik zie het al voor me dat ik zonder dat ik het door heb mijn halve mond verbrand. _O-

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:25

Fiffill : Fijn dat het gerepareerd is! Kijk je trouwens nog wel even uit met hard eten??? Laat het even goed uitharden joh... stel je voor zeg!
Een beetje last van zo'n vulling kun je wel hebben... maar dat duurt nooit erg lang!
Toppie!! ;-))